• BIST 106.843
  • Altın 142,689
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 32 °C
  • Ankara 29 °C

Fluence'te alıcının kutusuna bakacaklar

Fluence'te alıcının kutusuna bakacaklar
Yaklaşık 1,5 ay önce Renault'un satışa sunduğu elektrik motorlu Fluence'in satışının yapılabilmesi alıcının ev ve işyerinin şarj kutusunun (Wallbox) montajına uygun olabilmesine bağlı.

Yaklaşık 1,5 ay önce Renault'un satışa sunduğu elektrik motorlu Fluence'in satışının yapılabilmesi alıcının ev ve işyerinin şarj kutusunun (Wallbox) montajına uygun olabilmesine bağlı.

Satış yapan firma eksperinin şarj kutusunun yeri konusunda olumsuz raporu durumunda satış yapılamadığı gibi vatandaş ekspertiz ücretini de ödemekle hükümlü oluyor.

Yaklaşık 6 liralık elektrik kullanılarak bataryası dolan ve bu bataryayla ortalama 185 kilometre yol gitme avantajıyla Renault tarafından satışa sunulan elektrik motorlu Fluence vatandaşlardan yoğun ilgi görüyor. Özellikle yakıt tüketimini dikkate alan taksicilerin ilgilendiği elektrikli otoyu satın almak sanıldığı kadar kolay değil.

HER AY 85 EURO ÖDEME VE BATARYA AYRI KASKO

64 bin 900 lira değerindeki aracı almaya karar veren bir vatandaş öncelikle bayiyle ön sözleşme imzalıyor. Bu sözleşmenin gereği olarak firma eksperi, alıcının ev ya da iş yerinde incelemede bulunarak kuruluma uygun olup olmadığını rapor ediyor. Vatandaşın kurulum için bildirdiği yerlerin uygunluğu halinde taraflar arasında kesin alım sözleşmesi imzalanırken, olumsuz rapor durumunda satış yapılamadığı gibi vatandaş ekspertiz ücretini de ödüyor.

Kesin alım sözleşmesinin ardından şarj kutusunun montajına 900 ila 2 bin 300 lira ödeyen alıcının, bataryanın yıllık kullanımı konusunda da taahhütte bulunması gerekiyor. Yıllık 10, 20, 30 veya 40 bin kilometreden birini taahhüt eden alıcı, az kullandığında az ödüyor.

Aracını teslim alan ve şarj kutusunu da ev veya iş yerine montaj ettiren elektrikli oto kullanıcısı, fosil yakıt kullanan araçlardan farklı olarak iki ayrı kasko yaptırmak zorunda. Hem araç için hem de batarya için ayrı ayrı kasko yaptıran alıcıya, bu işin faturası ise ortalama 3 bin lirayı buluyor.

Otomobil için 64 bin 900 lira, şarj kutusunun montajına 900 ila 2 bin 300 lira, çift kaskoya ortalama 3 bin lira harcayan vatandaş, bataryanın kullanımı için yıllık 10 bin kilometre taahhüt etmesi halinde ise her ay 85 avro ödeyecek.

''ŞARJ SÜRESİ NEDENİYLE VATANDAŞ TEMKİNLİ"

Renault Mais Bayisi Neziroğlu Oto'nun Mağaza Satış Yöneticisi Okay Uğursal, satışa sunulduğu günden itibaren elektrikli otomobile büyük ilgi olduğunu, çok sayıda taksicinin mağazalarına gelerek kendilerinden bilgi aldığını söyledi.

Bataryaların 6 saat gibi bir sürede dolmasının elektrikli otomobilin ucuz ulaşım ve çevreci özellikleri gibi avantajlarını biraz da olsa gölgelediğini ifade eden Uğursal, ''Büyük ilgi var ama 6 saati bulan şarj süresi nedeniyle vatandaşlar biraz temkinli yaklaşıyor. Kimse 6 saat şarj için beklemek istemiyor. Şarj istasyonları yaygınlaşır ve şarj süresi kısaltılırsa elektrikli otomobillerin cazibesi daha da artar'' dedi.

Şarj istasyonlarının yaygınlaşmasının ardından ev ya da iş yerlerine şarj kutusu montajına ihtiyaç duyulmayacağını ve eksper raporuna gerek kalmayacağını belirten Uğursal, mevcut durumda eksper raporunun araçların gerektiği gibi kullanımı için önemli olduğunu kaydetti.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim