• BIST 107.206
  • Altın 143,369
  • Dolar 3,5533
  • Euro 4,1312
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 18 °C

Hızlı tren seti sayısı 13’ten 125’e çıkarılacak

Hızlı tren seti sayısı 13’ten 125’e çıkarılacak
2015 yılı seçim beyannamesinde Türkiye’yi yeniden şantiye haline getirecek dev projeleri hayata geçirme taahhüdü bulunuyor.

Yatırımlar kamu özel işbirliği modeli ile ağırlıklı gerçekleştirilecek. Bu kapsamda lojistik merkezlerden, yaz-kış ve termal turizmine ve kentsel dönüşüme kadar birçok sektörde ciddi yatırımlar başlatılacak.

Türkiye’nin büyümesi, gelişmesi için ikinci atılım dönemi hazırlıklarını başlatan Ak Parti, seçim beyannamesinde Türkiye’yi yeniden şantiye haline getirecek sektörel projeleri hayata geçirme taahhüdünde bulundu. Bu kapsamda kamu özel işbirliği (KOİ) modeli ile önümüzdeki yıllarda lojistik merkezlerden, yaz-kış ve termal turizme, gemi inşadan, kentsel dönüşüm sağlayacak inşaata kadar birçok sektörde ciddi yatırımlar başlatılacak.

KOİ MODELİNİN AĞIRLIĞI ARTACAK

Önümüzdeki dönemde iç piyasada rekabet ortamının kalite ve yüksek nitelikli talep üzerine kurulmasının sağlanması için bütün sektörlerde Kamu-Özel İşbirliği (KOİ) modeli uygulamaları geliştirilecek.

MÜTEAHHİTLİĞE FİNANSMAN

Yurtdışı müteahhitlik hizmetlerinde kaliteyi artıran yapı malzemelerinin ihracat potansiyelini yükselten faaliyetler desteklenecek. Sektöre finansmana erişim konusunda ilave destekler sağlanacak. Yurtdışı müteahhitlik projelerinin finansmanı amacıyla muhatap devletlerin garantisi altında yurtdışında yerleşik bankalara kredi açılması uygulaması yaygınlaştırılacak. Etkili bir turizm politikası için projeksiyonlar geliştirilecek.

25 TREN SETİ ALINACAK

Önümüzdeki dönemde Ankara merkezli hızlı tren çekirdek ağı 3 bin 623 kilometreye çıkarılacak. Bu kapsamda ihtiyaç duyulacak hızlı tren seti sayısı da 13’ten 125’e çıkarılacak. Bunların en önemlilerinden biri olan Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi tamamlanacak. Böylece ülke nüfusunun yarısı yüksek hızlı tren konforundan faydalanacak.

Doğu ve Karadeniz hattı bağlanıyor

Doğu Anadolu’yu Karadeniz Bölgesi’ne bağlayan Ovit, Cankurtaran ve Salmankaş Tünelleri, Orta Anadolu’yu Karadeniz’e bağlayan Ilgaz Tüneli, Cizre ile Şırnak’ı birbirine bağlayan Cudi Tüneli, Akdeniz sahilini geçilebilir kılan Mersin-Antalya arasında 6 adet tünel başta olmak üzere 62 tünel tamamlanacak. Ayrıca Nissibi, Kömürhan ve Ağın Köprüleri ile viyadükler de hizmete girerek iller arasındaki bağlantılar tamamlanacak.

Mega projelere aynen devam

Mega ulaşım projeleri hayata geçirilecek. İstanbul Boğazı’nın altından dünyada bir ilk olacak tek geçişte tek tünel halindeki karayolu ve metro geçişlerini kapsayan 3 katlı ‘Büyük İstanbul Tüneli’ YİD modeliyle hayata geçirilecek. Tünel ile günde 6,5 milyon vatandaşın kullanacağı toplam 9 farklı raylı sistem birbirine bağlanacak.

Termal turizmde 100 bin yatak

Türkiye’nin turizm sektöründeki dünyanın ilk 5 destinasyonu içerisinde yer alması sağlanacak. Doğal yeraltı kaynak sularının ekonomiye kazandırılması için termal sağlık turizminde 100 bin yatak kapasitesi hedefleniyor. Böylece, 600 bini yataklı tedavi amaçlı toplam 1,5 milyon yabancı turiste hizmet sunulacak. Bu planla 3 milyar dolar gelir öngörülüyor. Yine, medikal turizm alanında, 750 bin yabancı hastanın tedavisiyle yıllık 5,6 milyar dolar gelir sağlanacak. İleri yaş turizminde yılda 150 bin yabancı turiste hizmet verilerek 750 milyon dolarlık gelir hedefleniyor.

Lojistiğe dönüşüm programı

Türkiye’nin bölgesinde transit liman üssü olmasını sağlamak amacıyla 3 büyük denizde 3 büyük ölçekli liman kurulacak. Marmara Denizi’nde kuzey güney aksında en az iki RORO terminali inşa edilecek. İstanbul limanı kurvaziyer gemilerin ana yolcu değişim limanı haline getirilecek. Önümüzdeki dönemde önemli bir reform alanı da “Taşımacılıktan Lojistiğe Dönüşüm Programı” ile olacak. Programla lojistik sektörünün büyüme potansiyeli artırılacak. Türkiye’nin “Lojistik Performans Endeksinde” ilk 15 ülke arasına girmesi sağlanacak.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim