• BIST 97.726
  • Altın 145,622
  • Dolar 3,5781
  • Euro 4,0001
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 13 °C

Gökyüzü patronları 25 yılı değerlendirdi

Gökyüzü patronları 25 yılı değerlendirdi
Havacılık sektörünün geçtiğimiz 25 yılını değerlendiren havayolu şirketleri, büyük değişimlerden birini iletişim sistemlerinde görüyor.

GÖKYÜZÜNÜN PATRONLARI NOT VERDİ

Havacılık sektörünün geçtiğimiz 25 yılını değerlendiren havayolu şirketleri, büyük değişimlerden birini iletişim sistemlerinde görüyor.

25 yıl önceki uçaklarda projeksiyonlu tek ekrandan yayın yapılırken, bugün her koltukta bin kanallık seçenekler var.

Son 25 yılda havacılık sektöründe baş döndüren bir değişim yaşandı. Teknolojide gerçekleşen gelişmelerden en fazla etkilenen ve faydalanan havayolları olduğu için sektörün içindekiler de, yolcular da sürekli geleceğe ve yeniliklere odaklanmış durumda. Ancak kısa sayılabilecek maziye göz atıldığında yaşadığımız değişimler devrim niteliğinde. Uçak içindeki sınırlı sayıda first veya business sınıfta olan ekranlar tüm koltuklara yayıldı. Projeksiyonlu tek ekranla sınırlı uçak içi yayınlar, yeni eğlence sistemleriyle bin kanala ulaştı.

Dünyanın önde gelen havayolu şirketlerinden üst düzey yöneticiler, uzmanlar çeyrek asırda nelerin değiştiğini değerlendirirken, gelişen teknolojiyle uçak içi konforun ve eğlence sistemlerinin iyileşmesi ve piyasanın liberalleşmesiyle büyüyen pazara dikkat çekiyor. Tahminlere göre gelecek 25 yılda ise en önemli faktör, çevre ve yakıt verimliliği olacak. Bu ilgi çeken araştırmaya, havacılık sektörünün önde gelen dergilerinden Airline Business sektörün önemli isimleriyle beraber imza atmış.

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) Başkanı Bisignani: Uçak biletleri yüzde 30 ucuzladı

1985’ten 2010’a yolcu rakamları 900 milyondan 2.4 milyara çıktı. Uçak biletleri ise yüzde 30 oranında ucuzladı. Kâğıt biletler ortadan kalktı, ‘checkin’ler artık havalimanındaki kontuarlardan veya sanal ortamda yapılıyor. Artık 10 bin metre yüksekte internet bağlantısı mevcut. 1985’te ilk 10 içinde yer alan havayollarından 3’ü artık tarihe karıştı. 2 Çinli havayolu ilk 10 içine girdi. Aynı dönemde sektördeki çalışan sayısı üçe katlandı ve havayollarının gelirleri 112 milyardan 560 milyar dolara çıktı. Güvenlik değişmeyen en önemli konu. Bunun sonucu olarak kaza oranlarında yüzde 35 iyileşme oldu. Havacılık sektörünün çevre duyarlılığı da gelişti. Uçaklar yüzde 50 daha sessiz, filo yüzde 42 oranında yakıt tasarrufu sağlayan uçaklardan oluşuyor. 2050’de sıfır kaza oranına ulaşmak istiyoruz.

Virgin Atlantic’in sahibi Richard Branson: Yemekler tatsız, koltuklar rahatsızdı

25 yıl önce havacılık endüstrisi cansız ve sönüktü, havayolları hayal gücünden uzaktı. Yemekler tatsız, koltuklar rahatsızdı, yolculara kötü davranılıyordu. Bu yüzden insanların uçmayı sevecekleri bir havayolu yaratmaya karar verdik. First class ürünü business class fiyatına sunduk. Premium ekonomiyi ve her yolcuya koltukların arkasında TV sunan ilk havayoluyduk. Varlığımızın sektörün kendine gelmesine yardımcı olduğuna inanıyorum. Bu süreçte havayolu seyahatini geriye götüren unsurlardan biri Concorde’un uçuşlarına son verilmesidir. Günümüzde süpersonik seyahatin olmaması üzücüdür ancak inanıyorum ki Virgin Galactic’in ticari uzay seyahatine başlamasıyla 2 yıl içinde süpersonik seyahat geri dönecek. Virgin Atlantic olarak çevreye daha az zararlı olmak için çalışıyoruz. Ticari uçakta biyoyakıt deneyen ilk havayolu olduk.

Emirates Başkanı Tim Clark: Dünyanın her yerine non-stop uçuş

25 yılda sektör büyük bir adım kaydetti. 1985’ten beri sektördeki serbestleşme ve “open skies” anlaşmaları arttı, bu da rekabeti ve müşteri seçeneğini yükseltti. Ancak hâlâ süren korumacılık anlayışı pazarın gelişmesinin önünde engel oluşturuyor. Hükümetler bu uygulamanın bugünkü küresel pazarda gerçekçi olmayan bir strateji olduğunu anlamalı.

Diğer taraftan uzak mesafe uçaklarının menzilleri önemli ölçüde arttı. Bizim uçaklarımız da bugün Dubai’den dünyanın herhangi bir yerine aralıksız uçabilir. Yüzde 20 daha az yakıt tüketen A380 büyük değişim. Daha çevreci uçaklar için çalışmalara devam etmemiz gerekiyor. 25 yıl önce uçaktaki yolcunun tek eğlencesi, sesi ve görüntüsü kalitesiz bir projektör ekranını izlemekti. Bugün yolcuya binden fazla kanal seçeneği sunuyoruz ve cep telefonlarıyla konuşma imkânı sağlıyoruz.

Singapur Havayolları Başkanı Chew C.Seng: İnternet yolcuyu havayoluna bağladı

1970’lerin sonunda ABD’de başlayan, sonra Avrupa’ya sıçrayan ve son 10 yılda da Asya ve dünyanın geri kalanına yayılan fiyat serbestliği sektörü yönlendirdi. Turboprop motorlardan jet motorlara geçildi, glass kokpit ve fly-by-wire teknolojileri kullanılmaya başlandı.

Uçak gövdesi ve motorlarında gelişmeler devrim niteliği taşımasa da önemli adımlar. İnternetin gelişimi yolcuların havayollarıyla direkt bağlantı kurmasını kolaylaştırdı. Kâğıt biletler dinozorlar gibi tarihte kalacak.

Katar Havayolları Başkanı Akbar al-Baker: Artık herkes uçabiliyor

Uçak yolcuları artık daha rahat ve ergonomik koltuklarda seyahat edebilme imkânına kavuştu. Uzun uçuşlarda tamamen düz yataklarda uyuyabilmek mümkün. Uçak içi eğlence sistemlerindeki gelişmeler ve internete erişim imkânı uçak içi deneyimini daha rahat ve verimli hale getirdi. Hükümetler ve havayolları arasında güvene dayalı ilişkinin oluşması da önemli. Hükümetler, hava taşımacılığının sadece elitlere hitap eden bir şey olmadığını, tüm insanlığın gelişimi için bir araç olduğunu anlamalı.

25 yılda tek kayıp süpersonik Concorde

Havacılık endüstrisinin çeyrek asırdaki en önemli kaybı, ses hızını geçen ve Atlantik’i yaklaşık 3 saatte kat eden Concorde’un uçuşlarına son verilmesi oldu. Günümüzde süpersonik uçuşlar yok. Fakat mevcut çalışmalar bu durumun ticari uzay uçuşlarıyla 2 yıl sonra değişebileceğine işaret ediyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim