• BIST 9716.77
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 22 °C

Ferretti yeni teknesi Ferretti 720'i tanıttı

Ferretti yeni teknesi Ferretti 720'i tanıttı
Geçen yıl Ferretti 800 ile farklı bir akım yaratacağının güçlü işaretlerini veren Ferretti Group, akımın ikinci temsilcisi 720’nin dünya tanıtımını Rapallo’da (İtalya) yaptı.

Ferretti yeni teknesi Ferretti 720'i tanıttı

Geçen yıl Ferretti 800 ile farklı bir akım yaratacağının güçlü işaretlerini veren Ferretti Group, akımın ikinci temsilcisi 720’nin dünya tanıtımını Rapallo’da (İtalya) yaptı. Bu lüks yatla ilgili merak ettiklerim kafamın içinde tilkiler misali dolanıyordu ki, limanda tekneyi ilk gördüğüm anda soruların bir kısmı uçup gitti, yerine keyifli izlenimler kaldı... Evet, İtalyanlar bu işi biliyor...

Ferretti 720, Studio Zuccon International Project, AYT– Advanced Yacht Technology, Ferretti Group’un denizcilik araştırma ve tasarım merkezi ile yine şirket bünyesindeki Centro Stile’nin deneyimli tasarımcılardan oluşan ekibinin işbirliği sayesinde hayata geçmiş. Ben, Dentur ekibiyle tekneyi gezerken yaratıcıları da büyük bir keyifle ‘eserlerini’ inceliyorlardı. Ferretti Group Başkanı ve Kurucusu Norberto Ferretti, “Ferretti Yachts’ın geliştirdiği bu yeni modelin denizlerde seyretmesinden bilhassa gurur duyuyorum. 43 yıldan uzun süredir, müşterilerimizin rüyalarını gerçekleştirmek için çalışıyoruz. Ferretti 720, birçok müşteriyi ziyadesiyle memnun edecektir” derken, biz de palamarları çözdük.

Her tekneyi anlatmaya kıç havuzluktan, tekneye atılan ilk adımdan başlanır. Ben izninizle bu rutinin dışına çıkacağım ve en ‘tepeden’ başlayacağım. Ferretti 720’nin flybridge’i ismiyle müsemma, adeta uçan bir köprü... Kumanda mahalli flybridge’in aşağı yukarı ortasında. Önünde geniş güneşlenme yatağı var. Siperlik sayesinde rüzgârdan etkilenmeden güneşin tadını çıkarmak mümkün. Kıç havuzluğun üzerini örtecek şekilde inşa edilen yapıda, kumanda mahallinin gerisinde, U formlu geniş bir oturma grubu, ızgara alanı ve buzdolabı da bulunuyor.

Çoğunlukla “Yukarıya çıkış çok rahat” denilse de, aslında kolay olması gereken dalgalı bir seyirde aşağı inebilmektir. 720’de, flybridge’ten kıç havuzluğa iniş çok rahat. Aşağıda tik döşemesi ve 10 kişilik masasıyla geniş havuzluk alanından salona geçiliyor.

21.79 metre boy ve 5.7 metre genişliğindeki Ferretti 720’nin iç mekânı, geniş pencerelerden giren ışık sayesinde çok ferah. Salon, oturma ve yemek bölümü olarak iki bölümde düzenlenmiş. Oturma salonunda L kanape, ekru renkli 2 kişilik bir divan ve beyaz Corian sehpa var. Yatın baş tarafına doğru konumlanan yemek bölmünde Cantori marka özel sipariş kristal bir masa mevcut. Omnidecor ‘kahve’ tonlarında kristal yemek masası, O&GGruppo Calligaris marka sandalyelerle tamamlanıyor. Yatın içindeki yaşam alanları zarif bir biçimde birbirini takip ediyor; bu da dengeli, hoş bir görünüm ortaya çıkarıyor. Bu arada mobilyalar camların önünü kapatmıyor; mekân eşyalarla boğulmadan ferahlık hissi artırılıyor. Salonun yer kaplamaları çok ilgi çekici. Eskitilmiş gri ahşap kaplama zemin, ışık oyunlarıyla adeta mekânın vurgusunu yapıyor. Oturma ve yemek alanının ilerisinden beyaz lake mutfağa ve dümen kısmına (kumanda merkezi) geçiliyor. Kumanda mahalli teknenin ‘kum grisi ve kahve’ tonlarına uygun şekilde kamaralara inen merdivenin hemen yanıbaşında yer alıyor. Teknenin tümüne hâkim olan ‘dinginlik’ başta ana kamara olmak üzere misafir kamaralarında da karşımıza çıkıyor. Ana kamarada duşla yatak bölümünü ayırmak için kullanılan yarı buzlu cam da yenilikçi tasarım ögelerinden biri.

YENİLİK PEŞİNDE

Geçen yıl yeniliğe açık ilk proje olarak tanımlanan Ferretti 800’den sonra suya kavuşan 720, markanın klasik-modern tarzıyla birlikte, iç mekânlarda çağın ötesinde bir çizgiye sahip. Etkili bir dış tasarımla birleştirilen lüks yat, Ferretti markasına has kaliteli işçilik, alanların işlevsel kullanımı, denizci çözümler, rahatlık ve hız gibi ödün verilmeyen özelliklere sahip. Kumanda kolaylığı, talep halinde takılabilen ZF Joystick Manoeuvring System (JMS)’i ile tamamlanıyor. JMS motorları, invertörleri ve manevra pervanelerini elektronik olarak kumanda ediyor. Bu elektronik kontrol sistemi sayesinde, yat bir joystick yardımıyla istenilen yöne hareket ettiriliyor.

Ferretti 720’de, ikiz 1381 HP MTU 10V 2000 M 92 motorlar ya da isteğe bağlı olarak 1524 HP MTU 10V 2000 M 93 motor seçeneği mevcut. Deneme seyirlerinde elde edilen ön verilere göre Ferretti 720, 33.5 deniz mili maksimum hıza ve 30 deniz mili ekonomik seyir hızına ulaşabiliyor. Ferretti 720’nin, 2 kişilik kamarası ve rahat bir L kanepe ve yemek bölümünün yer aldığı salonu...

AMATÖR DENİZCİLERİN VEFASI

Dünyayı teknesiyle dolaşan ilk Türk denizci Sadun Boro, yazdığı eserler, makaleler ve yaptığı çevreci atılımlarla yıllar içinde tüm amatör denizcilerin lideri ve ilham kaynağı olmayı sürdürdü. Boro, eşi Oda ve kedileri Miço eşliğinde yaklaşık 3 yıl süren seyahatlerini Kısmet isimli 10.5 metrelik teknelerinde yapmıştı. Kısmet mürettebatının yeri benim için ‘liderlik ve önderlik’ vasıflarından çok daha farklı. Okumayı söktüğüm ilk günden itibaren elimden düşürmediğim kitapların kahramanı onlar. Şimdi denizciliğimizin beşiği Kalamış’ta Sadun-Oda Boro ve Amatör Denizciler isimli bir anıt var. Halen Betame isimli teknesiyle dünya seyahati yapan işadamı Mustafa Aksoy heykelin fikir sahibi ve finansörü. Aylar süren hummalı çalışma Kadıköy Belediyesi’nin desteği, İzmirli sanatçı Ersal Yavi ve arkadaşlarının emeğiyle gerçekleşti. Bu anıtta Sadun-Oda Boro, Miço ile birlikte, Boroların izinden gidip dünyayı dolaşan diğer 14 Türk denizcinin de rölyefi bulunuyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER

Tam Boy: 21.79 metre
En: 5.70 metre
Ağırlık: 56 ton
Yakıt Tankı Kapasitesi: 5.000 litre
Tatlı Su Kapasitesi: 990 litre

Kaynak: HaberTürk - Tuba Noyan

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim