ankara escort, ankara escort,
  • BIST 108.489
  • Altın 151,139
  • Dolar 3,6704
  • Euro 4,3242
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 5 °C

ETA lojistik sektörünü rahatlatacak

ETA lojistik sektörünü rahatlatacak
Borusan Holding’in 5 milyon dolar inovasyon yatırımıyla geliştirdiği ETA projesi, teknolojinin nimetlerinden faydalanarak hem kamyoncu esnafını hem de KOBİ’leri rahatlatmayı hedefliyor.

Açılımı Elektronik Taşımacılık Ağı olan ETA, lojistik sektöründe dünyada bir ilki gerçekleştiriyor. KOBİ’lere internet üzerinden, nakliyecilere de mobil teknolojileri kullanarak büyük avantajlar getirecek olan sistem, hem ekonomik anlamda kazanç hem de zamandan tasarruf sağlayacak.

ETA’nın tanıtım toplantısında biraraya gelen Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, Borusan Genel Müdürü Kaan Gürgenç ve ETA Yöneticisi İlkay Berkay, projenin detayları hakkında bilgiler verdiler.
 
"LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE DEVRİM YARATACAK"
 
Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, ETA’nın Türk lojistik sektöründe bir devrim yaratmak amacında olduğunu belirterek şunları kaydetti:
 
ETA, 1.5-2 yıl kadar süren bir projelendirme aşamasının sonunda ticari bir iş modeline dönüştürüldü. Bu iş, sektöre ciddi bir katma değer yaratacak. Kalıcı bir katma değer yaratan ve sektörün dinamiklerini değiştiren bir iş modeli olduğu için ve bizim de icra yetkinliğinde kendimize güvendiğimiz için kalıcı olacağına inanıyoruz.
 
Bildiğiniz gibi lojistik sektörü yüzbinlerce kamyoncu esnafının bir tarafta, yüzbinlerce de KOBİ’nin diğer tarafta olduğu bir sektör. Çok dağınık, kurumsallaşmamış, teknoloji kullanımının ve sermayesinin de sınırlı olduğu bir alan. Dolayısıyla teknoloji kullanımı da sınırlı. Biz bunu değiştireceğiz. ETA, bu anlamda ilk model. Lojistik sektörüne yaptığı katkılarla, doğrudan ve dolaylı yoldan ekonomiye katkı sağlayacak. Verimlilik açısından, maliyet düşürme açısından, müşteri bulma açısında oldukça avantajlı bir sistem. Aynı zamanda kamyonların boş geçen zamanlarını da minimuma indiren bir iş modeli.”
 
"1.5 MİLYARLIK KAYBIN ÖNÜNE GEÇİLECEK"
 
Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç de ETA’yı kocaman beyni olan bir teknoloji ürününe benzetti. Proje için nasıl iş yaptığını bilen gençlerle beraber çalıştıklarını söyleyen Gürgenç, şunları söyledi:
 
“ETA’nın temel amacı kullanıcılarla, kamyoncu esnafını bir beyni yöneterek biraraya getirebilmek. Biz, ‘Türkiye’de bulunan 800 bin araç bizim olsaydı, onları nasıl idare ederdik?’ sorusundan yola çıktık. Öncelikle bu araçları görünür kılmaya çalıştık. Daha sonra kamyon şoförlerinin ve bireysel müteşebbislerin davranış şekillerini öğrenmeye çalıştık. Sabancı Üniversitesi’yle bu konuda beraber bir çalışmaya imza attık. Tüm bunların üzerine alanla vereni biraraya getireceğimiz bir süreci yönetmek istiyoruz. Sistem, hem daha kazançlı hem de zamanı daha tasarruflu şekilde kullanan bir sistem.
 
Türkiye’de her 100 km.’nin 25 km.’si yüksüz geçiyor. Devletin, kaçak yakıttan ve “10 numara yağ” adı altında satılan sahte yağlardan ötürü yaklaşık 1.5 milyar TL’lik bir kaybı söz konusu. Kazaların da yüzde 30’u içinde kamyonların bulunduğu kazalar. Bir de çevrenin kirlenmesi problemi var. ETA , sektöre getireceği standartlarla bunların da önüne geçecek. Proje, faaliyete girdiğinde yüzde 20 oranında çevre verimliliği de sağlayacak. Her yıl 8 milyon ağacı tasarruf edebileceğiz. Bu proje faaliyete geçtiğinde insanlar ‘ETA’dan önce’ ve ‘ETA’dan sonra’ diye tanımlamalar yapacaklar.”
 
ŞUBESİZ BANKACILIK GİBİ
 
Projenin en başından beri içinde yer alan ETA Yöneticisi İlkay Berkay da sektöre getirilmesi hedeflenen avantajlardan bahsetti. ETA’nın komisyonculuk olmadığının, iş verimliliğini kazanca dönüştürme projesi olduğunun altını çizen Berkay şöyle konuştu:
 
“ETA’nın hedefi KOBİ’ler ve kamyoncu esnafı. Bu iki kitlenin ortak özelliği süreksizlik ve göreceli olarak düşük iş hacimleri. Lojistik firmalarının en büyük rekabet avantajı filolarını verimli olarak yönetebilmeleri ve bu verimliliği rekabet avantajına çevirerek sunabilmeleri. Ancak Türkiye’deki ilk 10 lojistik firmasının bütün araçlarını biraraya getirseniz, pazarın ancak yüzde 10-15’ine denk gelecektir. ETA, KOBİ’lere bir şubesiz bankacılık gibi ulaşıyor. Kamyonculara da bir AVM’nin yarattığı gibi bir iş verimliliği yaratıyor. Hem kamyonculara hem de KOBİ’lere maliyet avantajı sağlıyor. Arka planda Borusan Lojistik’in ciddi bir veritabanı ve bunu yorumlayan bir algoritması var.
 
ETA’yla bir noktadan diğer bir noktaya sipariş verilebiliyor. Bunu da arkasında GSM ve mobil araçlarıyla yönetebiliyor. Kamyoncuyu sürekli hareket ettirirken KOBİ’ye de en uygun aracı en uygun zamanda getiriyor. ETA, dağınık ve sermaye birikimi olmayan kamyoncu esnafına bir çatı altında güç kazandıracak bir proje.”
 
ETA NASIL ÇALIŞACAK?
 
Borusan Lojistik’in 5 milyon dolar yatırımla hayata geçirdiği projesi ETA’yla; kamyoncular ödemeleri zamanında, güvenli şekilde ve istedikleri noktalardan alabilecekler ve daha yoldayken bir sonraki işlerini planlayabilecekler.
 
KOBİ’ler ise www.etasimacilik.com üzerinden form doldurarak üye olabildikleri sistemde ihtiyaçları doğrultusunda oluşturdukları taleplere, otomatik olarak anlık hesaplanan ve garantili şekilde sunulan fiyat tekliflerini alabilecekler.
 
ETA’yla;
- Portal üzerinden piyasa navlunları anlık olarak sorgulanabiliyor,
- Sunulan teklifler içinden istenilen, kredi kartı ile ya da taksitlendirme ile kolayca satın alınabiliyor,
- KOBİ’ler, geliştirilen yazılım ile en yakınlarında olan veya olacak olan araçlara ulaşarak, üretilen en optimum nakliye çözümünü kullanıyorlar.
- ETA’dan satın alınan nakliye hizmeti 7/24 izlenebiliyor, faturalar sorgulanabiliyor, yükleme ve boşaltma yapıldığında anlık bilgilendirme alınabiliyor.
 
İlk aşamada 35 ili kapsayacak ETA’nın şu anda sistemine kayıtlı yaklaşık 2 bin tane kamyoncu esnafı ve 100’e yakın KOBİ var. Projenin haziran ayında faaliyete geçmesi bekleniyor.
 
eta-ulasim2.jpg
 
eta-ulasim3.jpg
 
eta-ulasim4.jpg
 
Haber ve Fotoğraflar: Ulaş KIROĞLU
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim