Son bir kaç gündür devam eden yoğun kar yağışı nedeniyle sefer iptallerinin yaşandığı havayollarında karın maliyetiyle ilgili Pegasus ve Sabiha Gökçen yetkilileri açıklama yaptı.
PEGASUS
Pegasus Havayolları Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Güliz Öztürk, yolcuların yaşadığı olumsuzluklar var ama orada yaşananlara maliyet diye bakmamak gerektiğini belirtti.
Bu tür havalarda uçuşların yapılabilmesi için bazı prosüdürler uygulanması gerektiğini kaydede Öztürk, "En önemli maliyet de o. Belli sülüsyonlarn uygulanması gerekiyor kalkış öncesi. Yoğunluk olduğu zaman bu uygulamanın belli aralıklarla uygulanması gerekiyor, bu en önemli maliyeti oluşturuyor. Bir de sefer iptalleri yaşanıyor. Seferlerden kaynaklı kayıplarımız oluyor" dedi.
Geçen yılki kayıp: 1.4 milyon euro
Geçen yılda benzer bir durumun yaşandığını ifade eden Öztürk, "bir ayda yaklaşık 1.4 milyon euro gibi bir maliyet yaşanmıştı, almak zorunda olduğumuz ilave hizmetlerden dolayı. Tabi sefer ihlalleri bunun dışında" diye konuştu.
Öztürk, İstanbul'da hava durumun iyileşmesinden dolayı bugünden itibaren sefer iptallerinin yaşanmayacağını, ancak Anadolu'nun çeşitli şehirlerinde ağır kış şartları nedeniyle bazı iptallerin söz konusu olduğunu sözlerine ekledi.
SABİHA GÖKÇEN
Sabiha Gökçen Havalimanı Genel Müdürü Gökhan Buğday ise kar yağışı nedeniyl ekstra işlemlerin maliyeti olduğunu belirterek, "Karayolundan dolayı havalimanına gelmek isteyen ama ulaşamayan yolcularımızın da kabı söz konusu. Hepsini arka arkaya koyduğunuz da maliyet tartışılmaz bir seviyeye ulaşıyor. Ancak buna rağmen seferlerimizin çoğunu gerçekleştirdik. Tüm arkadaşlarımız gayretle çalışarak bu işin üstesinden geldi" dedi.