• BIST 83.106
  • Altın 146,948
  • Dolar 3,7641
  • Euro 4,0426
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara -3 °C

Erdoğan Hürkuş’un pilot koltuğunda

Erdoğan Hürkuş’un pilot koltuğunda
TUSAŞ tarafından geliştirilen ve Türk havacılık tarihinin en önemli isimlerinden Vecihi Hürkuş'un adını taşıyan, Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı (Hürkuş), düzenlenen törenle hangardan çıkarıldı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan kokpitte

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) tarafından geliştirilen ve Türk havacılık tarihinin en önemli isimlerinden Vecihi Hürkuş'un adını taşıyan, Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı (Hürkuş), düzenlenen törenle hangardan çıkarıldı. Hangara çıkarılan Hürkuş'a ilk olarak Başbakan Erdoğan bindi. Erdoğan'a bir pilot da eşlik etti.

Uçağı test eden Erdoğan, ardından gazetecilere açıklamalarda bulundu.  Erdoğan "Türkiye kendi özgün tasarımıyla uçağını üretmenin heyecanı içinde. İnsansız hava aracı Anka'yı yine bugün izledik. Burada da Atak helikopterimiz var, seri üretime başlamış durumda. Türkiye savunma sanayinde projelerini hayata geçiriyor.Denizaltı fırkateyn yapılmıştır. Karada da tank üretimleri devam ediyor. Bizim için çokçok anlamlı bir gün oldu.Ve bunlar Türkiye'nin nereden nereye geldiğini anlamak açısında önemli. Ben tüm mühendis arkadaşlarımıza teknisyenlerimize işçilerimize çok teşekkür ediyorum" dedi.

ÖNCEDEN PLANLANMIŞ BİR TÖRENDİ

Bir gazetecinin törenin zamanlamasını hatırlatması üzerine Erdoğan "Planlanmış bir törendi. Tesadüf oldu. Aylar öncesinden planlandı." dedi.

TAMAMI YERLİ ÜRETİM

Bugün hangardan çıkarılan Hürkuş ilk uçuşun 2013 yılında gerçekleştirecek. Şu ana kadar proje için 150 milyon dolar harcandı ve 4 tane uçak yapıldı. Uçakların bazı küçük parçaları dışında tamamı yerli üretim. Hürkuş'un malzemeleri dışında yazılımı da tamamen Türk mühendisleri tarafından yapıldı. İki kişilik eğitim uçağı Hürkuş'un maksimum hızı ise saatte 574 kilometre.

VECİHİ HÜRKUŞ KİMDİR?

6 Ocak 1896 tarihinde İstanbul'da doğan Vecihi Hürkuş, askeri eğitiminin ardından katıldığı 1. Dünya Savaşı'nda uçak düşüren ilk Türk pilotu oldu. 1918 yılı yaz başında Yeşilköy'de konuşlanmış 9. Harp Tayyare Bölüğü'nde görev alan Hürkuş, bu bölükte görevliyken bir av uçağı tasarımı yaptı. Hürkuş'un bu projesi Mondros Ateşkes Anlaşması'nın imzalanmasıyla yarım kaldı. Vecihi Hürkuş'un uçtuğu ilk uçak da tören alanında Kurtuluş Savaşı'na katılan Vecihi Hürkuş, özellikle İnönü ve Sakarya savaşlarında başarılı keşif ve destek uçuşları yaptı. Bir Yunan uçağını düşüren Hürkuş, Kurtuluş Savaşı'nın ilk ve son uçuşlarını yapan pilot olma özelliği de taşıyor. İstiklal Madalyası bulunan Hürkuş, TBMM tarafından üç kez takdirnameye layık görüldü. Savaştan sonra İzmir'de yeni pilotları eğitmeye başlayan Hürkuş, 1930'da Kadıköy'de bir keresteci dükkanını kiralayarak, 3 ay içinde ilk Türk sivil uçağını inşa etti. 1930'lu yıllarda ilk Türk Sivil Havacılık Okulu'nu (Vecihi Sivil Tayyare Mektebi 1932) açan Hürkuş, okulda ilk Türk kadın pilotu Bedriye Gökmen ile birlikte 12 pilot yetiştirdi. 1954 yılında Türkiye'nin ilk sivil havayolu şirketi Hürkuş Havayollarını kuran Vecihi Hürkuş, 16 Temmuz 1969'da Gülhane Askeri Tıp Akademisi Hastanesi'nde vefat etti.

20.20120627155800.jpg

21.20120627155809.jpg

22.20120627155816.jpg

23.20120627155825.jpg

24.20120627155832.jpg

25.20120627155840.jpg

26.20120627155852.jpg

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim