• BIST 9716.77
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 22 °C

Grimaldi'nin patronu krizi ağır yorumladı

Grimaldi'nin patronu krizi ağır yorumladı
Avrupa Birliği’nin desteği ile Grimaldi Grup tarafından organize edilen 15. Euro-Med Konferansı “Ekonomik Gelişmeler ve Çevre” konulu başlık ile İtalya’nın Capri Adası’nda yapıldı.

15. EURO-MED KONFERANSI İTALYA’DA YAPILDI

Avrupa Birliği’nin desteği ile Grimaldi Grup tarafından organize edilen 15. Euro-Med Konferansı “Ekonomik Gelişmeler ve Çevre” konulu başlık ile İtalya’nın Capri Adası’nda yapıldı.

45 ülkeden temsilcinin katıldığı konferansta açılış konuşmasını yapan Grimaldi Group CEO’su Emanuele Grimaldi, küresel krizin etkileri ve çözüm yollarını masaya yatırdı.

2008 yılında başlayan küresel krizin etkilerinin, yeni gelişmeler ile derinleştiğini belirten Emanuele Grimaldi, İtalya, İspanya Yunanistan ve Fransa başta olmak üzere Avrupa ülkelerinde meydana gelen ekonomik kriz, derecelendirme kuruluşu Standard & Poor’s’un Amerika Birleşik Devletleri’nin notunu düşürmesi ve Japonya’da meydana gelen depremin yol açtığı tsunaminin, ekonomik krizi daha da ağırlaştırdığını söyledi.

Harvard Üniversitesi ekonomi profesörlerinden Niall Fergosun’un küresel krizin sonuçları başlıklı makalesinden alıntılar yapan Emanuele Grimaldi, Hükümetler tarafından önlemlerin alınmaması halinde, denizcilik sektörünün, son 10 senede kazandıklarını kaybedeceklerini kaydetti.

Küresel krizin, nereye kadar gideceğinin ve sonunun görünmediğini ve hükümetler ile global şirketlerin bir borç sarmalının içinde olduğunu ifade eden Grimaldi Grup patronu konuşmasını şöyle sürdürdü; “Şu anda hükümetler ve şirketler ödeyebileceklerinden daha fazla borç içindeler.  Politikacılar sorumluluklarının farkında değiller. Daha da önemlisi kredi sağlayan finans kuruluşlarının, hükümetlerin ekonomik resesyona sebep olacak krizlere karşı çözüm üretememekten büyük rahatsızlık duymaktalar. Hükümetler kendi borçlarını çevirememe noktasına geldiler. Avrupa Birliği’ndeki borçlar, Japonya’daki gelişmeler küresel krizi tetiklemeye devam ediyor. İtalya’daki durum ise gelişmiş ülkelerden farklı değil. Bu konuda politikacılar başlarını iki elinin arasına alarak çözüm üretmek zorundadır. 2011 yılı, 2010 yılından daha da kötü durumdadır. Son dönemde 5 ve 10 yıllık plan yapamayan şirketler, bu krizde kapılarına kilit vurma noktasına gelecektir” dedi.

Avrupa Birliği üyesi ülkelerin hükümetlerine de seslenen Emanuele Grimaldi, kamu harcamalarını kısarak, vergileri arttırmak zorunda olduklarını belirterek şunları kaydetti; “Hükümetler geleceğini kurtarmak için kamu harcamalarını yüzde 80 oranında kısmak, buna paralel olarak ta vergileri arttırmak zorundadır. Kamu harcamaları kontrollü bir şekilde takvime bağlanmalı, ulusal gelirin artması sağlanmalıdır. Bu sayede ekonomik büyüme olmasa bile, bütçeler dengelenerek, sürdürülebilir bir verimlilik sağlanabilir. Diğer taraftan şirketlerde atıl yatırımlardan kurtulup, daralarak büyümeyi hedeflemelidir. Ekonomik denge, ekonomik bütçe ile yapılmalı bu sayede krizin geçişini yumuşak şekilde tamamlaması gerekmektedir. Bu çözümler üretilirken, gereksiz yatırımlardan vazgeçilip bürokrasinin azaltılması ve verimli stratejilerin geliştirilmesi, en önemli konu olmalıdır."

KRİZDE GRİMALDİ NE YAPIYOR?

Küresel krize rağmen uyguladıkları stratejik şirket politikaları sayesinde, Grimaldi Grup’un büyümeye devam ettiğini söyleyen Emanuele Grimaldi, gemi sayısını arttırarak, servis ağını genişlettiklerini söyledi. Grimaldi Grup’un küresel kriz öncesi yaptığı 10 yıllık plan sayesinde yatırımlarını ve yeni marketleri önceden belirlediklerini ifade eden patron Grimaldi, arz-talep çerçevesinde yeni hatlar ile verimliliği arttırdıklarını kaydetti.

2012 yılında 8 adet yeni geminin filoya katılacağını ve 2 adet ise time charter gemi ile yeni hatlarda hizmete sokacaklarını söyleyen Emanuele Grimaldi, filosunda bulunan 100 adet gemi ile fizibil bir çalışma sayesinde kar marjını arttırdıklarını, eski ve verimsiz gemileri söküme göndererek maliyeti düşürdüklerini belirtti.

Krizi önceden görmenin meyvesini bugün topladıklarını ifade eden Grimaldi Grup CEO’su Emanuele Grimaldi, konuşmasında şunları kaydetti; “Küresel krizi önceden görmenin avantajını yaşıyoruz. 10 yıllık stratejik plan sayesinde mevcut filoyu gençleştirme çalışmalarını önümüzdeki yıllarda tamamlamış olacağız. 2007-2010 yılları arasında planladığımız 4 milyar Euro’ya yakın yatırımı gerçekleştirdik. Bu yatırımın yüzde 50’sini öz sermayeden, diğer kısmını ise finans kuruluşlarından karşıladık. Bir taraftan yeni marketler oluşturularak yeni hatlarda sefer yapan gemileri maksimum flexibil, minimum yakıt ile muntazam sefer sayesinde karlılığın arttırılmasını sağladık. Grimaldi Grup olarak 2008-2010 yılları arasında 5,6 milyar Euro ciro yaparak, kriz öncesi planlamalarımız sayesinde krizi fırsata çevirdik. Gelecek için umut vadeden ortak olduğumuz Finn Lines ve Minoa Lines’ın çoğunluk hislerini satın alarak gruba dâhil ettik. Grimaldi Grup iştiraki olan ve Amerika-Avrupa hattında hizmet veren ACL, son senelerde verimli bir kazanç sağlaması, Nijerya ve Lagos’ta bulunan limanlarımızdan beklentilerinin üzerinde ciroların oluşması Grimaldi Grup’un karlılığını arttıran faktörlerden biri olmuştur” dedi.

5 ADET EN BÜYÜK CON-ROS İNŞA EDİLECEK

Grimaldi Grup’un iştiraki olan ve Avrupa-Amerika hattında hizmet veren ACL’in karlılık oranının yüksek olmasından dolayı dünyanın en büyük Con-Ros (Konteyner/Ro-Ro) gemilerini inşa ettirmek için çalışmalar başladıklarını belirten Emanuele Grimaldi, bu tip gemiler ile daha rantabıl ve ucuz taşıma yapabileceklerini söyledi.

Yeni inşa edilecek Con-Ros tipi gemilerin 2013 yılının son çeyreği ile 2014 yılının ilk çeyreğinde teslim almayı planladıklarını ifade eden Grimaldi, mevcut hizmet veren MEX hattı sayesinde Amerika’dan gelen yüklerin hızlı bir şekilde Kuzey Afrika’ya ulaşımı sağlanacağını belirtti.

GRIMALDI’NİN LİMAN YATIRIMLARI ÖN PLANDA

Grimaldi’nin; İtalya, Lagos, Benin, Senegal, Fas, Togo, Gana ve Nijerya’da işlettiği limanların beklentilerin üzerinde bir performans sergilediğine dikkat çeken Emanuele Grimaldi, İspanya’nın Barselona Terminalini işletmek için Muella Costa’da bir kısa mesafeli deniz yolu terminali geliştirmek ve işletmek için 20 milyon Avro’luk sözleşme teklifi sunduklarını belirtti.

Stratejik olarak Barselona’yı kullanarak Akdeniz içi hizmetleri geliştirme taahhüdünün önemini gösteren ve ilave yardımcı altyapıyı içeren 60 bin metre karelik bir tesisin inşasını öngörecek proje dâhilindeki sözleşmenin 15 yıllık izni içerdiğini belirten Grimaldi şunları kaydetti;

“Amacımız grup tarafından sunulan navlun ve deniz yolcusu hizmetlerinin tedariki için stratejik bir liman olarak Barselona’nın rolünü güçlendirerek batı Akdeniz’de geniş bir Deniz Yolları ve liman terminalleri ağını geliştirmek ve daha da büyütmektir. Barselona’da yeni terminalin oluşturulması uluslararası müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamak için bizim giderek artan yüksek standartlarda hizmet sunma konusundaki istekliliğimizi göstermektedir.”

GRIMALDI –MSC-NEAPOLITAN İŞBİRLİĞİ

Napoli kökenli üç armatörlük firması olan Grimaldi, MSC ve Neapolitan şirketlerinin Tirrenia Limanı’nın işletmesini aldıklarını söyleyen Emanuele Grimaldi, MSC’nin patronu Gianluigi Aponte, Neopalitan’ın patronu Vincenzo Onorato ile güçlü bir birliktelik kurduklarını belirtti.

Tirrenia Limanı’nın işletmesi ile istihdam sağlayarak, İtalya’ya büyük katı sağlayacaklarını ifade eden Emanuele Grimaldi, mevcut rotaların dışında kaliteli hizmet anlayışı ile Sardunya Bölgesinin kalkınmasına büyük katkı sağlayacaklarını kaydetti.

15. EURO-MED KONFERANSI, BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ

45 ülkeden katılımcının bulunduğu 15. Euro-Med Konferansı İtalya’nın Capri Adası’nda yapıldı. Konferansa Türkiye’den Egekont Genel Müdürü Cenk Değer, Ali Olcay Konuklu, Selim Çırakoğlu, Ford-Otosan Limanı İşletme Müdürü Recai Işıktaş, Omsan Satın Alma Müdürü Anı Lütfiye Dursun, Gemport Genel Müdürü İsmail Hakkı Tas, Gemport Genel Müdür Yardımcısı Buğra Bilginer, Borusan Makine İthalat Müdürü Tarkan Musluoğlu, Borusan Makine Yöneticisi Uğur Özkan,  Aysberg Ajans Genel Koordinatörü Altınay Bekâr, Deniz Haber Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Recep Canpolat ve Deniz Haber Ajansı Editörü Mithat Çatan katıldı.

1.20111005115647.jpg

2.20111005115659.jpg

3.20111005115707.jpg

5.20111005115756.jpg

6.20111005115810.jpg

7.20111005115819.jpg

8.20111005115829.jpg

9.20111005115844.jpg

10.20111005115855.jpg

11.20111005115911.jpg

12.20111005115926.jpg

13.20111005115936.jpg

14.20111005115948.jpg

15.20111005115956.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

Haber ve Fotoğraflar: Recep CANPOLAT - Mithat ÇATAN /Capri Adası - İTALYA

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim