• BIST 9524.59
  • Altın 2503.102
  • Dolar 32.5844
  • Euro 34.5241
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 10 °C

Giresun Limanı'nda yatırımlar engelleniyor

Giresun Limanı'nda yatırımlar engelleniyor
Çakıroğlu Şirketler Topluluğu, 1997 yılında Türkiye Denizcilik İşletmeleri Anonim Şirketi'ne ait Giresun Limanı'nın işletme hakkını 30 yıllığına devraldı.

Giresun Limanı'nda yatırımlar engelleniyor

Çakıroğlu Şirketler Topluluğu, 1997 yılında Türkiye Denizcilik İşletmeleri Anonim Şirketi'ne ait Giresun Limanı'nın işletme hakkını 30 yıllığına devraldı.

Ancak aradan geçen 13 yıla rağmen işletmeci firma ile devlet kurumları arasında yaşanan anlaşmazlık çözülemedi. Liman sahası içinde Özelleştirme öncesinde başlanan dolgu sahasının limana devredilmemesi ve beraberinde yaşanan sorunlar hedeflenen yatırımların durmasına neden oldu. Rusya'nın en büyük ticari şirketlerinden biri olan Sibuglemet, 2008 yılında limana planladığı projelerini gerçekleştirmekten vazgeçti. Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nin onayladığı kruvaziyer liman ve gümrüklü ambar yatırımları askıya alınırken, konteyner limanı ile ilgili yapılan tüm yatırım projeleri ise beklemede.

Çakıroğlu Giresun Liman İşletmesi A.Ş. Genel Müdürü Vecdi Vardis, Giresun'un en önemli ekonomik kuruluşlarından biri olan limanın çeşitli engeller sebebiyle potansiyelinin kullanılamadığını, yatırımların durduğunu söyledi. 1997 yılında yapılan liman özelleştirmelerinin Türkiye'de yapılan ilk özelleştirmeler olması nedeniyle Giresun Limanı'nın Özelleştirme öncesi tüm sorunlarını çözmüş ve işletmeye hazır bir liman durumunda olmadığını vurgulayan Vardis, "Giresun Liman sahası içinde Özelleştirme öncesi DLH (Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı) tarafından başlamış dolgu sahası işlemleri, Özelleştirme sonrası da devam etti. DLH tarafından yapılan dolgu sahalarının ihale şartnamesinde şirketimize bedelsiz tahsis edileceği düzenlenmiş olmasına rağmen yaklaşık 13 yıl geçmesine rağmen bu tahsis işlemi gerçekleşemedi. Giresun Liman sahası içindeki bu yer ile ilgili tasarruf hakkı konusunda devlet kurumları ile görüş farklılığı doğdu, şirketimizin muvafakati dışında üçüncü şahıslar tarafından işgaller oldu ve halen de tahsis işlemi tamamlanamadı" diye konuştu.

Vardis, yeni yapılan liman sahasının, 1997 yılındaki Özelleştirme kontratında belirtildiği üzere limana devredilmesi gerektiğini, inşaatı 2006 yılında biten yeni liman sahasının kira bedelinin 1997 yılından beri ödendiğini dile getirdi. Hazine'nin yeni sahanın limana devredilmemesi için açtığı davanın liman lehine sonuçlandığını anımsatan Vardis, "Yargıtay onayından sonra saha Haziran 2010 tarihinde valilikçe işletmeye teslim edildi. Böylece Giresun'un göbeğindeki mezbelelik, pislik, keşmekeşlik ve işgaller ortadan kalktı. Yatırımlar ve gündemdeki otopark konusu, denizden dolduran bu 59 bin metre karelik liman sahasının devrini bekliyor" şeklinde konuştu.

Ayrıca Karadeniz Sahil Yolu Projesi kapsamında limanın bir bölümünün Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yola dahil edildiğini, liman sahasının daraltıldığını, liman giriş kapısının Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yıkıldığını kaydeden Vardis, "Yıkılan liman giriş kapısının inşaatına başlamamız üzerine bu inşaat yarım bırakıldı, inşaatın tamamlanması engellendi, bu konu ancak mahkeme kararıyla çözüme kavuşturuldu. Liman giriş kapısının yıkımı nedeniyle liman içinde güvenliği sağlama konusunda zorluklar yaşadık. Liman sahası üçüncü şahıslar tarafından işgal edildi. Muvafakatimiz dışında otopark olarak çalıştırıldı, uzun bir çaba sonucunda liman sahasındaki işgaller giderildi" dedi.

"Engelleri aştığımızda yatırımları tamamlayacağız"

Yaşanan sorunların limana yapılması planlanan yatırımları engellediğini kaydeden Vecdi Vardis, "Rusya'nın en büyük ticari şirketlerinden biri olan Sibuglemet, 2008 yılında limana planladığı projelerini gerçekleştirmekten vazgeçti. Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nin onayladığı kruvaziyer liman ve gümrüklü ambar yatırımları askıya alındı. Konteyner limanı ile ilgili yapılan tüm yatırım projeleri bekliyor. Bunun nedeni şirket yetkililerinin de anlayamadığı sebeple limanın içinde denizden doldurularak konteyner terminali olarak yapılan sahanın limana devrinin yapılmamış olmasıdır" diye konuştu.

Giresun Limanı'nı kruvaziyer ve yük limanı haline getirmek, buna yönelik yatırımlar yapmak ve bu yatırımlar sonucunda limanın iş ve işlevini geliştirmek amacıyla limanın işletme hakkını aldıklarını anlatan Vardis, şunları söyledi:

"Tüm bu olumsuzluklara rağmen yeni yapacağımız konteyner ekipman ve liman derinleştirme yatırımlarımız engellenmeye devam ediliyor. Engelleri aşmamız halinde bu yatırımları da tamamlayacağız."

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim