Haliç Köprüsü konstrüksiyonu hızla sürüyor
Cemre Tersanesi Ticaret Müdürü Sinan Kavala, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından Haliç'e yapılacak yeni köprünün çelik konstrüksiyon işinin tamamen tersanelerinde yapıldığını söyledi. Astaldi-Gülermak iş ortaklığı tarafından yapılacak 936 metre uzunluğundaki köprünün çelik aksamının yapımı için 2010'un Mart ayından bu yana çalıştıklarını anlatan Kavala, "Yapılacak köprü tamamen çelik konstrüksiyondan oluşuyor. Yaptığımız parçalar deniz yoluyla taşınarak Haliç'te montajlanacak" diye konuştu.
Daha önce bir tersanenin köprü yapımında çalışmadıklarını dile getiren Kavala, şöyle devam etti:
"Aslında bizim için gemiden çok da farklı bir iş değil. Köprü 450 tonluk bloklardan oluşuyor. Toplamda 12 bin ton çelik kullanılıyor. Bu işi tersanelerden başka yapacak yer de çok yok. Bu kadar büyük tonajları kaldırabilecek kapasiteye tersaneler sahip. Ayrıca lokasyon olarak da tersaneler taşımaya uygun. Şu anda Körfez Geçişi Köprüsü, 3. Boğaz Köprüsü gibi önemli köprü projeleri var. Bence tersaneler bu köprü projelerinde potansiyel üretici olabilirler."
Sac işleme konusunda tecrübeli olduklarını ifade eden Kavala, "Bizim şu anda bu işi yapma anlamında hiçbir sıkıntımız yok. Firma olarak off-shore destek gemileri yapıyoruz. Bunlar çok özellikli gemiler ve yüksek kaliteli sac barındırıyorlar. Köprüdeki çelik imalat işi de bu anlamda bizim yapabileceğimiz bir iş. 16 santimetre kalınlığında sac işliyoruz. Dolayısıyla oldukça tonajlı bir iş" dedi.
Mimari çizimini İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın hazırladığı Haliç Metro Geçiş Köprüsü, mevcut Unkapanı Köprüsü'nün 200 metre güneyine inşa edilecek. Toplamda 936, deniz üzerinde 460 metre uzunluğunda olacak köprünün ortasında raylı sistem, iki kenarında ise yaya geçişleri yer alacak. Köprünün 2012 sonunda bitirilmesi hedefleniyor.