• BIST 9774.15
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 24 °C

Gisan Tersanesi tamire yoğunlaşacak

Gisan Tersanesi tamire yoğunlaşacak
GİSAN Ticaret Müdürü Vedat Parlar, hedeflerini gerçekleştirebilmek için sipariş sayısındaki düşüşü dikkate alarak gemi tamir ve bakım alanına yönelmeyi planladıklarını açıkladı.

Gisan Tersanesi tamire ve bakıma yoğunlaşacak

GİSAN Ticaret Müdürü Vedat Parlar, hedeflerini gerçekleştirebilmek için sipariş sayısındaki düşüşü dikkate alarak gemi tamir ve bakım alanına yönelmeyi planladıklarını açıkladı.

Siparişlerin durduğu kriz döneminde sadece iki yeni gemi inşa projesi aldıklarını kaydeden Gisan Ticaret Müdürü Vedat Parlar, hedeflerini gerçekleştirebilmek için sipariş sayısındaki düşüşü dikkate alarak gemi tamir ve bakım alanına yönelmeyi planladıklarını açıkladı. Tuzla ve Yalova'da iki tersanesi bulunan Gisan, kriz nedeniyle sadece iki yeni gemi inşa siparişi alınca, gemi bakım ve onarımına ağırlık verme kararı aldı. 2009 ve 2010 yıllannda firma olarak herhangi bir yatırımı hayata geçirmediklerini kaydeden Gisan Ticaret Müdürü Vedat Parlar, Yalova tersaneler bölgesinde yapımı süren ikinci tersanelerinin yatırımını bir süre durdurduklarını aktardı. Krizin, hedeflerine ulaşmayı engellediğini ifade eden Parlar, "Son 10 yıldır sadece yeni gemi inşaası yaptığımız için tamir ve bakım yapamryorduk. Yeni inşa siparişlerinin azalması nedeniyle tamir ve bakım alanına yoğunlaşmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.

Yalova'da 25 bin dwt'a, Tuzlada 21 bin dvvt'a kadar gemi yapabildiklerini kaydeden Parlar, idari bina, kapalı saha, enc-press çalışma alanı ve iki adet vinç ile hizmet verdiklerini açıkladı. Parlar, "Şu anda kıyı emniyeti için yakıt toplama gemisi ve Altınbaş Holding'e 21 bin dvvt'luk kimyasal tankerin donatımı yapılıyor. Kısa bir süre içinde teslimleri yapılacak. Tuzlada bir kızakla 2 bin 600 dvvt'luk Omega-2 adlı kimyasal tankerin, ikinci kızakta ise 16 bin dvvt'luk kuru yük gemisinin inşasına başladık" bilgisini verdi.

"Sektör özel amaçlı gemilere yönelmeli"

Krizde iki yeni inşa siparişi aldıklarını, ancak hedeflerini gerçekleştirebilmek için bu siparişlerin yeterli olmadığını ifade eden Parlar, yüzer havuz satın alma veya yeni inşa etme planlan bulunduğunu kaydetti. Sektöre yönelik değerlendirmelerde de bulunan Vedat Parlar, şunları söyledi: "Sektörümüzün maalesel uluslararası pazarda rekabel etme gücü çok zayıf. 20 bin22 bin dvvt'luk büyük gemilerin inşasında Türk tersanelerinin Uzakdoğu ile rekabet etme şansı neredeyse imkânsız. Bu nedenle Türk tersanelerinin özel amaçlı spesifik gemilere yönelmesi gerekiyor. Piyasalar düzelmeye başladığı zaman yine kösler gemileri veya kimyasal gemiler inşa edilmeye devam edilebilinir. Uzun vadede yeni pazarlara ulaşmanın yollarını aramalıyız. Aksi takdirde sektörün geleceği parlak görünmüyor"

"Uzun vadeli hedefler koyarak rekabet gücümüzü artırmalıyız"

Sektörde en Önemli sorunu yeni sipariş olmaması olarak değerlendiren Parlar, sektörün yan sanayine ağırlık vermesi gerektiğini dile getirdi. Güney Kore'nin bugünkü durumuna 19701iyıllarda belirlediği 10-15 yıllık planları ile geldiğini hatırlatan Parlar, "Ülkemizde sektörün tüm oyuncuları bir araya gelip uzun süreli hedefler koymalı. Böylece 10 yıl içinde Japonya ve Kore ile rekabet etme fırsatı bulabiliriz. Öncelikle buna devletin inanması, istemesi ve öncülük yapması gerekiyor" görüşünü dile getirdi.

"TERSANE YATIRIMINI BİR SÜRELİĞİNE DURDURDUK"

Vedat Parlar, Yalova tersaneler bölgesinde yapımı süren ikinci tersanelerinin yatırımını bir süre durdurduklarını aktardı. Krizin, hedeflerine ulaşmayı engellediğini ifade eden Parlar, "Son 10 yıldır sadece yeni gemi inşaası yaptığımız için tamir ve bakım yapamıyorduk. Yeni inşa siparişlerinin azalması nedeniyle tamir ve bakım alanına yoğunlaşmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.

"Genç nesile bayrak devri başlamalı"

Türkiye'deki gemi inşa şirketlerinin hemen hemen hepsinin aile şirketi olduğunu aktaran Vedat Parlar, bu nedenle tersane sahiplerinin ikinci ve üçüncü nesillere çok önem vermesi gerektiğine dikkat çekti. Parlar, "Firma kurucularının kendilerinden sonra yetiştirdikleri ikinci bir kişi yoksa bu destanların hüsrana dönüşme ihtimali yüksek. Firmaların genç yöneticilere artık yavaş yavaş bayrağı devretmeleri, sektörün önünün açılmasını hızlandıracaktır" yorumunu yaptı.

Kaynak: Murat Erdoğan-Dünya Gazetesi

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim