• BIST 9713.86
  • Altın 2430.366
  • Dolar 32.529
  • Euro 34.865
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 21 °C

Ersoy: Bizi baskı altına almak istediler

Ersoy: Bizi baskı altına almak istediler
Atlasjet, bir süredir Sabah Gazetesi ve Turkuvaz Yayın Grubu’ndan yapılan saldırılara cevap verdi. Şirketten yapılan açıklamada, “ Tatmin edici seviyede reklam vermeyince bu tür haberlerle bizi baskı altına almak istediler’ denildi.

Murat Ersoy: İddialar gerçek dışı

Atlasjet, bir süredir Sabah Gazetesi ve Turkuvaz Yayın Grubu’ndan yapılan saldırılara cevap verdi. Şirketten yapılan açıklamada, “ Tatmin edici seviyede reklam vermeyince bu tür haberlerle bizi baskı altına almak istediler’ denildi.

İşte Atlasjet’ten yapılan o açıklama:

7 gündür Sabah Gazetesi ve bağlı bulunduğu Turkuvaz Yayın Grubu tarafından kamuoyunu yanlış yönlendirecek şekilde gerçekleri yansıtmayan haberler yapılmasına ilişkin açıklamalarımızdan ibarettir.

Öncelikle belirtmek gerekir ki; World Focus Havayolları’ndan 3 gün için kısa süreli kiraladığımız MD 83 tipi uçağın 30 Kasım 2007’de Isparta’da düşmesi sonucu 57 kişi hayatını kaybetmiştir. Yaşanan bu üzücü olayda Atlasjet olarak üzerimize düşen sorumlulukların sonuna kadar arkasında olduğumuz ve bu sorumlulukları yerine getirmek için elimizden gelen tüm imkanları seferber ettiğimiz, olayın tüm taraflarınca da bilinen bir gerçektir. Kaldı ki söz konusu kaza dolayısıyla yargılama süreçleri hala devam etmektedir.

Sabah Gazetesi ve bağlı bulunduğu Turkuvaz Yayın Grubu, kendilerini tatmin edecek seviyede reklam vermememizden dolayı tamamen basın yayın etiğine aykırı olarak, firmamızı baskı altında tutmak amacıyla, devam eden yargılama sürecini etkiliyebilecek , gerçekleri yansıtmayan haberler yapmaktadır. Bu duruma ilişkin olarak tarafımızca yasal süreç başlatılmış olup; hem kazaya yönelik devam eden dava, hem de Turkuvaz Yayın Grubu’na yöneltmiş olduğumuz bu yeni davalar açısından yargıya müdahale olarak değerlendirilebilecek bir yorumda bulunmayı yasal ve doğru bulmuyoruz. Ancak; bu yanlış ve temeli olmayan iddialarla yapılan haberler neticesinde Atlasjet olarak kamuoyunu doğru bilgilendirme zarureti doğmuştur. 


Bunlardan ilki; Dünyada ve Türkiye’de (sub-charter olarak adlandırılan kiralama yöntemi ile) birçok havayolu şirketi, ihtiyaç anında kısa dönemli olarak uçak kiralarlar. Atlasjet olarak biz de 2007 yılında (Atlasjet dışında birçok havayolu şirketine uçak kiralamış olan) World Focus Havayolları’ndan kısa dönemli olarak uçak kiralamıştık. Ne yazık ki Isparta'da hepimizi derinden üzen elim kazaya yol açan uçak World Focus Havayolları’na ait bu uçaktı. 

World Focus Havayolları’ndan kiraladığımız bu uçağın pilotları ve bakım teknisyenleri de World Focus Havayolları’nın kendi personeliydi. Ayrıca MD 83 tipi bu uçağın tüm bakım sorumluluğu ve yetkisi de World Focus Havayolları’na ait idi.

Atlasjet’in bakım teknisyenlerinin bu uçak için bakım yetkisi bulunmadığından bırakın bakım ve teknik denetim yapması, tornavida bile değdirmeleri hukuken mümkün değildi. Zira bilindiği üzere, havacılık uluslararası kanunlara ve kurallara uygun olarak icra edilmesi gereken bir sektördür. 


İkinci olarak; kazadan hemen sonra müteveffa yolcu yakınlarına yapılacak yasal tazminat hesaplamaları ve ödemelerinin uzun sürebileceğini ön görerek, maddi mağduriyetlerinin hafifletilebilmesi için 25.000'er Amerikan Doları ön ödeme yapılması sağlanmıştır.

Sabah gazetesinin 24 Şubat 2012 tarihli hakkımızda çıkan haberinde yer alan, 25.000 TL ödeme yapılarak , yolcu yakınlarının tarafımıza dava açmamaları yönünde belge imzalatıldığı iddiaları tamamen gerçek dışıdır. Bu noktada bugüne kadar toplam 31 müteveffa yolcu için ailelerine ön ödeme yapılmış ve bu ön ödeme yapılan 19 yolcu ailesi ile sonraki aşamalarda sulh olunmuştur. Oniki (12) aile ise ön ödeme almasına rağmen yargı yolunu tercih etmiştir. Buradan da anlaşılacağı üzere ön ödeme almaları hiç bir yolcu yakınına, yargıya gitme hakkını kaybettirmemiştir. 


Kaza tarihinden bu güne kadar toplam 50 müteveffa yolcudan 28 müteveffa yolcu için ailelerine toplam 12.267.374 Amerikan Doları ödenerek sulh olunmuştur. 

Bu kapsamda yapılan tazminat ödemelerinin tamamı Türk Tazminat Hukuku prensipleri ve ilkeleri ışığında hesaplanarak belirlenmiştir. Geriye kalan yolcular için tazminat taleplerini içerir dava süreçleri devam etmektedir. Mahkemelerce tespit edilecek tazminat tutarları ödenecektir. 

Son olarak; Atlasjet’in bugün geldiği noktadan kısaca bahsetmek isteriz.

- Filomuzda tarifeli seferler için ayrılan her 10 uçak için 1 stand-by olarak adlandırılan ve üzerinde hiç bir tarife planlanmayan yedek uçak ayrıldı. Bu uygulama her yedek uçak başına yıllık ortalama 4,5 milyon Amerikan Doları ek maliyet getirmektedir. Bu sayede hem hava trafiğinin en yoğun olduğu Atatürk Hava Limanı’nda bile son dört senedir % 93 zamanında kalkış performansını yakalayan dakik bir havayolu olmayı başardık, hem de herhangi bir bakım gereği veya meteorolojik nedenler ile uçağımız, üzerindeki seferleri yapamasa bile o seferlerin yine yedek bekletilen kendi uçağımız ve uçuş ekiplerimiz ile yapılmasını sağladık.

- Teknik bakım departmanımız 2008 yılında özerkleştirilip, ATSTEAM şirket adı ile gerekli tüm bakım yetkilerini alarak grup bünyemize katılmıştır. ATSTEAM, filomuzda bulunan Airbus uçaklarının bakım yetkisi dışında Boeing, Bombardier ve Diamond uçak üreticilerinin toplam 9 ayrı tip uçağına bakım ve teknik denetim yapma yetkilerini de almıştır. Bakım şirketimiz dünyanın 6 ülkesinde ve 13 havalimanında Sivil Havacılık otoritelerince verilmiş ve düzenli olarak denetlenen uluslararası standartlara uygun bakım yapma yetkisine haizdir. Altı (6) farklı ülkenin milli havayolları da dahil olmak üzere 10 ayrı havayolunun 9 ayrı tipteki uçaklarının teknik bakım sorumluluğunu üstlenmiş bulunmaktadır.

- Yine bünyemizde AFA Atlantic Flight Academy ismi ile bir uçuş akademisi kurulmuştur. Bu akademi uluslararası standartlarda başta Atlasjet olmak üzere Türkiye’de, Avrupa’da ve Dünyanın birçok ülkesinde bulunan havayollarının ihtiyaçları için pilot yetiştirmektedir.

- Öncelikle uçuş güvenliğini ön plana alarak, yolcu konforunu ve müşteri memnuniyetini temel ilke edinmiş bir havayolu olarak ‘Economiplus’ ve ‘Business Class’ hizmetimizi her geçen gün geliştirerek uygulamaktayız. Son üç senedir % 84 ile Türkiye'deki en yüksek doluluk oranına ulaştık. Yıllık %10 yolcu artışının yanı sıra %92 müşteri memnuniyeti performansını da yakalayarak istikrarla büyümeye devam ediyoruz. Geçen yıl üç yeni uçağı satın alıp filomuza ekledik, ayrıca Kanada Bombardier uçak üreticisi ile 15 yeni nesil yolcu uçağının satın alınmasına yönelik ön protokolü imzaladık.

Tüm bu izah olunanlar dolayısıyla, şirketimiz hakkında Sabah Gazetesi ve bağlı bulunduğu Turkuvaz Yayın Grubu tarafından kamuoyunu yanlış yönlendirecek şekilde gerçekleri yansıtmayan haberler yapılmasına ilişkin açıklamalarımızı sunmuş bulunmaktayız.

Arzumuz basın yayın ilkeleri çerçevesinde gerçek, tarafsız ve kamuoyu yararına haberlere yer verilmesidir. Basının en birinci görevi toplumu " doğru ve tarafsız " bilgilendirmesidir. Hiç bir ticari kaygının bu görevin önüne geçmemesi, yargı üzerinde adaletsiz kararlar verilmesine neden oluşturabilecek baskıların kurulmaması gerekir. Bunun için başlattığımız yasal süreç devam etmektedir, adalete güvenimiz sonsuzdur.

Saygılarımızla kamuoyunun bilgisine sunarız.”

Atlasjet’i hedef alan haberlerin ardında reklam konusunun yattığını Airporthaber günler öncesinden okuyucularına duyurmuştu.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim