• BIST 89.940
  • Altın 145,207
  • Dolar 3,6228
  • Euro 3,9026
  • İstanbul 10 °C
  • Ankara 9 °C

Fiat, Türkiye modeli ile büyüyecek

Fiat, Türkiye modeli ile büyüyecek
Tofaş CEO’su Ali Pandır, “Fiat’ın Çin, Rusya ve Hindistan’da büyümesi için her türlü bilgi ve insan kaynakları desteğini vereceğiz” diye konuştu.

FİAT, TÜRKİYE MODELİ İLE BÜYÜYECEK

Tofaş CEO’su Ali Pandır, “Fiat’ın Çin, Rusya ve Hindistan’da büyümesi için her türlü bilgi ve insan kaynakları desteğini vereceğiz” diye konuştu.

İTALYAN otomotiv devi Fiat’ın son yıllarda en kârlı ve en kaliteli üretim yapan fabrikası olan Tofaş, grubun 2014 yılı hedefinde önemli rol üstlendi. Geçen yıl krizdeki Amerikan Chrysler’in yüzde 20 hissesini alarak kontrolü ele geçiren Fiat, tüm dünyada 2 milyon adet olan satışını, 2014 yılında 3.8 milyon adede çıkarmak için yönetim yapısında Türkiye’yi de ilgilendiren önemli değişiklikler yaptı. 2014 yılına kadar Çin, Hindistan, Rusya ve Türkiye’deki satışlarını 6 kat artırmayı planlayan Fiat, bunun için hem Tofaş’tan insan kaynağı desteği alacak hem de benzer modeli diğer 3 ülkede uygulayacak.

Toyota’dan Fiat’a transfer

Bu doğrultuda Fiat Grubu CEO’su Sergio Marchionne, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Lancia markalarıyla Chrysler’in Avrupa’daki satışlarının başına Toyota Motor Avrupa’nın Başkan Yardımcısı Andrea Formica’yı transfer ederken, Fiat otomobillerinin CEO’su Lorenzo Sistino’yu ise grubun büyümeye odaklandığı uluslararası operasyonlarının başına getirdi.

Hedefin 800 bini 4 ülkeden

Sistino’nun en önemli görevi ise İtalyan grubun Çin, Hindistan, Rusya ve Türkiye’deki satışlarını artırıp, 132 bin adetlik satışı 2014 yılında 800 bin adede çıkartmak. Bu hedef doğrultusunda Çin, Hindistan ve Rusya’da Türkiye modelini uygulayacak Sistino, bu ülkelerde yeniden yapılanmak için Tofaş’tan büyük destek alacak. Böylece, Fiat Grubu’nun 3.8 milyon adetlik satışa ulaşmak için önümüzdeki 4 yılda ulaşması gereken 1.8 milyon adetlik farkın sadece 800 bini bu 4 ülkeden gelecek. Tofaş CEO’su Ali Pandır, bahsedilen 132 bin adedin zaten yaklaşık 100 bin adedinin Türkiye’de satıldığını belirterek, “Fiat Çin’de yeni yatırım yapıyor. Şu an fabrikanın inşası sürüyor. Keza Rusya’da ve Hindistan’da bu yıldan itibaren büyümeye odaklandı. Biz hem Rusya hem Hindistan’daki fabrikalara dönem dönem mühendis ve insan kaynağı desteği veriyoruz. İşi öğretiyoruz. Çin’deki fabrikaya da aynı desteği vereceğiz” dedi.

Büyüme Türkiye’den fazla

2014 yılına kadar ulaşılacak 800 bin adetlik hedefte Türkiye’nin Çin, Rusya ve Hindistan kadar büyümeyeceğini kaydeden Pandır şunları söyledi: “Şu anda baktığımızda 2009 yılında biz 85 bin adetlik bir satışa ulaşmışız. Yani diğer 3 ülkenin toplamında 50 bin adet satılmış. Bunun da büyük kısmı Hindistan’da. Çin’de zaten satış yok, Rusya’da bu yıl gerçek potansiyelini ortaya koyacak. Dolayısıyla önümüzdeki 3-4 yılda bu ülkelerdeki büyüme Türkiye’den çok fazla olacak. Biz bu büyemede önemli rol üstlenip, tüm desteğimizi vereceğiz.”

Sistino doğru hareket

Fiat markalarının başına atanan Formica’yı tanımadığını ama Sistino’yla uzun yıllar çalıştığını kaydeden Pandır, Sistino’nun uluslararası pazarların başına getirilmesinin çok doğru ve yerinde bir hareket olduğunu belirtti. Pandır, “Sistino, Fiat otomobillerinden önce hafif ticari araçların başındaydı. O dönemde Tofaş’ta grubun hatif ticari üretim merkezi olduğu için birlikte çok çalışma fırsatımız oldu. Şimdi bizimle birlikte Türkiye modelini, başında olduğunu diğer pazarlarda uygulayacaktır” diye konuştu.

İş hayatına Benetton’da başladı

13 Ocak 1961’de doğan İtalyan Andrea Formica, 1985 yılında Ekonomi Bilimlerinden mezun oldu. 1988’de Milano Bocconi Üniversitesinde İş İdaresi masterını tamamladı. Profesyonel deneyimi 1986 yılında İngiltere Benetton’da başladı ve bu şirkette 1987 yılına kadar yönetim asistanı olarak çalıştı. 1989’da Bölge Müdürü olarak Ford İtalya’ya katıldı ve 1999 yılında bu şirkette Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdür oldu. Ford’da çalıştığı dönemlerde Avrupa düzeyinde sorumluluklar da üstlendi. 2002’de tüm markalardan sorumlu Başkan Yardımcısı göreviyle Toyota Avrupa’ya geçti. Ardından Kıdemli Başkan yardımcılığına atandı ve Nisan 2008’den günümüze kadar da Satış, Pazarlama, Ürün Planlama ve İletişimden sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcılığı görevini sürdürdü.

2011’de Rusya’ya 30 bin araç ihraç edecek Meksika’ya da girecek

2010 yılının ilk 6 ayında 3.1 milyar TL’lık ciroya ulaşıp, net kârını yüzde 90’lık artışla 192 milyon TL’ye çıkaran Tofaş, yönünü Meksika ve Rusya’ya çevirmişti. Ekim ayından itibaren Meksika’ya Linea ihraç etmeye hazırlanan Tofaş, aynı modeli temmuz ayından itibaren de Rusya’ya göndermeye başladı. 3 aydır Tataristan’daki Fiat fabrikasına demonte olarak Doblo ve Albea ihraç eden Tofaş, bu yıl iki modelden Rusya’ya 10 bin adet ihraç edecek. Bu iki modelin dışında temmuz ayından itibaren Rusya’ya aynı şekilde Linea ihracatına da başlayan Tofaş, yıl sonuna kadar 2 bin 500 adet Linea ihraç etmeyi planlıyor. 2011’de ise Rusya’da teşvikler devam ederse 20 bin Doblo ve Albea, 10 bin de Linea ihraç edecek. Bu yıl Rusya’ya 125 milyon Euro’luk ihracat yapacak Tofaş, bu rakamı 2011’de 300 milyon Euro’ya çıkaracak. Diğer taraftan Tofaş, Eylülde Meksika’ya da ihracata başlıyor. İlk etapta deneme amaçlı 250 adet Linea’yı Meksika’ya gönderecek olan şirket talebe göre rakamı artıracak.

Sistino 23 yıldır tek Fiat’ta çalıştı

1962 yılında Torino’da doğan Lorenzo Sistino Siyaset Bilimi’ni bitirdi. 1987 yılında Fiat’a katıldı. 2002 yılında Ticari Araçların Satış ve Pazarlama sorumluluğunu üstlendikten sonra 2004’te ise markanın ve hafif ticari araçların yönetimine atandı. Temmuz 2005’ten itibaren Fiat markasının satışları da kendisine verildi. 2006 yılı sonunda New Holland ve New Holland Agricultural Equipment S.p.A.’in yönetim müdürlüğüne atandı. 2007’de Fiat Otomobillerinin ve ertesi yıl da Fiat Ticari Araç’ın yönetim müdürlüğüne getirildi. Ocak 2009’dan günümüze kadar, Alfa Romeo, Fiat Otomobil, Fiat Ticari ve Lancia markalarının Avrupa satışlarında da sorumluydu.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim