• BIST 9079.97
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 13 °C

Gazipaşa Liman inşaatına bürokrasi freni

Gazipaşa Marina Hizmetleri A.Ş’nin Şantiye Şefi Ümit Bigay,"Bizim Aydoğan A.Ş. olarak Liman İnşaatı’nı tamamlamaya hazırız ama önümüzde engel çok" dedi.

Gazipaşa Yat Limanı inşaatında çalışmalar sürüyor. Gazipaşa’nın turizmdeki atılım hamlesi olması beklenen Yat Limanı’nı 30 yıllığına kiralayan Gazipaşa Marina Hizmetleri A.Ş’nin çalışmaları bürokrasiye takılınca, liman inşaatı ağır aksak ilerliyor. Şantiye Şefi Ümit Bigay, çalışmalarla ilgili bilgiler verdi. Bigay, “Yaz sezonundaki aksaklıkları gidermek üzere daha da hızlı çalışıyoruz. Şuanda kronlum betonlarını döküyoruz. Bugün sabah fotoğraflarla binaların 4 köşe noktası diye tabir ettiğimiz 4 köşe kazıklarını çaktık. Nasip olursa temel hafriyatına da başlıyoruz. Bu hafta içerisinde 6 TIR demirimiz geliyor. Yerüstü binaların imalatlarına başlayacağız” dedi.

MAĞDUR ETMEYECEĞİZ

Projede çok aksaklıklar olduğuna dikkat çeken Bigay, “Hacımusa Çayı’nın denize kavuştuğu noktaya tali mendirek yapılacak. Bu sene ihale edilecek. Çayın ağzında genişletme ve ıslah konusu var. Ayrıca buradaki balıkçıların da sığınacak yeri yok. Bize Bakanlık almayın demesine rağmen, iyi niyetimizden Aydoğan A.Ş. olarak balıkçılar mağdur olmasın diye, onlara özel bir yer açtık. Buraya insan dahi girmemesi lazım. Burası birinci derece tehlikelidir inşaat alanı. Ama biz kimsenin mağdur olmaması için, kontrollü bir şekilde müsaade ediyoruz. Kısmet olursa buraların tamamı tel çitle çevrilecek” dedi.

4 ÖNEMLİ SORUN

Projede feribot iskelesi de olduğunu söyleyen Bigay, “Buranın bitiş tarihiyle ilgili, turizm sezonundan dolayı olan aksamalar hesaba katılmamış, dere ıslahı hesaba katılmamış, tali mendirek hesaba katılmamış. Balıkçı Barınağı’nı da katarsak 4 nedenden dolayı işimiz biraz zor. Bizim Aydoğan A.Ş. olarak Liman İnşaatı’nı tamamlamaya hazırız ama önümüzde engel çok. Bu yapılmamış problemleri hallederlerse, Devlet ya da üst makamlar biraz atik davranıp harekete geçerlerse, biz Aydoğan A.Ş. olarak yapmaya her zaman hazırız. Hiçbir problemimiz yok ama bürokrasi çabuk yürüyecek. Ne kadar erken yaparlarsa, ilçe ekonomisi o kadar çabuk canlanır. Daha kamulaştırılacak yerler var. Kavaklık diye bilinen alan kamulaştırılacak. Orada çok sayıda tesisimiz var. Helikopter pistimiz ve otoparklarımız yapılacak. Ama öncelikle bürokrasinin hızlı gitmesi gerekiyor” diye konuştu.

BALIKÇI BARINAĞI

Bigay balıkçılara kontrollü bir şekilde müsaade ettiklerini belirterek, şunları söyledi: “Burada ‘Deniz’ oluyor. Yani dalga zaman zaman mendireğin üzerinden aşıyor. Dolayısıyla bu tür durumlarda balıkçı teknelerini limanın ortasına alırız. Ama bizim oradaki çalışmalarımız da başlayınca, maalesef ‘buyurun deniz açılın’ diyeceğiz. O da tahmin ediyorum seneye yaz sezonunu bulur. Yani biz balıkçıları mağdur etmeyiz. O zamana kadar büyük ihtimalle Aytap’a yapılması planlanan Balıkçı Barınağı’nın inşaatı yarıyı geçer. Balıkçı orada kendini koruyabilir. Bu konuda bir sıkıntı yaşanmayacağını düşünüyoruz.”

EKONOMİ CANLANIR

Yat Limanı’na ro-ro gemilerinin geleceğini ifade eden Bigay, “Yat Limanı o kadar çok avantaj sağlayacak ki Gazipaşa’ya, şuan çiftçi para kazanamıyor. Ama Yat Limanı’nın tamamlanmasıyla Kıbrıs’tan gelecek toptancı, buradan malı alacak, götürecek. Malınız değerlenecek, piyasa hareket kazanacak, ekonomi canlanacak, milletin cebine para girecek, refah bir yaşantı gelecek” dedi.

www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.