• BIST 9716.77
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 22 °C

GESTAŞ'ın yeni gemileri geliyor

GESTAŞ'ın yeni gemileri geliyor
Çanakkale Boğazı ile adalar hattı dışında Güney Marmara’da deniz ulaşımını sağlayan GESTAŞ’ın Çanakkale - Eceabat ve Gelibolu - Lâpseki hattında hizmet verecek yeni vapurlar şubat ayında teslim ediliyor.

GESTAŞ'ın yeni gemileri geliyor

Çanakkale Boğazı ile adalar hattı dışında Güney Marmara’da deniz ulaşımını sağlayan GESTAŞ’ın Çanakkale - Eceabat ve Gelibolu - Lâpseki hattında hizmet verecek yeni vapurlar şubat ayında teslim ediliyor.

Türkiye Denizcilik İşletmeleri Genel Müdürlüğü bünyesinde bulunan Çanakkale Boğazı ve Adalar hattında çalışan 8 arabalı vapurun ÖYK kararı ile özelleştirme kapsamında, 2006 yılında Çanakkale Valiliği Özel İdare’ye devredilmesi ile birlikte işletmesini üslenen GESTAŞ, filosuna kattığı yeni gemilerle kapasitesini 16 gemiye çıkararak, bölgenin en büyük gemi işletmesi haline geldi. Çanakkale İşletmesini, 4 yıl önce TDİ. AŞ’den devralan GESTAŞ, yılda 3 milyon yolcu, 700 bin araç taşıyan kurumu, bugün 5 milyon yolcu bir milyon araç taşıma kapasitesine ulaştırdı.

İlk teslimat 15 Şubat’ta

Çanakkale Boğazı ile adalar hattı dışında Güney Marmara ve Yunan adalarına deniz ulaşımını sağlayan GESTAŞ’ın Çanakkale - Eceabat ve Gelibolu - Lâpseki hattında kiralama yoluyla 10 yıl süreyle kullanacağı 4 yeni gemiden ikisinin 15 Şubat 2011’de Çanakkale’ye geleceği açıklandı.

Gemiler, Sefine’de inşa ediliyor

GESTAŞ Genel Müdürü Hasan Yürükçü, 4 yeni araba vapurunun Yalova Sefine Tersanesi’nde yapımının sürdüğünü belirterek, “İhaleyi kazanan Kolsan İnşaat Otomotiv Sanayi Ticaret A.Ş. tarafından yapımına 13 ay önce başlanan gemilerin inşası devam ediyor. Yeni yapılan gemilerden ikisinin Şubat ayında ilimizde olması bekleniyor. Diğer iki gemi de 15 Mayıs 2011 tarihinde teslim edilmesi planlanıyor” dedi.

Çevreye uyumlu gemiler

Yeni inşa edilen araba vapurlarının çift taraflı yükleme ve boşaltma yapabilen çevreye uyumlu gemiler olduğunu söyleyen GESTAŞ Genel Müdürü Hasan Yürükçü “Gemilerimizin tamamlandığında uluslararası standartlarda en az emisyon gazı çıkaracak kapasitede çevreye uyumlu ana makine ve ana yardımcı makinelerle donatılacak. 90 araç, 400 ve 600 yolcu kapasiteli, ful otomasyon, köprü üstünden kumandalı, 360 derece görüş özelliği olan gemilerimiz bizim tarafımızdan 10 yıl süre ile işletilecek. Yeni alınacak gemilerle Çanakkale’den Eceabat’a 15, Gelibolu’dan Lâpseki’ye de 18 dakikada ulaşılabilecek” şeklinde konuştu.

52 milyon dolarlık yatırım

“Ekonomik olarak öz kaynaklarımızla gemi yaptırmak doğal olarak çok zordu” diyen Yürükçü, “Kredi alıp yeni bir gemi yaptırmanın maliyetleri de çok yüksek olduğu için kiralama yöntemi ile gemi alma yoluna gittik. Gemilerin her birinin günlük bize kiralama tutarı 3760 dolar olacak. 4 geminin 10 yıllık maliyeti ise 52,5 milyon doları bulacak. Yalova Sefine Tersanesi’nde yapımı devam eden gemilerin hizmete girmesiyle birlikte Çanakkale-Eceabat ve Gelibolu-Lâpseki arasındaki araba vapurlarının ile deniz ulaşımında kalite daha da artacak ve yolcularımız daha hızlı Asya ile Avrupa arasında yolculuk yapabilecek.”

Türkiye’de bir ilk gerçekleşti

GESTAŞ olarak Türkiye’de bir ilke imza attıklarını belirten Genel Müdür Hasan Yürükçü, “Şirket olarak Türkiye’de ilk kez Bare boat sistemi ile gemi kiralama yöntemine başvurduk. Çıplak kiralama sistemi ile kendi personelimizi gemilerde donatarak verimli bir işletme profili çizmiş olacağız. Bu model Türkiye’de ilk kez GESTAŞ tarafından hayata geçirilmiş olacak” dedi.

GESTAŞ cirosunu katladı

2011’de teslim edilecek gemilerle filo kapasitesini 16 gemiye çıkaracaklarını belirten GESTAŞ Genel Müdürü Hasan Yürükçü; “2006 yılında 8 gemi ve 5 hatla aldığımız işletme, bugün itibari ile 16 gemi ve 12 hatta yükselmiştir. Buna paralel olarak 2010 yılı rakamları ile yolcu taşımada 5 milyon, araç taşımada ise bir milyon rakamına ulaştık. 2006 yılında 17 milyon TL ciro yapan GESTAŞ, bugün 43 milyon TL ciro yapan bir şirket haline gelmiştir” diye konuştu.

GestCard’lılar boğaz geçişinde beklemiyor

2010 yılının Ekim ayında GestCard projesini faaliyete geçirdiklerini söyleyen Yürükçü, GestCard’ı olan ticari araçların Asya’dan Avrupa’ya beklemeden geçiş yaptıklarını belirtti. Bu sayede lojistik firmalarına büyük katkı sağladıklarını kaydeden GESTAŞ Genel Müdürü Hasan Yürükçü; “GestCard’ı olan ticari araçlar boğaz geçişlerinde yüzde 10 indirimden yararlanıyor. GestCard’ın faaliyete geçtiği Ekim ayından itibaren üç aylık sürede 4 bin ticari araç abone oldu. Artık Çanakkale Boğazı’ndan geçiş yapan GestCard sahibi TIR, kamyon ve kamyonetler sıra ve bekleme sorunu olmadan bu imkândan yararlanıyor” diyerek sözlerini tamamladı.

4 yılda 110 milyon dolar

Çanakkale Boğazı ile adalar hattı dışında, Güney Marmara ve Yunan adalarına deniz ulaşımını sağlayan GESTAŞ 4 yılda 110 milyon dolar yatırım yaptı. TDİ. AŞ’nin Çanakkale İşletmesini devraldıktan sonra 11 iskelede çalışmalar başlatan GESTAŞ, 2011 Şubat ayından itibaren yenilenmiş iskeleler ile hizmete girmeyi hedefliyor. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın desteği ile Evrensel Hizmet Fonu’ndan 25 milyon TL yardım alan GESTAŞ, Adalar hattında hizmet veren bir Ro-pax ve bir deniz otobüsünü satın alarak 2008 yılında sefere koydu. Gökçeada ve Bozcaada’da ucuz taşıma ve deniz ulaşımına destek amacıyla Evrensel Hizmet Fonu’ndan GESTAŞ’ın yakıt giderleri sübvanse edilerek, adalar arasında yolcu taşımacılığına katkı sağlandı. Fonun sağladığı destek sayesinde adalar ile anakara arasında öğrenciler 1 TL’ye, vatandaşlar ise 2 TL’ye taşınmaya başlandı.

Haber: Kara&Deniz Gazetesi

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim