Açıklamada yer alan bilgiler şöyle:
Ankara-İstanbul YHT Projesi için, “Projenin tamamlanmadan açıldığını, siyasi malzeme yapıldığını, büyük güvenlik açığı” olduğunu söylemek, projede çalışan demiryolculara, alanında yetkin yerli ve yabancı uzmanlara, projeye katkı veren başta üniversite öğretim üyesi bilim adamlarımız olmak üzere, demiryolculara da haksızlıktır.
Ankara-İstanbul YHT hattı şu süreçler tamamlandıktan sonra işletmeye açılmıştır.
1- Hattı inşa eden yüklenici ve Müşavir firma tarafından hattın tamamlandığı ve işletmeye hazır hale getirildiği raporlanmıştır.
2- Teknik uzmanlardan oluşan TCDD Kabul Komisyonu tarafından hattın kabulü yapılmıştır.
3- Demiryolu Yapım Dairesi kabul olurunu uygun görüşle yayınlamıştır.
4- TCDD Trafik Dairesinin koordinasyonunda oluşturulan teknik heyet hattın işletmeye uygunluğunu raporlamış; Trafik Dairesi işletme talimatını hazırlayarak yayınlamıştır.
5- AB onaylı Uluslararası sertifika vermeye yetkili Sertifikasyon Kuruluşunca hatta güvenlik raporu verilmiştir. Sertifikasyon öncesi Piri Reis ölçüm treni ile en düşük hızdan (30 km/saat) başlanarak 275 km/saat hıza kadar ölçümlü deneme sürüşleri sertifikasyon kuruluşunun katılımıyla yapılmıştır.
6- Son olarak Üniversitelerce görevlendirilen bilim adamlarından oluşan Bilim Kurulu tarafından da rapor hazırlanmıştır.
7- Ankara-İstanbul hattının yüksek hız uygulanan tüm kesimlerinde gelişmiş ülkelerin kullandığı trafik yönetim sistemi (ERTMS) kullanılmakta ve kumanda merkezinden görülmektedir. Köseköy-Gebze arası konvansiyonel hat kesiminde ise Uluslararası standartlar ve sertifikasyona uygun TMİ (Trafiğin Merkezden Telefonla İdaresi) sistemi uygulanmaktadır.
8- Ankara-İstanbul Yüksek YHT hattı bütün bu süreçler tamamlandıktan, güvenli bir şekilde işletilebilirlik raporu hazırlandıktan sonra işletmeye açılmıştır.
www.ulastirma.com.tr