• BIST 89.270
  • Altın 147,050
  • Dolar 3,6543
  • Euro 3,9297
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 15 °C

Formula 1'de radikal değişiklikler yapıldı

Formula 1'de radikal değişiklikler yapıldı
Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA), 2014 Formula 1 sezonu öncesi birçok kural değişikliğine gitti.

Bu yılın kurallarındaki en önemli değişikliklerinden biri puanlama sisteminde yapıldı. Yeni sisteme göre, pilotların ve takımların sezonun son yarışında elde edeceği puanlar ikiye katlanacak.
Şampiyonluk heyecanının son yarışa taşınmasının hedeflendiği yeni puanlama sistemi, 2014 sezonunun son etabı Abu Dabi Grand Prix'sinde uygulanacak.

En çok pole pozisyonu kazanana kupa

Sezon sonunda en çok pole pozisyonunun sahibi pilot da bir kupa kazanacak.
Eğer pole pozisyonları eşitse en fazla ikinciliği elde eden, o da eşitse en çok üçüncülük kazanan sürücü kupanın sahibi olacak. Bu durumlarda da eşitlik söz konusu olursa ödül, FIA'nın belirlediği bir kriter ile sahibini bulacak.

2'den 99'a kadar numara
Her pilot kendisine 2'den 99'a kadar bir numara belirleyecek.
Yarışacak yedek bir pilot olursa o pilot da kalıcı bir numara seçecek. Bununla birlikte 1 numara sadece şampiyon pilota ayrılacak. Bu yıl 2013 sezonunun şampiyonu Sebastian Vettel 1 numarayı taşıyacak.
İki pilot aynı numarayı tercih ederse bir önceki sezon sürücüler klasmanında daha üst sırada yer alan isime öncelik tanınacak. Numaralar pilotun kaskında ve aracının ön tarafında net bir şekilde görünür vaziyette olacak.

Ceza puanı

Pilotların sürücü lisanslarına aldıkları cezanın şiddetine göre ceza puanı eklenecek. 12 ceza puanına ulaşan pilota bir yarışta yer almama cezası verilebilecek.
Ceza sonrasında sürücülerin lisanslarına işlenen puanlar silinecek. Sürücünün lisansında kalan ceza puanları ise cezanın lisansa işlendiği andan itibaren 12 aylık süre boyunca geçerli olacak.
Antrenman seanslarında takımlara 4 pilot kullanabilme imkanı sunuldu. Önceki yıllarda en fazla iki farklı pilotu piste çıkartabilen takımlar, bu yılki antrenman seanslarında dört pilotu birden kullanabilecek.

KERS'ten ERS'ye

Yeni sezonda yakıt kullanımı, yarış başına her araç için 100 kilogram ile sınırlandırıldı. Takımlar daha önce yarış başına ortalama 160 kilogram yakıt kullanıyordu.
Araçlara frenleme esnasında ekstra enerji imkanı sunan KERS, (Kinetik Enerji Geri Kazanım Sistemi) yerini motorun yarattığı ısıyı da enerjiye dönüştüren ERS'ye (Enerji Geri Dönüşüm Sistemi) bırakacak. KERS'in sağladığı 80 beygir gücü, ERS ile sürücüler için 160 beygir gücüne çıkacak.

Turbo beslemeli V6 motor

2.4 litre hacmindeki V8 motorlar yerine 1.6 litrelik turbo beslemeli V6 motorlar kullanılacağı açıklandı.
Vites kutusunda 7 yerine 8 ileri vitese yer verilirken, araçların minimum ağırlığı 642'den 691 kilograma çıkarıldı. Ön kanatlar bin 800'den bin 650 milimetre uzunluğuna daraltılırken arka kanatların görünümünde de değişikliğe gidildi.

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yeni nesil Citroen C-Elysee Türkiye'de27 Mart 2017 Pazartesi 11:49
  • ABD'ye ihracatta Tofaş birinci25 Mart 2017 Cumartesi 17:05
  • Takside yeni sorun: Yuvarlama25 Mart 2017 Cumartesi 16:51
  • İkinci elde yeni dönem geliyor25 Mart 2017 Cumartesi 09:32
  • Türkiye, Avrupa'da 2 basamak geriledi24 Mart 2017 Cuma 16:51
  • Fiat 500 Riva Türkiye'de görücüye çıktı24 Mart 2017 Cuma 12:16
  • MotoGP'de sezon başlıyor24 Mart 2017 Cuma 12:01
  • Traktörde bu yıl da rekor bekleniyor23 Mart 2017 Perşembe 12:01
  • Chery'den Mercedes'e 'EQ' şikayeti23 Mart 2017 Perşembe 11:32
  • "EMEA bölgesinde 60 binden fazla Egea Sedan satıldı"22 Mart 2017 Çarşamba 16:51
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim