Furtrans Denizcilik şirketi ile İtalyan Augusta Due, teslim edilmemiş tanker üzerine uzun süredir devam eden hukuk mücadelesi, Augusta'nın Londra'da tahkim davasını kazanmasına rağmen büyük bir gümbürtüyle devam ediyor.
Tahkim kararının maliyetleri üzerinde iki tarafın anlaşmazlığı sürerken Güney Afrika Durban Liman hapsinde bir kaç ay tutulan, 1989 yapımı 8,700-dwt'lik Furtrans filosuna kayıtlı Behice gemisini, Augusta tutuyor.
Buna rağmen TradeWinds, Furtrans'ın gemi idarecisi olduğunu geminin sahibi olmadığını söyledi.
Furtrans'dan Sualp Ürkmez "Augusta Due Güney Afrika'nın esnek yetki alanı avantajını kullanarak yanlışlıkta, hiçbir sağlam delil olmadan gemiyi tutuklattı. Furtrans yanlızca gemi idarecisidir" dedi. Ürkmez yargı sürecinin devam etmesinden dolayı ve gemi sahibi ile aralarında var olan anlaşmazlık nedeniyle daha fazla yorum yapmamayı tercih ettiğini söyledi.
Furtrans ve Augusta arasındaki anlaşmazlık 2010 yılı başlarında Augusta'nın 18,00-dwt'lik ürün tankeri Stromboli M'yi teslim almayı reddedmesiyle başladı. Gemi Furtrans'ın Anadolu Deniz İnşaat Kızakları (ADİK) Tersanesi’nde henüz tamamlanmıştı. Augusta gerekçe olarak inşanın bitmediğini ve daha fazla çalışmanın gerekli olduğunu iddia etmişti.
Furtrans ise bu iddiaları reddetmiş ve misilleme olarak Augusta'nın bir kaç gemisini tutuklamıştı. Bu sorunlar sonucu iki taraf kendini Londra Tahkim'de buldu. Hakimlerin Augusta'nın lehine aldığı karara ek olarak, Furtrans'ın, güvenlik sebebiyle aldığı 2.995m. (3.97m dolar) avroluk depozitoyu, Augusta'ya geri ödemesi kararı çıkarıldı.
Augusta bu arada hala temyiz ve mahkeme masrafları için Furtrans'ın peşinde. Bu masraflar yaklaşık olarak 2.374m avro (3.85m dolar) ediyor. Behice maliyetlerini talep için teminat olarak geçen Ekim ayında tutuklandı ama Furtrans hala teminat ödemek konusunda bir isteklilik göstermiyor.
Güney Afrika'daki hukuki kaynaklar geminin tam mürettebat korunduğunu ve faturalarının ödendiğini söyledi.
İstenmeyen Stromboli M ise kendine yeni bir ev bulmayı başardı. Lido ismi ile Furturans filosu altında çalışıyor.
Deniz Haber Ajansı-İrem KARABAĞ