• BIST 9596.13
  • Altın 2493.407
  • Dolar 32.6002
  • Euro 34.8556
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 23 °C

Honda Türkiye, Yamasaki ile atağa geçiyor

Honda Türkiye, Yamasaki ile atağa geçiyor
Eski CEO'sunu sessiz sedasız emekliye ayıran Honda Türkiye, geçen ay göreve başlayan Hideto Yamasaki ile birlikte atağa geçiyor.

Honda Türkiye, Yamasaki ile atağa geçiyor

Eski CEO'sunu sessiz sedasız emekliye ayıran Honda Türkiye, geçen ay göreve başlayan Hideto Yamasaki ile birlikte atağa geçiyor.

Japon marka bugün yüzde 3,2'lere kadar gerileyen pazar payını artırmak için yıllardır sürdürdüğü 'kampanyasız' stratejiyi de bırakacak. 2008'deki yüzde 6,8'lik pazar payından 2009'da yüzde 4,3, bu yılın ilk 10 ayında ise yüzde 3,2'lere inen Honda, artık daha agresif bir pazarlama hedefliyor. İstanbul Autoshow'da sorularımızı cevaplandıran Honda üst yöneticisi Yamasaki, Türkiye'deki pazar kaybında hızla değer kazanan Japon Yeni'nin etkili olduğunu söyledi. "Güçlenen Japon Yeni, araçların fiyatlandırılmasında dezavantaj oluşturdu. Bundan sonra daha agresif bir ürün ve fiyat politikası izleyerek payımızı geri almaya çalışacağız. Bunu yaparken kampanyalara da yöneleceğiz." diyen Yamasaki, kampanyalarda özellikle müşterilerinin elinde bulunan araçların ikinci el değerini kaybettirecek uygulamalardan kaçınacaklarını dile getirdi. Yıl sonunda 18 bin otomobil satışı hedeflediklerini kaydeden Yamasaki, iç pazarın 2011'de de bu yılın seviyesinde kalacağını ifade etti.

Bu yıl Şekerpınar'da bulunan Honda fabrikasında 20 binin üzerinde Honda Civic sedan üretileceğini ve bunun 10 bininin ihraç edileceğini bildiren Yamasaki, geçen yıl ihracat pazarlarının çöktüğünü ve bu yüzden üretimi kısarak 500 kişiyi işten çıkardıklarını ifade etti. Yamasaki, halen 900 kişinin çalıştığı Şekerpınar'da üretimin tek modelle devam edeceğini dile getirdi. Yıllık 50 binlik kapasiteyi bile dolduramadıklarının altını çizen Yamasaki, "CR-V ya da başka bir yeni modelin üretiminin kısa ve orta vadede Türkiye'ye gelmesi söz konusu değil." dedi. Yamasaki, gelecek yıl Rusya pazarının toparlanmasını öngördüklerini ve üretimde yüzde 10'un üzerinde bir artış planladıklarını söyledi. Avrupa pazarında ağırlıklı dizel motorların tercih edildiğini, Honda'nın da 2012'den itibaren daha küçük dizel motorlara sahip olacağını anlatan Yamasaki, bu dönemde Avrupa ve Türkiye'de güçleneceklerini kaydetti. Fuarda robot Asimo ile birlikte hibrit CR-Z modelini tanıtan Honda, bu aracı Türkiye'ye getirmek için nabız yokluyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim