• BIST 9079.97
  • Euro 34.9399
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 13 °C

Hamdi Topçu: "3. Havaalanı'nın faaliyete geçmesini arzu ediyoruz"

Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, 3. Havaalanı'nın İstanbul'a ve Türkiye'ye değer katacağını söyledi.

THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, "Üçüncü havaalanı İstanbul'a ve Türkiyemiz'e değer katacaktır, bir an önce faaliyete geçmesini biz de arzu ediyoruz" dedi.

Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, SunExpress'in yapacağı iş modeliyle ilgili Lufthansa'dan THY'ye henüz bir teklif ulaşmadığını belirterek, "Bu iş modelini şu anda Lufthansa modelliyor. THY'ye bu modeli yakın zamanda teklif edeceğini düşünüyorum. Yapacağımız değerlendirmeler neticesinde tavrımızı belirleyeceğiz" dedi.

İngiltere'de yapılan Uluslararası Farnborough Havacılık Fuarına katılan ve havacılığın nabzının tutulduğu fuarda yeni uçaklar ve motorlar konusunda bilgi aldıklarını anlatan Topçu, bu çerçevede birçok şirketin yönetim kurulu başkanıyla görüştüğünü dile getirdi.

THY'nin hizmet kalitesini artırma konusunda artık kendisiyle yarıştığını belirten Topçu, THY'nin son 4 yıldır Avrupa'nın en iyi havayolu şirketi seçildiğini kaydetti. Bu başarıyı uzun yıllar sürdürmek istediklerini ifade eden Hamdi Topçu, "THY taklit eden bir havayolu değil, taklit edilen bir havayolu şirketi haline geldi" dedi.

Topçu İstanbul'da ve Moskova'da açılan CIP salonlarının ardından, Londra, Paris, Frankfurt ve New York'ta da CIP salonları açmak istediklerini belirterek şöyle dedi:

"Yoğun uçtuğumuz yerlerde artık müşteri memnuniyeti dediğimizde, sadece uçağın kalitesi veya uçak içerisinde verilen hizmet değil, uçak öncesi ve sonrası verilen hizmetler de önem arzetmeye başladı. Hizmet paketimizi iyileştirme yönünde adımlar atmaya devam edeceğiz."

260 uçakla, 260 destinasyon

THY filosunun 260 uçağa ulaştığını, uçulan destinasyon sayısının da 260 olduğunu belirten Topçu, son aylarda ABD'de Boston'a ve Kanada'da Montreal şehrine uzun uçuşlar başlattıklarını anımsattı. Topçu 2014'te Afrika'ya en çok uçan havayolu şirketi unvanına sahip olduklarını dile getirerek, şöyle devam etti:

"2014 yılı içinde filomuza 17 geniş gövde uçak dahil oldu. Bunun altyapısının hazırlanması kolay değil. Bu çerçevede personel eğitimine ve pilot eğitimine de çok önem veriyoruz. Yeni bir uçuş okulu açıyoruz. Akademimiz şu anda yılda 100 pilot yetiştiriyor, bunu yeterli görmüyoruz. Bu sayıyı 300'e kadar çıkartabilir miyiz diye çalışmalarımız devam ediyor. ABD'de bir üniversiteyle işbirliği yaptık. Bu üniversiteyle önümüzdeki son çeyrekte Aydın'da yeni bir uluslararası uçuş okulunun açılışını da yapacağız. Bunu hedefliyoruz. Son bir yıldır ise 400'ü aşkın pilot adayımız yurtdışında eğitim görüyor."

THY'nin yeni destinasyon planları konusunda ise Topçu, özellikle Orta ABD, Tayvan ve Filipinler gibi yerlere önümüzdeki dönemde uçuşların planlandığını ifade etti. İstanbul'un dünyanın önemli merkezlerinden biri haline geldiğini belirten Topçu, THY'nin 2003'te 10 milyon yolcu taşıdığını, 2014'te ise 14 milyon transit yolcu taşıdığını kaydetti.

İstanbul'a 10 kilometrekarelik bir havaalanının hizmet vermesinin uzun vadede düşünülemeyeceğini söyleyen Hamdi Topçu, "Bunu gören hükümetimiz 29 Ekim 2017'de açılışını yapmak üzere bir havalimanı yapma kararı aldı. Bu havaalanı İstanbul'a ve Türkiyemiz'e değer katacaktır. Bu havaalanının bir an önce faaliyete geçmesini biz de arzu ediyoruz. Atatürk Havalimanı kapasiteyi karşılamaktan çok uzak bir duruma geldi" diye konuştu.

Kazan-Kazan

THY Yönetim Kurulu Başkanı Topçu, THY ile Lufthansa arasındaki işbirliğiyle ilgili soruya ise, şu yanıtı verdi:

"THY ile Lufthansa arasında yüzde 50-50 ortak olan bir SunExpress şirketimiz var. 20 yılı aşkındır başarıyla her iki tarafın da yönettiği bir şirket. Son yıllarda yaptığı çıkışlarla da kendisinden söz ettiren bir şirket. En son 50 uçak siparişiyle yine gündeme gelen bir şirketimiz. Bu şirketin üzerinden biz bazen bazı operasyonlar yapıyoruz. Şu anda Anadolujet'in operasyonlarının bir kısmını bu şirket üzerinden yapıyoruz. Aynı şekilde SunExpress Türkiye, SunExpress Almanya diye bir şirket kurduk ve şu anda Almanya'da da Almanya SunExpress adında yine bu şirketin aynı ortaklık yapısıyla bir şirketi var. Bu şirket üzerinden Lufthansa yeni bir modelden düşük maliyetli uzun menzil taşıma işi yapıyor. Geçen Haziran ayında Lufthansa CEO'sunu ziyaretimde bu konu gündeme geldi, kendisiyle bu konuyu görüştük ve geçen hafta da kendisi bunu basınla paylaştı. Bize henüz ulaşan bir iş modeli yok ama biz bu konuya kazan-kazan prensibiyle bakıyoruz. Eğer THY'nin aleyhinde olmayacak bir durum varsa, biz bunu görüşmeye hazır olduğumuzu kendilerine de ilettik. Ama şu anda SunExpress'in yapacağı bu model hakkında Lufthansa'nın THY'ye henüz bir teklifi ulaşmadı, bu konu henüz görüşülmedi. Bu iş modelini şu anda Lufthansa modelliyor. THY'ye bu modeli yakın zamanda teklif edeceğini düşünüyorum. Yapacağımız değerlendirmeler neticesinde de tavrımızı belirleyeceğiz."

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.