• BIST 109.097
  • Altın 153,413
  • Dolar 3,8257
  • Euro 4,5096
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 9 °C

Ford Cargo tam kadro Beton Fuarı’nda

Ford Cargo tam kadro Beton Fuarı’nda
4. Beton, Agrega, İnşaat Teknolojileri ve Ekipmanları fuarına katılan Ford Cargo, standında ziyaretçilerini ağırladı. Ford Cargo bu yıl inşaat segmentinde yüzde 30’luk bir Pazar payına ulaşmayı hedeliyor.

Bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen Beton, Agrega, İnşaat Teknolojileri ve Ekipmanları Fuarı,  İstanbul Fuar Merkezi’nde ziyaretçilerini ağırlıyor. Fuarda standı bulunan firmalardan Ford Cargo, inşaat sektörüne hitap eden tüm ürünlerini görücüye çıkardı. Fuarda basın mensuplarıyla bir araya gelen

emrah-duman.jpg

Ford Otosan Kamyon Operasyonları Müdürü Ercan Emrah Duman Yurtdışı pazarlarının büyüdüğünü ve kendilerinin de pazara sunduğu  ürünlerin çeşitliliğinin de attığını kaydetti. Duman,“ Sadece ürünleri değil ekibimizi de büyüttük. Biz ikinci sıradayız. Pazar payımızı her sene arttırarak devam ediyoruz. Geçen yıla göre bu sene yaklaşık yüzde 5 oranla Pazar payımızı arttıracağız. Şuan inşaat ürünlerinde Pazar payımız yüzde 25’lerdeyiz. Biz hedeflediğimiz süreden önce bu Pazar payına yükseldik. Şimdi çıtayı biraz daha yukarı çekmeyi hedefliyoruz.İnşaat serisini biz belli bazlarda birkaç ayrı türevini çıkarttık. Biz ana seriyi tamamladık. Çok özel kullanımlar için araçlara yatırım yapıyoruz. Yıl sonuna doğru çekici üzerine mikser uygulaması var. O ürün üzerinde çalışıyoruz. Birkaç farklı türev daha piyasaya sunacak. Amacımız her ihtiyacı karşılayacak ürünü sunmak” şeklinde konuştu.

tufan-altug.jpg

Ford Otosan Kamyon Birimi Pazarlama Müdür Yardımcısı Tufan Altuğ da, yerli üretim oranlarının rakiplerine oranla yüksek olmasının son dönemlerde yaşanan döviz kurlarındaki dalgalanmadan az etkilenmelerini sağladığı söyledi. Altuğ, “Motorumuz yerli üretim. Türkiye’de yerli üretim motoru biz üretiyoruz. Kur artışından biz tabi ki etkileniyoruz ancak minimum etkileniyoruz. Yerli üretim oranımız yüksek. Rakiplerimiz daha çok etkileniyorlar” şeklinde konuştu.

Tufan Altuğ, Türkiye’nin dış ticareti hakkında da şunları söyledi: “Ülkemizin dış ticaretine baktığımızda 2010 yılında 1 milyon taşıma gerçekleştirilmiş. Bunun 3 yüz bini batı kapılarından olmuş. Pendik Ambarlı, Çeşme gibi limanlarımızdan gerçekleşmiş. Kalan 700 bini doğu kapılarından gerçekleşmiş. Türki Cumhuriyetler’e ve Orta Doğu’ya yapılan ihracatlardır bunlar. Bizim hitap ettiğimiz müşteri segmentine baktığımızda, biz riskimizi dağıtabiliyoruz. Avrupa krizden etkileniyorsa doğuya ağırlık veriyoruz veya tam tersi. Bizim ürünlerimiz en verimli en ekonomik ürünler. Türkiye şartlarına göre ürünler üretiyoruz. Bizim hedef pazarlarımız arasında, Rusya türki cumhuriyetler kuzey Afrika Ortadoğu geliyor. Ürünlerimiz oralardaki taleplerle de örtüşüyor. Bizim ürünlerimiz o ülkelerle örtüşüyor.”

“Tam kadro katıldık”

Katıldıkları bu fuarın 4 yıldır yapıldığını ancak bu yılki fuarın kendileri için daha önemli olduğunu söyleyen Altuğ, bunun nedenini de şöyle açıkladı: “Bizim için en önemli yıl bu yıl. Biz geçen yıl inşaat araçlarımızın lansmanına başladık. Bu fuara tüm araçlarımızla tam kadro olarak ilk kez katılıyoruz. Bu açıdan bizim için önemli bir fuar oldu. bu fuardaki hedefimiz her segmentteki Pazar payımızı arttıracak çalışmalar yapmak. Normalde yüzde 10 olan Pazar payımız yüzde 20 oldu. Bizim hedefimiz yıl sonuna kadar yüzde 30’a ulaşmak.”

Haber ve Fotoğraflar: Cengiz TEPEBAŞ

İSTANBUL HABER AJANSI

www.UlasimOnline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim