Renault CEO’su Carlos Ghosn Paris’te yeni crossover Kadjar’ı tanıttı. Tanıtımda konuşan Ghosn Renalt’nun bu yıl 5 yeni modeli pazara sunacağını açıkladı. Yeni Espace ile 2015’in ilk lansmanının başladığını anlatan Ghosn A sınıfı minik bir aracın da Uzakdoğu pazarları ağırlıklı devreye gireceğini vurguladı. D sınıfı yeni bir sedanın da üretileceğini belirten crossover Kadjar ve yeni bir pick-up’la 5 modelin tüketicilerin beğenisine sunulacağını kaydetti. D SUV Koleos’un yerine gelecekte yeni bir aracın da geleceğini ifade eden Ghosn Çin’in tüm dünyadaki crosover satışlarının yüzde 30’unu oluşturduğuna dikkat çekti.
Captur 200 bin sattı
Dünyada satılan her 5 araçtan birinin crossover olduğunu da anlatan Ghosn B sınıfı SUV Renault Captur’un 2013’ten beri 200 bin adet sattığına dikkat çekti. 2016’da Kadjar’ın başta Afrika olmak üzere birçok pazara gireceğini , araç sayisende sayesinde yeni pazarları fethetme ve yepyeni müşteriler kazanma şansı yakalayacaklarını belirten Ghosn “. Renault tarafından sunulan otomobillerin 2012’de 4,8 olan ortalama yaşı 2014 senesinde gelindiğinde 4,2’ye düştü. Bu rakamın 2015 sonunda 3,7’ye ulaşacak.2014’te dünya çapında satılan her beş aracın neredeyse biri crossover’dı. Bu segment Avrupa ’da yüzde 23, Çin’de ise yüzde 26’lık pazar payına sahip. Aynı zamanda söz konusu segment, Grup’un hedefindeki büyüyen pazarlara yönelik gerçek bir giriş noktası.” dedi.
Renault Koleos’tan sonra gelen Captur, Renault’nun crossover serisindeki ikinci model oldu. Başarı hemen geldi. Bünyesinde barındırdığı pratik yenilikler ve güçlü kişiliği sayesinde bu şehir crossover’ı 2014’te 178 bin’den fazla satıldı ve Avrupa’daki B-segmenti crossover pazarının zirvesine yerleşti.
Kadjar sayesinde ise Renault, söz konusu uluslararası segmentteki atağını Captur ve Koleos arasındaki boşluğa yerleşecek olan bir C-segment modeliyle sürdürüyor. Kadjar akıcı, güçlü hatları, statü sahibi çekiciliği, sürüş konforu ve çevreye saygısı ile segmente büyük bir yenilik getiriyor.Renault Grubu’nun ürün planı, sergilediği büyümenin ve imajının kilit noktası.
Kadjar da hem ürün çeşitliliğini hem de coğrafik kapsamı genişletmesi bakımından Grup’un büyümesine katkı sağlayacak.
Renault, 2014 itibarıyla hem binek hem de hafif ticari araç pazarında üçüncü olduğu Avrupa’da sağlam bir yere sahip.
Kadjar, Renault’nun İspanya’daki Palencia tesisinde üretilecek. Söz konusu tesis üretiminin yüzde 83’ünü beş kıtaya yayılmış 50’den fazla ülkeye ihraç ediyor.Kadjar, Avrupa’da ve pek çok Afrika ve Akdeniz havzası ülkesinde yazın başında satışa sunuluyor olacak.
www.ulastirma.com.tr