• BIST 9079.97
  • Altın 2324.114
  • Dolar 32.3616
  • Euro 34.9438
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 12 °C

Hayat kurtaran "buzlu yol" önerileri!

Hayat kurtaran "buzlu yol" önerileri!
Buzlu yolda ani ve sert direksiyon manevraları savrulma ve kayma riskini artırır. Sürücülerin giydiği kalın montlar, kaza anında emniyet kemerinin işlevini yerine getirememesine neden olur.

Türkiye'yi etkisi altına alan soğuk havanın etkisiyle yaşanan kar yağışı ve buzlanma yollarda kaza riskini artırdı. Uzmanlar, riskli koşullarda güvenli sürüş için yapılması gerekenlere ilişkin önerilerde bulundu.  

 Güvenli sürüş teknikleri uzmanı Özgül Sular yaptığı açıklamada, kış koşullarında kaza riskinin iki kat arttığını, emniyetli bir şekilde seyahat için tedbirlerin yola çıkmadan alınmaya başlanması gerektiğini vurguladı. 

"Kış lastikleri kar yağdığında kullanılır" şeklinde yaygın ama yanlış bir düşünce olduğunu ifade eden Sular, hava sıcaklığının 7 dereceden az olduğu günlerde kış lastiğinin kullanılması gerektiğini söyledi. Sular, soğuk havaların yaz lastiklerinin performansını düşürdüğünü, dar tabanlı kış lastiklerinin kara en iyi tutunmayı sağladığını, diş derinliği 4 milimetreden az lastiklerle güvenli sürüş sağlanamayacağını kaydetti. 

Yola çıkmadan önce lastik hava basıncının kontrol edilmesinin hayat kurtardığını belirten Sular, "Sürücüler hava soğuduğunda lastiğin yere daha iyi tutunması için hava basıncını düşürmeyi düşünürler. Bu da yanlış bir uygulama. Lastik hava basınçları fabrika hava değerlerinde korunmalı. Lastik hava basıncını düşürerek yaz lastiği kış lastiği moduna döndüremezsiniz" diye konuştu. 

Sular, sileceklerin sürücünün görüşünü doğrudan etkileyen unsurlardan olduğunu vurgulayarak, iyi görüş için sileceklerin 6 ayda bir değiştirilmesinin fayda sağlayacağını söyledi.   

"Kalın montlar riskli" 

Kışın birçok sürücünün kalın montlarla direksiyon başına geçtiğini dile getiren Sular, şunları kaydetti: 

"Oturma pozisyonuna bağlı mont üzerinde bolluk oluşur. O bolluk nedeniyle sürücülerin giydiği kalın montlar, kaza anında emniyet kemerinin işlevini yerine getirememesine neden olur. Dolayısıyla sürüşe hazırlık için montu çıkaracağız. Emniyet kemerimizi montun altından geçecek şekilde hazırlayacağız." 

Sular, buzlu yollarda ani ve sert direksiyon hareketlerinden kaçınılması gerektiğinin altını çizerek, bu hareketlerin savrulma ve kayma riskini artıracağını ifade etti. 

Türkiye'de kazaların birçoğunun takip mesafesinin doğru ayarlanmamasından kaynaklandığını vurgulayan Sular, sözlerini şöyle sürdürdü: 

"Takip mesafesi yeterli ayarlanamadığında acil frene ihtiyaç olacaktır ki karlı, buzlu yollarda o da risktir. Sürücüler 'benim aracımda kış lastiği var, ABS (Kilitlenme Karşıtı Frenleme Sistemi) var, kışın da olsa hemen dururum' inanışından kurtulsun. Araçlarında ABS fren sisteminin olması yola tutunduğu ölçüde faydalıdır."  

"Bu şartlarda kaza riski yüzde 60-70 oranında artıyor" 

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi, İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Yönetim Kurulu Başkanı Celil Anık, karlı, buzlu yollarda kaza riskini yüzde 60-70 oranında artırdığını kaydetti. 

Bu şartlarda güvenli sürüş için aracın gerekli bakımlarının yapmasının hayati önem taşıdığını belirten Anık, "Mutlaka ileri sürüş tekniklerin de bilinmesi gerek. Özellikle ticari araç kullananların bu konuda bilgi edinmesi lazım. Biz taksi sürücüleriyle ilgili böyle bir çalışma yapmayı düşünüyoruz" diye konuştu. 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim