• BIST 9548.09
  • Altın 2488.299
  • Dolar 32.4858
  • Euro 34.4253
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 17 °C

Eskihisar-Topçular arası kavga büyüyor

Eskihisar-Topçular arası kavga büyüyor
Eskihisar - Topçular arasında feribot hattında İDO'ya rakip olarak ortaya çıkan NEGMAR yetkilileri, izin başvurusunda bulundukları Bakanlık ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nden gerekli iznin henüz çıkmadığını açıkladı.

İzmit Körfezi'nde, Bursa ve İzmir yönüne gidip - gelen günlük ortalama 4 bin aracın taşındığı ve 'En karlı hat' olarak da bilinen Gebze Eskihisar ile Yalova Topçular arasında feribot hattında İDO'ya rakip olarak ortaya çıkan şirket yetkilileri ilk kez basın toplantısı düzenledi.

Negmar Grup bünyesindeki Narlı Feribot İşletmeciliği A.Ş. ve İstanbul Lines Genel Müdürü Bülent Şafak, daha önce 25 Ekim'de başlayacaklarını duyurdukları seferlere, Yunanistan'dan alınan gemilerin hava koşulları nedeniyle geç gelmesi nedeniyle o tarihte başlatılamadığını açıkladı. Şafak, basın toplantısında soruları yanıtlarken izin başvurusunda bulundukları Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nden gerekli iznin henüz çıkmadığını söyledi.

Narlı Feribot İşletmeciliği'nin 60 milyon TL yatırımla Yunanistan'dan alındığı belirtilen Bahariye, Selimiye, Muradiye adlı 3 arabalı vapurun Eskihisar'da Gebze Belediyesi'nden kiralanan ve Gök Denizcilik'e ait iskelede bağlı olarak bulunduğunu görüldü. Narlı Feribot İşletmeciliği A.Ş. Genel Müdürü Bülent Şafak, bugün feribotta düzenlediği ve çok sayıda gazetecinin izlediği basın toplantısında, 25 Ekim'de Kurban Bayramı'nda seferlere başlamayı planladıklarını ancak, hava muhalefeti nedeniyle gemilerin İstanbul'a gelmesinin geciktiğini ve bazı aksaklıklar yaşandığını söyledi. Şafak, "Şu anda gemilerimiz geldi, çok yakın bir zamanda da seferlerimize başlayacağız" dedi.

İDO'nun şu anda normal günlerde 4 bin, hafta sonlarında Cuma ve Pazar günleri ortalama 8 bin araç taşıdığı bilinen bu hatta yoğunluk nedeniyle 7 kilometreyi bulan kuyruklar oluştuğunu, kendilerinin de seferlere başlamaları halinde bu sıkıntının sona ereceğini söyledi. Kendi gemilerinin daha hızlı, yeni ve modern olduğunu da belirten Şafak şöyle devam etti:

"BAŞVURULARIMIZI TAMAMLADIK"

"Şirketimiz, İstanbul Lines markası altında Marmara deniz taşımacılığında önemli bir yeri vardır. Türkiye'nin endüstri ve sanayi kalbi Marmara Bölgesi'nde bu tip hatlara ihtiyaç var. Bu hatları kullanmadığımız ölçüde bunlar karayoluna kayacak ve keşmekeş yaşanacak. Bu amaçla yaptığımız araştırmalar bize gösterdi ki özelleştirmeden sonra vatandaş yüksek fiyat ve kötü kalite ile deniz yerine karaya yönelmektedir. Bunu gözlemledikten sonra vatadaşımıza modern yüksek kalite hizmet vermeye karar verdik. Bizim gelmemizle birlikte kuyrukların son bulacağını umuyoruz. 3 gemi satın aldık ve bunlar son derece modern hızlı ve çevreci gemiler. Gemilerimiz özellikle teknik anlamda üstün. Buradaki servisin 7-24 olacağı ve kesintisiz devam edeceğidir. Bürokratik işlemlerimizi ve başvurularımızı tamamladık. En kısa sürede başlamayı planlıyoruz. Bizim başlamamızla beraber 25-30 dakikada karşıya geçmenin keyfini varacaklar. Marmara Denizi çok büyük bir potansiyel taşımaktadır. Ülke olarak Marmara Denizi'ni etkin olarak kullanamıyoruz ve bu bize trafik keşmekeşi olarak dönüyor."

HENÜZ İZİN HALA ÇIKMADI

Bülent Şafak, bir gazetecinin, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nden henüz izin çıkmadığını, bu durumda nasıl sefere başlayacaklarını sorması üzerine şöyle konuştu:

"Bütün resmi başvurularımızı yaptık. Yasalar tarafından bakıldığında bir sıkıntı görmüyoruz. 20 metre ilerde feribot çalışırken trafik olarak da aksi bir karar verilmesi mümkün değil. Gemilerimiz Türk bayrağına geçti ve o başvurular değerlendirilecek. Biz prosedürümüzü geç tamamladık. Şimdi o başvurularımızın tamamını yaptık."

KİRA SÖZLEŞMESİNİN İPTALİ İDDİASI

Gebze Belediyesi'nin, bir başka firma tarafından kiralanan bu iskele yeri için 8 yıldır kira ücreti ödenmediğinden sözleşmeyi feshettiği iddialarını hatırlatması üzerine Şafak, iptalin söz konusu olmadığını ifade ederek, "Onların ellerinde böyle bir mahkeme kararı varsa ortaya koyabilirler" karşılığını verdi. Bülent Şafak, seferlere başlamak için gün veremeyeceğini ancak, bir ayı bulmayacağını söyledi.

BATIK HAYAT-N GEMİSİ GÜNDEME GELDİ

Negmar Denizcilik iştiraki İstanbul Lines firmasına ait Hayat-N isimli gemi, 14 Eylül 2008 gecesi Bandırma Limanı’ndan İstanbul’a hareket ettikten kısa bir süre sonra batmış ve 5 kişi hayatını kaybetmişti. Basın mensuplarının bu olayı gündeme getirmesi ile ilgili soruya cevap veren Bülent Şafak, bu olayın kendilerini çok üzdüğünü ancak magdur olanların mağduriyetlerini giderdiklerini söyledi.

Deniz kazalarının olabileceğini dile getiren Genel Müdür Bülent Şafak, önemli olan bu kazaların olmasını engelleyecek, çalışmaların yapılması gerektiğini söyledi.Basın toplantısı sonrası İstanbul Lines Genel Müdürü Bülent Şafak, basın mensuplarına yeni alınan arabalı vapurları gezdirdi.

negmar1.20121106151948.jpg

negmar2.20121106151959.jpg

negmar.20121106152008.jpg

negmar3.jpg

negmar4.jpg

negmar5.jpg

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim