IFW raporunda, Hapag – Lloyd’un 2010 yılında açıkladığı 565 milyon dolarlık karını, 2011 yılında 38 milyon dolarlık zarar açıklaması ile takip ettiğini açıkladı.
Uzunyol taşıyıcılarından gelen bilgilere göre Alman konteyner taşıyıcısı Hapag-Lloyd'un 133 milyon dolarlık çalışma kârı, açıklanan zararla karşılaştırıldığında çok fazla etkili olmayacağı yönünde. Borsa değerleri düzensizliğinden dolayı, dünyanın en büyük dördüncü taşıyıcısı 2010 yılında gelirlerinin 8 milyar dolardan 8,2 milyar dolara çıktığını bildirdi.
Taşıma hacmi yüzde 5,1 oranına artarak 5,2 milyon TEU’ya çıkarken, ortalama navlun oranı yüzde 2,4’e düşerek TEU başına 1,532 dolar değerini aldı. Hamburg merkezli taşıyıcı Hapag – Lloyd yakıt fiyatlarınının ani yüzde 35 oranında çıkışla ton başına 655 dolar fiyatına çıkmasıyla kazançlar “çok zorlu” bir döneme girdi açıklamasını yaptı. Ek 600 milyon dolarlık harcamanın müşterilere aktarılamayacağını bildiren taşıyıcı “bazı taşıyıcılar gibi 2011 yılında sert bir fiyatlandırma yaparak pazar payımızı yükseltmeye çalışmıyoruz” açıklamasını yaptı
Hapag – Lloyd’un CEO’su Michael Behrendt konuyla ilgili açıklamasında, pazarın navlun oranlarındaki sert çıkışları bu ayda kabullendiğini açıklarken Nisan ayında bu çıkışların devam edeceğini de bildirdi.
Deniz Haber Ajansı-Ahmet ÖZDÜZGÜN