• BIST 9710.99
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 27 °C

Hamdi Topçu: 'THY bölgesel bir şirketti'

THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, acentelerle Ankara’da bir araya geldi, THY ve Anadolujet ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

Bu ay Türk Hava Yolları’na gelişinin 10. yılını dolduran THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, Ankara’da Anadolujet acenteleriyle bir araya geldi. Acentelerin sorunlarını dinleyen Topçu, THY’nin mevcut durumu, geçmişi ve geleceğine ilişkin de önemli açıklamalar yaptı.

- THY BÖLGESEL BİR ŞİRKETTİ -

“Çok büyük başarıları geride bıraktığımız için şahsım, ülkem ve çalışma arkadraşlarım adına büyük mutluluk duyuyorum” diyen Topçu, “ 2003 Nisan ayında THY yönetim kurulunun tamamı değişerek devraldığımızda tedirginlik vardı. Birçok eleştiri oldu. Haklı eleştiriler de vardı. Çünkü havacılık ayrı bir sektör. Bunun içine girmeden bu sektörü anlamak mümkün değil. Sektöre baktığımız zaman 2003’te yılda 10 milyon yolcu vardı ve çoğu iç hat yolcusuydu. Filoda 64 uçak bulunuyordu ve bunların 12’si RJ idi. Bunlar da korozyon sebebiyle uçamayınca THY 52 uçaklı, bölgesel, kendi çapında havayolu idi. O döneme kadar herkes görevini en iyi sekilde yapmaya çalıştı. O günün şartları çok ağırdı ve yönetilemez THY ortadaydı. 2003’te tek parti iktidarının avantajı ile Türkiye’nin geldiği noktayı gözönüne aldığımızda THY de başarı hanesinde yerini almayı bildi” dedi.

- 2003’TE PİLOTLAR İŞSİZDİ -

Türkiye’nin dünyanın merkezinde olmasına rağmen havacılıktan alınan payın oldukça düşük olduğunu tespit ederek yola çıktıklarını kaydeden Topçu şöyle devam etti:

“2003’te ilk incelememizdee THY’nin potansiyelinin bu olmadığına karar verdik ve 61 uçak sipariş ettik. Bu uçaklar filoya gelince ‘bu uçaklar nerede uçacak’ demeye başladılar. 61 uçağı filoya kattık ve o uçaklar da ihtiyacı karşılamamaya başladı. O dönem bir yılda 24 hat açarak rekor kırdık. 2012’de 34 hat açtık ve o rekoru da geçtik. 2003’te işsiz gezen pilotlar varken sonrasında pilot açığı ortaya çıktı. 1,2 milyon cirodan 9,7 milyar dolar ciroya, 10 bin çalışan 16 bin çalışana, 15 iştirak sirketle çalışan sayısı 31 bine çıkmış, kargo, catering, uçak yakıtı, koltuk üretimi,  galley üretiminde birçok alanda ortaklıklar kurarak veya kendi sirketlerini kurarark aynı zamanda sektöre de katkı yapmıştır. 2013 yılı cirosu 13 milyar doları geçecek.”

Geçen sürede THY’nin taklit eden değil taklit edilen havayolu olduğunun altını çizen Hamdi Topçu, gelecekteki hedefleri de şöyle sıraladı:

“ Şu anda THY filosunda 210 uçak var. 2023 hedefini 2008’de belirledik. Ancak bu plan çerçevesnde 2015 hedeflerine 2010’da vardık. 2023’te 350-400 arasında uçak hedefliyoruz. Bu da THY’yi dünyanın en önemli havaoyolu haline getirecek. Güvendiğimiz şey Türkiye’nin ve İstanbul’un potansiyeli. Bunu tam olarak kullanamadık. 76 milyon nüfusumuza rağmen havayolu ile seyahat alışkanlığımız dünya standartlarının altında.”

- 7 UÇAK MAYIS’TA GELİYOR -

Filodaki 210 uçağa ek olarak 7 geniş gövdeli uçak kiraladıklarını kaydeden Topçu, bu uçakların Mayıs ayından itibaren filodaki yerlerini alacaklarını kaydetti. Topçu, geçen ay sipariş edilen 40 adet geniş gövdeli Boeing 777 ve Airbus 330 uçaklarına ek olarak dar gövde uçak siparişi için de çalışmaların sürdüğünü ve yakın gelecekte açıklanacağını bildirdi. Topçu, “ 2006 yılında THY’nin yüzde 51’inin özelleşmesiyle uçak alım bürokrasinin aylarca sürdüğü ortamdan bir gecede uçak alma noktasına geldik. Bu hızlı karar alma sürecinde THY fırsatları çok iyi değerlendirdi” diye konuştu.

Türkiye’de 46-47 havaalanından 43’ünün tarifeli uçuşlara açık olduğunu kaydeden Topçu, sadece Ankara ve İstanbul’dan değil çapraz uçuşlarla Türkiye’nin her yerinden seferler yapacaklarını ve Van-Antalya, Van-Konya-Konya-Trabzon gibi çapraz uçuşların da gündeme geleceğini ve bu potansiyelin zaman içinde yükseleceğini vurguladı ve Anadolujet’in bu anlamda büyük rol üstleneceğini söyledi.

- ACENTE PAYINA YÜZDE 50 ZAM -

Topçu, şöyle devam etti:“ 2008’de 5 uçaklık yeni bir modeli sunduk. Bu yıl 27 uçağa çıkararak Anadolujet’i en üst seviyeye çıkarmış olacağız. Bu yıl geçen yıla oranla yüzde 50-60 artış olacak. Anadolu insanının uçma talebini karşılayacağız. Bugün Anadolujet ile Sabiha Gökçen’le birlikte 8 milyonun üzerinde yolcu taşımayı planlıyoruz. Anadolujet’i Ankara’dan bir bağlantı noktası olarak kullanacağız. İki marka tek bir hizmet sunmak için elinden geleni yapıyor. Emeği geçen gece gündüz çalışan arkadaşları tebrik ediyorum. Acenteler de bu hizmetin ortaklarıdır. Başından beri TURSAB ile ortak çalışıyoruz. Elimizden ne gelirse sizinle paylaşmaya hazırız. Kazan kazan prensibiyle hareket ediyoruz. Siz de kazanacaksınız biz de kazanacağız. Sizin sorunlarınız bizim sorunlarımızdır. Ofislerinizi modern hale getirin. Bunun için biz de her türlü katkıya hazırız.”

Hamdi Topçu konuşmasının sonunda acentelere müjdeli bir haber verdi. Topçu, acentelerin Anadolujet bilet satışındaki payını 10 TL’den 15 TL’ye çıkardıklarını ancak bu artışın 50 TL üzerindeki biletlemelerde geçerli olacağını kaydetti. Acentelerin THY biletlemelerinde de artış talebini Hamdi Topçu, “ Bunu seneye konuşalım” diyerek geri çevirdi.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.