• BIST 9049.36
  • Altın 2294.737
  • Dolar 32.3124
  • Euro 35.0799
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 22 °C

"Gemi inşasında var olmaya çalışıyoruz"

"Gemi inşasında var olmaya çalışıyoruz"
Europort İstanbul Fuarı açılışında konuşan DTO Başkanı Metin Kalkavan, "Savunma sanayi bizim için çok önemli bir alan. Gelecek yıllarda en büyük ihracatı savunma alanında yapacağız" dedi.

 

Denizcilik sektörünün bir araya geldiği Europort İstanbul Fuarı açılışında konuşan DTO Başkanı Metin Kalkavan, "Savunma sanayi bizim için çok önemli bir alan. Gelecek yıllarda en büyük ihracatı savunma alanında yapacağız" dedi.

Denizcilik sektörünün bir araya geldiği Europort İstanbul Fuarı bugün açıldı. Açılışta konuşan Kalkavan, gemi inşasının çok kolay bir alan olmadığını söyledi.

Dünyada bu fuarları yapan sayılı ülke olduğunu anlatan Kalkavan, "Hedeflerimizin gerisindeyiz. Gemi inşa ve ekipmanlarında üs şu anda Uzakdoğu. Avrupa'da gemi ve ekipmanları için yıllık 80 milyar avroluk bir döngü var. Avrupa'da bu alanda çalışan insan sayısı 500 bin. Hem Avrupa hem de bizim için çok önemli olan bir sanayi dalındayız. Biz eşit olmayan şartlarda gemi inşasında var olmaya çalışıyoruz" diye konuştu.

Kalkavan, 2008 krizinden sonra bakıldığında, gemi inşa ve yan ekipman sanayinin beklenenin üstünde bir direnç gösterdiğini söyledi. Sektörün, bu kadar uzun süren bir kötü dönemde ayakta kalmayı başardığını dile getiren Kalkavan, kendileri için artık yeni bir donem başladığını ifade etti.

-"Tamir-bakımda üs haline geldik, Avrupa'da lideriz"-

Çok genç bir nüfus ve eğitimli bir kadronun geldiğini belirten Kalkavan, şöyle konuştu: "Şu anda projesi olan her gemiyi yapacak bir kapasiteye sahibiz. Enerji gemilerinden tutun, askeri harp gemilerine uzanan geniş bir yelpazede varız. Uzakdoğu ile gemi inşada rekabet etmek çok kolay gözükmese de, tamir, bakımda çok rahat rekabet edebiliriz. Tersanelerimizin büyük bir kısmı tamir, bakımda uzmanlaşıp o alanda ilerliyor.

Dünyada ortalama olarak üretilenin 3 katı kadar, her yıl gemilerini ana bakımdan geçirmek zorunda olan filolar var. Her gemi bulunduğu alan itibariyle, çalıştığı alan itibariyle Çin'e Uzakdoğu'ya gidemez. Birinci çıkış yolumuz tamir, bakımda hem verimliliği hem de süratimizi arttıracağız. Bu bölgede şu anda tamir, bakımda üs haline gelmiş ve güçlü konumdayız. Burada daha da büyüyeceğiz. Avrupa'da tamir, bakımda lider konumdayız. Bu şartlarda bile özellikle Çin ile rekabet edebiliriz."

-"Ülkemiz Avrupa ve dünyada bir denizcilik üssü olmaya devam edecek"-

Diğer ikinci önemli alanın da savunma sanayi olduğunu anlatan Kalkavan,
"Savunma sanayi bizim için çok önemli bir alan. Gelecek yıllarda en büyük ihracatı savunma alanında yapacağız. Savunma sanayi ürünlerini hızla fazlalaştıracağız. Özel ve spesifik gemi alanında da çok daha iyi bir konuma geleceğiz" bilgisini verdi.

Krizin farklı alanlara geçmelerini sağladığını vurgulayan Kalkavan, "Krizin bize en önemli faydası, her tersane ve ekipmancımızın farklı alanları araştırması oldu. Böyle bakıldığında bu sektörün kesinlikle önü kesilmeyecek. Giren ve çıkanlar olacak, ama bu sektör yetişmiş insan gücüyle ve özellikle yan sanayi ekipman üretimimiz ve arkadan gelen denizcilik alanlarında yaptığımız büyük yatırım ile her zaman var olacak. Ülkemiz Avrupa ve dünyada bir denizcilik üssü olmaya devam edecek" şeklinde konuştu.

Kalkavan, dünyada gemi sektörü olup da deniz desteği olmayan tek ülkenin Türkiye olduğunu da savundu.

-"Gemi inşada krizden çıkış yolu, denizaşırı pazarlama"-

Gemi İnşa Sanayicileri Birliği (GİSBİR) Genel Sekreteri Süheyl Demirtaş da, fuarın, gemicilik sektörünün tüm ihtiyaçlarına cevap verdiğini belirtti. Demirtaş, şunları kaydetti: "Denizcilik sektörü dünyada son zamanların en büyük ekonomik krizini yaşıyor. Navlun fiyatları tüm zamanların dip noktalarında. Tersaneler yeni gemi inşa siparişleri almıyor. Bunun iki nedeni var; birincisi gemi fazlalığı ve ikincisi kapasite fazlalığı. Kısa vadede bunun çözüleceğini öngörmüyoruz. Çaresiz olmadığımızı düşünüyoruz. Dünyada ve Türkiye'de gemi inşada krizden çıkışının yolunun Offshore marketing (denizaşırı pazarlama) olduğunu düşünüyoruz. Bugün dünyada inşa edilmekte olan platform, tekne gibi ürünlerin yüzde 7'si Offshore markete aitken, bu, cironun yüzde 26'sına tekabül ediyor. Yani her 4 liranın 1 lirası Offshore marketten geliyor. Çıkış Offshore."

europort2013.jpg

kalkavan.jpg

toplu_europort.jpg

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim