• BIST 90.383
  • Altın 144,263
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 9 °C

Günaydın Turizm, Havaş mağduru oldu

Günaydın Turizm, Havaş mağduru oldu
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) geçen yıl açtığı, havalimanlarından şehrin belli noktalarına yolcu taşıma işi ihalesini, 23 milyon TL'ye 10 yıllığına kazanan Günaydın Turizm, Havaş mağduru oldu.

HAVAŞ işten çekilmiyor ihaleyi kazanan mağdur

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) geçen yıl açtığı, havalimanlarından şehrin belli noktalarına yolcu taşıma işi ihalesini, 23 milyon TL'ye 10 yıllığına kazanan Günaydın Turizm, Havaş mağduru oldu.

Havaş'ın da yarıştığı ihaleyi, Havaş'ın önünde kapayan Günaydın Turizm, "ihalede yenilen Havaş servis çekmeyi bırakmadığı" için haksız rekabetle karşı karşıya kaldı. İhaleyi yapan ve denetim rolü bulunan yetkili merciler ise konuyu rölantiye almış durumda...

ZARARI ŞİMDİLİK 1 MİLYON LİRA

Yaklaşık 2 ay önce fiili olarak göreve başlayan Günaydın Turizm'in zararının ise kira ve belediyeye ödenecek hava parası hariç 1 milyon liraya dayandığı belirtildi. Günaydın Turizm Yönetim Kurulu üyesi ve CEO'su Emir Günaydın, HAVAŞ'ın daha önceden de korsan çalıştığını, ihaleyi kaybettikten sonra bu işe devam ettiği için haksız rekabet yoluyla hak ihlali kapsamına girdiğini söyledi.

BELEDİYE BU İHALEYİ NİYE YAPTI?

''Biz Havaş çıkacak diye bu ihaleye girdik" diyen Günaydın, "Madem Havaş çekilmeyecekti, İBB ve İETT ihaleyi niye yaptı?" diyerek tepkisi gösterdi. Havaş'ın hiçbir yere kira bedeli vermediğini belirten Günaydın, "Zamanında göz yumulmuş. Sonra belediye uyanmış, 'para verip, öyle çalışacaksın' demiş. Dolayısıyla Havaş, bu işten çıkacağı için ihaleye girdi. Ben kira veriyorum, o kafasına göre takılıyor. Kira vermiyor, istediği yoldan gidiyor, saatlerini kendi istediği gibi belirliyor" dedi.

İKİ AY ÖNCE ÇEKİLMESİ GEREKİYORDU

Havaş'ın, Günaydın Turizm'in servisleri başladığı gün yolcu taşımayı bırakması gerektiğini kaydeden Günaydın, "Şu anda yaptıkları tamamen korsan. Bunu, ilgililere iletiyoruz, gereğini yapacaklarını söylüyorlar. Fakat halen hiçbir çalışma yapılmamış olduğunu görüyoruz" diye konuştu.

İDO'YU ALDIKLARI İÇİN Mİ GÖZ YUMUYOR?

Geçici bir yetki ile çalışan Havaş'a çıkın bile denmediğinin altını çizen Emir Günaydın, "Büyükşehir'le görüştüklerinde aldıkları cevabın, "Hallettik, halledeceğiz, çıkarttık, çıkartacağız" olduğunu aktardı. Günaydın şunları söyledi:"Artık her şeyden şüphe etmeye başladık. Acaba, Büyükşehir İDO özelleştirmesini Havaş'ın bağlı olduğu grup, 1 milyar dolara aldığı için onlara bir tolerans mı tanınıyor? Eğer öyleyse, bu taraftan bizim gibi küçük bir esnafı ezmiş oluyorlar. Madem bunu yapacaktı, bizi bu yükün altına sokmasaydı. 60 milyon liralık bir yatırımımız söz konusu... İDO özelleştirmesini aldılar diye bir tolerans tanıyorlarsa, o zaman bizden de kira almasınlar. Masraflarımızı da onlardan alsın."

Herkese yasak ona serbest

Havaş'ın kendilerini caydırmak için her yolu denediğine dikkat çeken Günaydın, "Bizden 3-4 kat fazla yolcu taşıyorlar çünkü belli kaideye uymuyorlar. İstediği yerden yolcu aldığı, istediği saatlerde çalıştığı için. Biz devlet tekelinde çalıştığımızdan yolcuyu istediğimiz yerden alamıyoruz. Biz işe başladıktan sonra Atatürk Havalimanı'ndan yolcu çıkış kapısını değiştirdiler. Bizim arabaları yolcu görmesin diye. Vatandaşlar da bu ihaleden habersiz. Meşru firmanın Günaydın Turizm olduğunu bilmiyorlar" dedi. Günaydın, "35 gündür çalışıyoruz. Belediyeye ödeyeceğimiz kira ve hava parası hariç zararımız 800 bin lira. Bir milyon liraya gidiyor. Bir dahaki aya gidebilir miyiz bilemiyoruz. 25 araçla bu işi yapacağım ama Havaş'a sınırlama yok. Benim arabam dolduğunda 2 dakikada yeni araç gönderme şansım yok, çünkü sefer saatlerimiz belirli. Onlar ise bazen uçak iniyor, 10 araç birden kaldırabiliyor. Bu işi bal kaymak götürüyor. Tabiri caizse arabanın önüne Havaş yaz git Sirkeci'ye dur polis sana bir şey demez. İstediğin yerden yolcu al, indir, bindir. Sultanahmet'e araç giriş yasak ama Havaş yazıyorsa girebilir" dedi ve şöyle devam etti:" Geçmişe dönük ceza yazsalar Havaş'ı satsa kurtaramazlar. Kameralarla sabit. Bu ekonomik hukuksuzluğun ve rantın müeyyidesi TAV'ın hisselerine de dokunabilir. Bu ceza tahsil edilmediğine göre, tahsil eden birileri mi var?"

Ben de İDO'ya korsan rakip olurum

Havaş'ın, ekonomik açıdan zarar verebilmek için Turkcell'le anlaştığını ve bedava yolcu taşıdığını belirten Günaydın, şunları kaydetti: "Artık işi şu noktaya getirdiler: bunlar küçük ölçekli firma, ben bunlara teminat mektubu yaktırayım. Büyükşehir'in yaptığı ayıp oluyor... O zaman ben de, eğer Havaş çekilmezse, tekneyi alıyorum, Yenikapı'ya İDO'nun yanına çekiyorum, "Yalova Yalova, Bursa Bursa! " diye bağırıyorum. Madem korsan taşımacılık yapılıyor, ben de bunu yapacağım. Teknem de var. Onlar İDO'ya 1 milyar dolar verdi. Niye verdi? Kimse yapmayacak diye... Ben de bu işe girdim başka kimse olmayacak diye... Büyükşehir kanuni hakkımızı korusun. Karadenizlilerin anlayacağı bir dille anlatayım; Biz küçük bir balığız. Biz alabalığız. Bizi büyük balığa, köpekbalığına yem etmesinler."

Korsan olduğunu taksiciler ortaya çıkardı

Havaş'ın korsan taşımacılık yaptığı iddiası ilk kez eylül 2007'de Atatürk Havalimanı Turizm Taksiciler Kooperatifi üyesi taksicilerce gündeme getirilmişti. Taksiciler, HAVAŞ'ın korsan taşımacılık yaptığını ileri sürerek, araçlarına "HAVAŞ'ın korsan taşımacılığına hayır" yazılı dövizler asmıştı. Kooperatif Başkanı Fahrettin Can, Büyükşehir Ulaşım Koordinasyon Merkezi'nin 1 Temmuz 2007'de aldığı kararla, havalimanından ulaşımın sadece İETT tarafından yapılmasının kararlaştırıldığını söylemişti. HAVAŞ Genel Müdürü ise, 1983'ten bu yana Atatürk Havalimanı'nda toplu taşımacılık yaptıklarını belirterek, "Büyükşehir Belediyesi toplu taşımacılığın İETT tarafından yapılması yönünde karar aldı. Biz de karara karşı başvurumuzu yapmış, taşımacılığın yeniden yapılandırılmasını talep etmişiz.Halen Ulaştırma Bakanlığı'nın verdiği ruhsatla çalışıyoruz" demişti.

Polisler Taksim'de neden göz yumuyorlar

Havaş araçlarının Taksim meydanından kalktığı noktanın, UKOME'nin acil eylem planında park edilmesi yasak olan bir nokta olduğunu vurgulayan Emir Günaydın, "Normal bir vatandaş arabasını çektiğinde polis ceza yazıyor, bizim arabalarımız yet-kili olduğu halde polis almıyor. ' İETT durağına git' diyor, fakat Havaş'a bir şey denmiyor. Hukukun zirve yaptığı, Fenerbahçe başkanın içeriye alındığı bir dönemde böyle bir şeyin gözardı edilmesi bizi üzüyor" dedi.

Yavuz hırsız ev sahibini bastırırmış

Günaydın'ın verdiği bilgiye göre, Havaş, Günaydın Turizm'in hakkını gasp ettiği gibi, yavuz hırsız rolüne bürünüp, Günaydın Turizm'e korsan muamelesi uyguluyor. Sabiha Gökçen'de, Atatürk Havalimanı'nda Havaş, hukuki firma olan Günaydın Turizm'i şikayet ediyor, polis geliyor, İETT'ye bağlı çalışan bu araçlara korsan muamelesi yapıyor. İETT'nin kanuni arabasını, Çamlıca gişesinde zabıta sorgulayabiliyor. Havalimanlarındaki polis, Günaydın Turizm'e ait arabaların yerlerini değiştirerek, Havaş'a yolcu yöneltme gibi yollara başvuruyor. Günaydın, bütün bu suçların ilgili yerlerdeki kamera kayıtlarında yer aldığını kaydediyor.

İhaleye itiraz bile olmadı

İBB'nin açtığı ihaleye, en büyük 9 firma katıldı. İhaleye katılanlar arasında Halk Otobüsçüleri Kooperatifi gibi 'firmalar üstü' güce sahip kuruluşlar yer aldı. Şeffaf, açık artırmalı ihale oldu. Teminat mektubunu veren ihaleye girdi. İhaleye Havaş da katıldı. Şartnamede de ihaleye girebilmek için teminat mektubundan başka bir şey istenmedi. Yani cebinde teminat mektubu olan ihaleye girebiliyordu. Havaş'ın teklifinin üstünü veren Günaydın Turizm 23 milyon dolar sundu. Havaş çekildi. Kapalı teklif devam edelim önerisi geldi. Günaydın Turizm, 'Kurum menfaati var, belki adam daha fazla artıracak. Sonuna dek gidilsin' dedi. Milyar dolarlık HAVAŞ, yarışta geri kaldı.

HAVATAŞ olarak biz askeri usul çalışıyoruz

HAVATAŞ araçlarına 99 km sürat tahdidi var. Havaş'ın araçlarının ise kuralı yok. 140 km süratle sollayan Havaş araçları, hem hava atıyor hem de yolcuya "Onların arabaları geç gidiyor" diyor.
HAVATAŞ araçları, İETT tarafından kameralarla denetleniyor. Emir Günaydın'ın ifadesiyle; HAVATAŞ askerî usulle çalışıyor, 'hazır ol' vaziyette... Yat yat, kalk kalk... Havaş ise istediği gibi takılıyor.

Çığır açacak hizmet amacımız

Türkiye'de personel taşımacılığının kurucusu Günaydın Turizm, 40 yıllık köklü firma. Türkiye'de 3 bin araç çalıştırıp, 36 il'e taşımacılık yapmış, referanslı şirket olarak dikkat çekiyor. Havalimanı taşımacılık ihalesini kazanarak işe koyulan Günaydın Turizm'in CEO'su Emir Günaydın, HAVATAŞ araçlarında uygulamaya koydukları yeniliklerle, birkaç ay içinde İETT'ye veya İBB'ye ödül kazandıracaklarını söyledi. Örnekler veren Günaydın, şöyle konuştu: "Araçlarımızda check-in uygulanacak.

Yolcuları, turistleri art niyetli taşımacılardan kurtaracak hizmet başlatıyoruz. Elektronik sistemlerle, hangi otelin nerede olduğunu, nereye nasıl, kaç liraya gidileceğini, nerelerin ucuz olduğunu görecekler. Yolcular araçlarımızdan uçak bileti satın alacak hale gelecek. Bu rakibimiz olan Havaş'ın grup firması TAV'a bile ekonomik rant sağlayacak. Bu hizmetlerden sonra İETT bile müşterilerine özel hatlar açma yoluna gidecek. Çünkü, yolcular da bu tip araçlarda yolculuk isteyecek"

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim