• BIST 89.695
  • Altın 145,769
  • Dolar 3,6139
  • Euro 3,9332
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 7 °C

Havaş-Havataş arasında 'taklit' savaşı

Havaş-Havataş arasında 'taklit' savaşı
İETT'nin açtığı ihaleyi kazandıktan sonra 'Havataş' adlı şirket kurup, Atatürk Havalimanı ve şehrin farklı merkezleri arasında yolcu taşımaya başlayan Günaydın Tur-Çimentur ortaklığıyla Havaş arasında tartışma çıktı.

Havaş-Havataş arasında 'taklit' savaşı

İETT'nin açtığı ihaleyi kazandıktan sonra 'Havataş' adlı şirket kurup, Atatürk Havalimanı ve şehrin farklı merkezleri arasında yolcu taşımaya başlayan Günaydın Tur-Çimentur ortaklığıyla Havaş arasında tartışma çıktı.

Havalimanlarından şehir merkezlerine Ulaştırma Bakanlığı ve Özelleştirme İdaresi'nin verdiği izinle 28 yıldır yolcu taşıyan Havaş, logosunu taklit eden ve haksız rekabete neden olan Havataş'a dava açıyor. İETT tarafından geçen yıl aralık ayında düzenlenen ihaleyi kazanan Günaydın Tur-Çimentur ortaklığı, Havataş adında bir şirket kurdu. Normalde İETT'ye ait otobüslerin bagaj taşıma yerleri olmadığı için yolcu konforu açısından havalimanına ulaşımda farklı otobüs arayışı nedeniyle ihale açılan ihaleden 7 ay sonra Havataş sefer yapmaya başladı. Şirket halen Atatürk ve Sabiha Gökçen'den seferler yapıyor. Taklit ediliyor Bir süre sonra yolcuların Havaş zannedip benzer isim, logo ve beyaz otobüslerle sefer yapan Havataş otobüslerine bindiklerini ve memnun kalmadıklarını belirten Havaş Genel Müdürü Müjdat Yücel "İsim ve logo benzerliği nedeniyle konuyu yargıya taşıdık ve dava açtık. Tebligatta bulunmak üzere avukatlarımız harekete geçtiğinde uzun süre şirketin merkezini bulmakta zorlandık. Biz, 28 yıldır Ulaştırma Bakanlığı, Özelleştirme İdaresi ve Ulaştırma Koordinasyon Merkezi'nin (UKOME) verdiği izinle bu seferleri yapıyoruz" dedi.

Rekabete açığız Ancak tüm bu taklitçi davranışlarına rağmen İETT gibi bir kurumun ihalesini almış olmalarından dolayı ikinci otobüs şirketi olarak havalimanın da çalışmaları gayet normal olduğunu söyleyen Yücel, şöyle konuştu: "Rekabet her zaman kaliteyi artırır ve tüketiciyi korur. Ancak, gelişlerinin ikinci günü bazı yayın organlarında bizi 'korsan' olarak nitelendirip, Havaş'ın seferlerini durdurtmaya çalışmaları, tekel olmak istemeleri düşündürücü. İETT ihalesinin amacı hattın özelleştirilmesi. Kazanan tekel olacak diye bir madde yok. Bu tür ihalelerde yapılacak değişiklik, özelleştirmenin mantığını bozar. Önemli olan yolcunun rekabetçi bir ortamda transferinin sağlanmasıdır." Yargıya gidiyoruz Zaman zaman Atatürk Havalimanı'ndaki taksi kooperatifinin haklarında ruhsatsız olduğu yönünde açıklamaları olduğuna dikkat çeken Müjdat Yücel, "Asılsız bu suçlamalara karşı 2 defa dava açtık ve kazandık. Yine sessiz kalmayacağız. Yargıya gidiyoruz. Havalimanı ulaşımında taksiye de, metroya da, belediye otobüsüne de ihtiyaç var" dedi. UKOME'den alınmış izinlerimiz var Yolcuların belirli standartlar içinde konforlu olarak istedikleri yere, istedikleri taşıma aracı ile ulaştırılmak yani seçenek sunmak çok önemli olduğunu ifade eden Müjdat Yücel, "Havalimanını kullanan yolcular bizim sadece transferlerinden değil, havalimanları girişinden uçağın kapısına kadar hizmetlerinden sorumluyuz. Bundan dolayı yolcularımızı sadece taksicilerin veya tek bir otobüs şirketinin ellerine bırakılmamız mümkün değil. Ulaşım entegrasyonu, bize Ulaştırma Bakanlığı, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin verdiği ruhsattan doğan bir sorumluluk. Yolcu transferi kısmında ise yasalara uygun olarak UKOME'den aldığımız izin bulunuyor" diye konuştu.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim