• BIST 83.048
  • Altın 146,881
  • Dolar 3,7605
  • Euro 4,0391
  • İstanbul 4 °C
  • Ankara -10 °C

Generali'den Türkiye'nin sigorta profili

Generali'den Türkiye'nin sigorta profili
Generali, Türkiye’deki sigortalı profilini araştırdı. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de yaşayanlar en çok acentelere güveniyor, erkekler kadınlara oranla daha çok sigorta yaptırıyor ancak kadınlar teknolojide bir adım öne çıkıyor.

Dünyanın önde gelen sigorta şirketlerinden Generali, Türkiye’nin sigorta alışkanlıklarını araştırdı. Çarpıcı sonuçların ortaya çıktığı araştırmaya göre Türkiye’de yaşayanlar sigorta yaptırırken yüzyüze iletişimi tercih ediyor. Erkekler kadınlara oranla daha çok sigorta yaptırıyor ancak araştırma, teknolojide erkeklerin sınıfta kaldığını ve kadınların bir adım daha önde olduğunu gözler önüne seriyor.

İşte Generali’nin TRAFİK ve KASKO’ da Türkiye sigortalı profilini ortaya koyan araştırma sonuçları;

TÜRKİYE’DE YAŞAYANLAR ARKADAŞ HATIRI DEĞİL GÜVEN ARIYOR

Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’de yaşayanlar hayatlarını kolaylaştıran yeniliklere kolay adapte oluyor. Denemeye açık ancak her zaman önce ‘GÜVEN’ arıyor. Seçeceği sigorta şirketine kendisi karar vermek istiyor, kimsenin etkisi altında kalmıyor. Arkadaş tavsiyesinden çok bildiği, araştırdığı, güvendiği sigorta şirketinearacını emanet ediyor.

İNTERNETTEN ARAŞTIRIYOR ACENTE’DEN SATIN ALIYORUZ

Türkiye’de yaşayanlar dokunmak, görmek kısacası ‘yüzyüze iletişim’ istiyor. Trafik sigortası yaptıranların yüzde 80’i, KASKO yaptıranların ise yüzde 85’i acente kanalını tercih ediyor.

Ancak öncesinde araştırma WEB üzerinden yapılıyor. Kadın – erkek farketmiyor, Türkiye'de yaşayanların yüzde 60’ı sigorta yaptırmadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor, bilgi topluyor. Yani internetten araştırıyor ancak sigortasını acenteden satın alıyor.

KADINLAR DAHA TEKNOLOJİK

Sigortalanma sürecinde kadın ve erkek oranına bakıldığında ise işin rengi değişiyor. Erkekler kadınlara oranla daha çok sigorta yaptırıyor ancak araştırma, teknolojide erkeklerin sınıfta kaldığını ve kadınların bir adım daha önde olduğunu gösteriyor.. Erkeklerin yüzde 79’u acentelere başvururken; kadınların yüzde 27’si internet ve çağrı merkezi yöntemiyle, yüzde 25’i bankalar aracılığıyla, yüzde 21’i ise acenteler üzerinden sigorta yaptırıyor.

Bir kaza durumunda erkekler yüzde 70 ile acentelerini ararken kadınların yüzde 27’si ilk olarak sigorta şirketini arıyor.

ARABA ALIRKEN AKLIMIZA GELİYOR

Araştırma Türkiye’deki sigorta bilincini de ortaya koyuyor. Sigorta kavramı Türkiye’de yaşayanların aklına otomobil aldığında geliyor.  Sigortalılar ihtiyacına göre ve iyi bir servise iyi para ödemeyi kabul ediyor. İnternet kullanımında eğitim ve gelir düzeyi etkili oluyor. Eğitim ve gelir arttıkça internet kullanımı artıyor.

Dünyanın önde gelen sigorta şirketlerinden Generali, yaptığı araştırmayla ortaya çıkan sigorta alışkanlıklarına paralel olarak sunduğu ürün ve hizmetlerle de satın alma sürecinde tüketicilere geniş bir yelpaze sunuyor. Motorlu Kara Taşıt Araçları ve Trafik Sigortası başta olmak üzere; yangın, nakliyat, sorumluluk, ferdi kaza, hırsızlık, havacılık, mühendislik, acente mesleki sorumluluk ve DASK gibi birçok farklı sigorta türünde ürün seçeneği bulunuyor.

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim