• BIST 9548.09
  • Altın 2493.983
  • Dolar 32.5008
  • Euro 34.5803
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 26 °C

Habur Sınır Kapısı, El Paso'yu yakaladı

Habur Sınır Kapısı, El Paso'yu yakaladı
El Paso–Juárez sınır kapısında yıllık işlem hacmi ortalama 700 bin araçken; Habur dahil olmak üzere güney sınır kapılarımızdan gerçekleşen toplam çıkışlar son 6 yılda % 209 artış kaydetti.

İhracatımızın yaklaşık dörtte birini yüklenen güney kapılarımız, 500 milyarlık ihracat hedefinin tutturulmasında önemli bir rol oynuyor. Ancak, güney sınırlarımızdan gerçekleştirdiğimiz taşımalar için daha dikkatli bir inceleme ve stratejik bir yaklaşıma ihtiyaç var.

UND'den yapılan yazılı açıklamada şöyle denildi: "Irak’a yönelik ihracatımızın % 10’a yakın bir artışla 11 milyar dolara ulaştığı 2013 yılında, Ortadoğu Bölgesi’ne yönelik ihracatımız 32 milyar doları geçti. Toplam ihracatımızdaki payı % 25’e varan bu bölgeye ihracat potansiyelimiz, Ekonomi Bakanlığımızın yoğun çalışmaları sayesinde giderek artmakta.

Halen aktif hizmet vermekte olan “Güney Sınır Kapılarımızdan” (Habur, Cilvegözü, Öncüpınar) gerçekleştirdiğimiz karayolu ihracat taşımalarımız 2012’den 2013’e % 7 artarak yılda 224.704 sefere ulaşırken; sadece Habur üzerinden gerçekleştirilen toplam ihraç taşımalar 685 bin 780’e ulaştı.

Dünyanın en işlek kara sınır kapısı olan Meksika-ABD arasında yer alan El Paso–Juárez sınır kapısında yıllık işlem hacmi ortalama 700 bin araçken; Habur dahil olmak üzere, temel pazarlarımızdan olan Ortadoğu bölgesine açılan güney sınır kapılarımızdan, Türk ve yabancı araçlarla gerçekleşen toplam çıkışların son 6 yılda % 209 artışla 742.915 araca ulaştığı görülmektedir.

Irak’a ihraç taşımalarımız son 6 yılda 2 katına çıktı

2008 yılında 256 bin 296 adet ihracat taşıması yaptığımız Irak’a, Türk araçlarıyla 2013 sonunda 597 bin 546 ihracat taşıması gerçekleştirildi.

Bu artışta, Suriye’ye ve Suriye üzerinden taşıma yapmanın Türk nakliyeciler için, yaşanan çatışmaların yoğunluğu ve sürmesinden kaynaklanan güvenlik kaygıları ve sıkıntılar nedeniyle Habur’a kaymasının da payı oldu.  Irak taşımalarının, tüm ihracat taşımalarımızdaki payı neredeyse % 50 oldu.

Güney bölgemize 2 ek sınır kapısı şart

Suriye’de süregelen savaş durumu kötüleşmekte; buna karşın İskenderun’dan Mısır’a; Taşucu’ndan Lübnan’a ihraç yüklü araçlarımızı taşıyan Ro-Ro hatlarının kapasiteleri yetersiz kalmakta; Mısır ve Lübnan tarafındaki liman ve diğer şartlar ise zaman zaman bu alternatifi de sınırlandırmaktadır.
Fakat, önümüzdeki 10 yıl içinde 500 milyar dolara ulaşmasını hedeflediğimiz toplam ihracatımızın yaklaşık 100 milyar dolarlık bölümünün bu bölgeden geçeceği; bir başka deyişle, bugün bölgedeki tüm sınır kapılarımızdan günlük ortalama 200-300 araçlık olan işlem yoğunluğunun on yıl içinde günde 600-700 araca çıkacağı (Habur için bugün günlük 1.800-2.000 araç iken, on yıl içinde en az 3 kat artacağı)  öngörülürken; bu bölgede ticarete hizmet sunabilecek en az 2 yeni sınır kapısına olan ihtiyaç açıkça ortada.
Bu çerçevede, UND olarak, Gümrük ve Ticaret Bakanlığımızın gündeminde olan 2 kara sınır kapısından “Ovaköy-Karavala” ve “Aktepe-Bacuka” Kara Sınır Kapılarının bir an evvel hayata geçirilmesini istiyoruz."

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim