• BIST 9645.02
  • Altın 2406.222
  • Dolar 32.5865
  • Euro 34.7883
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 21 °C

Ford, Opel ve Volkswagene baskı yapalım

Ford, Opel ve Volkswagene baskı yapalım
Nihat Ergün, otomotivde yerli üretimin önemine değinirken, "Ülkemizde en çok araç satışı yapan Ford, Opel ve Volkswagen gibi binek otomobil üretmeleri için hepimiz manevi baskıda bulunalım.

Ford, Opel ve Volkswagene baskı yapalım

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, otomotivde yerli üretimin önemine değinirken, "Ülkemizde en çok araç satışı yapan Ford, Opel ve Volkswagen gibi binek otomobil üretmeleri için hepimiz manevi baskıda bulunalım. Bu konuda, özellikle yetkili satıcılarımızın da inisiyatif kullanmaları, çalıştıkları firmaları zorlamaları gerektiğini düşünüyorum" dedi.

Ergün, Haliç Kongre Merkezi'nde Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği'nce (OYDER) düzenlenen “Otomotiv Sektörünün Geleceği ve Markalaşmanın Gücü” kongresinde, yıllardır net ihracatçı durumunda olan otomotiv sektörünün, 2011 yılında bu özelliğini koruyamadığını ve Türkiye'nin ithalatının, ihracatını geride bıraktığını hatırlattı.
 
Son yıllarda otomotiv satışlarında yaşanan patlamalara rağmen, hala her 1.000 kişi başına düşen araç sayısının, gelişmiş ekonomilerin oldukça altında olduğuna işaret eden Ergün, otomotiv sektörü için Türkiye'de gidilecek daha çok yolun olduğunu kaydetti.
 
Ergün, bu nedenle, bu büyüyen pazarın taleplerini büyük oranda yerli üretimle karşılamanın, Türkiye için büyük önem taşıdığını dile getirerek, şunları söyledi:
 
“Ülkemizde en çok araç satışı yapan Ford, Opel ve Volkswagen gibi binek otomobil üretmeleri için hepimiz manevi baskıda bulunalım. Bu konuda, özellikle yetkili satıcılarımızın da inisiyatif kullanmaları, çalıştıkları firmaları zorlamaları gerektiğini düşünüyorum.
 
Aynı şekilde, 2012 yılının yerli otomobil markası oluşturma konusunda somut adımlar atacağımız bir yıl olması gerekir. Her zaman söylüyoruz, biz bu meseleye duygusal bir tavırla değil, ekonomik ve rasyonel gerekçelerle yaklaşıyoruz. Hem iç pazarımız hem de ihracat potansiyelimiz fazla olduğu için, bu alanda yatırım yapalım, özellikle elektrikli araçlarda arayış içinde olalım. Bu konuda da öncüler arasında yer alalım istiyoruz.”

“Teşvik sistemi ile işaret fişeği verildi”

Geçtiğimiz günlerde, Brand Finance tarafından dünyanın en büyük 500 markasının açıklandığını anımsatan Ergün, Türkiye gibi G-20 üyesi olan bir ülkenin, dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmayı hedefleyen bir ülkenin, bu listede bir tane markasının bulunmamasının kabul edilemez olduğunu belirtti.
 
Bakan Ergün, sektörde dünyanın en iyi üretim ve montaj adreslerinden biri olan bir ülkenin, bir otomotiv markasının olmamasının düşünülemeyeceğini vurgulayarak, “Bu kadar güçlü bir yan sanayisi olan, bu kadar büyük bir iç ve dış pazar potansiyeli olan bir ülkenin, marka oluşturamamasının bir izahı olabilir mi?” dedi.
 
Bakan Ergün, 2023 yılında, 75 milyar doları otomotiv sektörüne ait olmak üzere 500 milyar dolar ihracat yapmayı ve dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmayı hedeflediklerini dile getirerek, “Bu ana hedefe ulaşmak için gerçekleştirmemiz gereken alt hedeflerden birisi de en az 10 tane küresel marka oluşturmaktır. Bu markalardan en az bir tanesinin otomotiv sektörüne ait olması gerektiğini ve olacağını düşünüyorum. Son teşvik sistemimizde de otomotiv sektöründe ana ve yan sanayide yapılacak yatırımların büyük veya stratejik sektör teşviklerinden yararlanmasının önü açılmıştır. Teşvik sisteminin açıklanmasıyla birlikte, artık yerli otomobil konusunda somut adımların atılması için de işaret fişeği verilmiş oldu” diye konuştu.

 www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim