• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 17 °C

Erdoğan'ın uçağı hazır

Erdoğan'ın uçağı hazır
Siparişi 2010’da verilen Airbus A330 tipi uçak, Erdoğan’ın isteğine göre baştan aşağı yenilendi.

Siparişi 2010’da verilen Airbus A330 tipi uçak, Erdoğan’ın isteğine göre baştan aşağı yenilendi. Uçağa çalışma ve yatak odası ile füze savar sistemi eklendi.

'ANA UÇAĞI' YETERLİ BULUNMADI
Sözcü'nün haberine göre; Re­cep Tay­yip Er­do­ğan'ın Başbakanlığı döneminde, 2005’te İtal­ya­’dan sa­tın alı­nıp ken­di­si­ne tah­sis edi­len Air­bus A319CJ ti­pi TC-ANA uçağı nı ye­ter­li bul­ma­yın­ca 2010 yı­lın­da ye­ni bir uçak si­pa­riş edil­me­si­ni is­te­di. Er­do­ğan için Air­bu­s’­un en kon­for­lu araçla­rın­dan A330-243CJ mo­de­li se­çil­di. Fran­sa­’nın To­ulou­se ken­tin­de­ki Air­bus fab­ri­ka­sın­da üre­ti­len uçak ilk test uçu­şu­nu 11 Tem­muz 2011’de yap­tı.

90 KİŞİ TAŞIYABİLİYOR

15 Şu­bat 2012’de Air­bu­s’­tan tes­lim alı­nan uçak iç de­ko­ras­yon için AB­D’­nin Tek­sas Eya­le­ti’n­de­ki Go­re De­sign şir­ke­ti­ne gön­de­ril­di. Uça­ğın ka­bin içi tasarımı, Er­do­ğa­n’­ın is­te­ği doğ­rul­tu­sun­da ya­pıl­dı. Uça­ğın içi­ne top­lan­tı salonu,özel din­len­me alan­la­rı, ça­lış­ma ve ya­tak oda­la­rı yer­leş­ti­ril­di. Ti­ca­ri amaç­la kullanıldı­ğın­da 253 yol­cu ta­şı­ya­bi­len uça­ğın ka­pa­si­te­si yapılan tadilatla 90 ki­şi­ye düş­tü. Köşk’e ait ANA uçağından daha lüks olacak. ABD ’de Gore Design şirke-tinde, Erdoğan’ın özel isteklerine göre dekore ediliyor. Toplantı salonu, dinlenme alanları, çalışma ve yatak odası ile 90 first class koltuk var.

TESLİMATI GECİKTİ

Nor­mal şart­lar­da uça­ğın de­ko­ras­yo­nu­nun en faz­la 1 yıl sür­me­si bek­le­ni­yor­du. An­cak ara­dan 2 bu­çuk yıl geç­me­si­ne rağ­men Go­re De­sign uça­ğı hâlâ tes­lim et­me­di. Şir­ke­tin uça­ğı ey­lül ayın­da tes­lim ede­ce­ği öne sü­rü­lü­yor. An­cak hâlâ ke­sin­leş­miş bir ta­rih yok. Uça­ğın tes­li­min­de­ki ge­cik­me­ye iliş­kin bir açıklama ya­pıl­maz­ken, bu “u­çan sa­ra­y”­ın ma­li­ye­ti de net ola­rak bi­lin­mi­yor. An­cak uça­ğın, de­ko­ras­yon har­ca­ma­la­rı da da­hil ol­mak üze­re yak­la­şık 200 milyon do­la­ra yani '435 milyon liraya' mal ol­du­ğu tah­min edi­li­yor.

ANKARA'DAN HAVALANIP WASHINGTON'A İNEBİLECEK

- Uçakta kriptolu konuşmaya imkan sağlayan iletişim altyapısı var.
- Rolls Royce Trent 772B-60 tipi çift motoru bulunuyor.
- Uçak, “kuyruk tescili” olarak TC-TUR kodunu kullanacak.
- Uçakta füzesavar sistemi bulunacak.
- Uçak, ek yakıt tankları ile 15 bin 400 kilometre durmadan uçabilecek. Ankara’dan kalkıp, Güney Pasifik’in ortasındaki Tahiti Adası dışında her yere uçabilecek.
- Uçağın dış boyaması Türkiye’de yapılacak. ANA uçağına benzer bir boyama yapılacağı tahmin ediliyor.
- Gövde uzunluğu, 58.8 metre olan uçağın, kanat açıklığı ise 60 metre.

http://www.ulastirma.com.tr/

Etiketler: , ,
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim