• BIST 90.182
  • Altın 146,281
  • Dolar 3,6195
  • Euro 3,9306
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 13 °C

HSBC, Pegasus tavsiyesini revize etti

HSBC, Pegasus tavsiyesini revize etti
HSBC, Pegasus Şirket Raporu'nda hisse senedi için tavsiyesini 'Endekse Paralel Getiri' olarak revize etti.
HSBC, Pegasus Şirket Raporu'nda hisse senedi için tavsiyesini 'Endekse Paralel Getiri' olarak revize etti.
 
Kuruluş tarafından hazırlanan raporun detayları şöyle:
 
Pegasus'un 2Ç sonuçları operasyonel açıdan güçlü geldi. Sonuçlar gelir kalemlerinde (güçlü trafiğe dayalı) büyümeye işaret ederken, etkin maliyet kontrolünün devam ettiğini gösteriyor. Bunun sonucunda ve artan ölçek ekonomisine dayalı olarak marjlarda genişleme görülüyor. 2013 tahminlerimizi bu doğrultuda yukarı yönde revize ettik. Ancak hisse fiyatı halka arzdan bu yana gördüğü zirve seviyeden %12 aşağı gelmekle birlikte 26 Nisan olan ilk işlem tarihinden bu yana %60 getiri sağlamış durumda.
 
Pegasus’un yurtdışı benzerlerine göre (easyJet ve Ryanair) iki ay önce %44 olan iskontosu (2013-2014 çarpanlarına göre), %17’ye inmiş bulunmakta. Dolayısıyla, kısa vadede ve revize tahminlere rağmen hissede yukarı potansiyelin sınırlı hale geldiğini düşünüyoruz.
 
İNA modelimize dayalı değerlememizde yeni tahminlerle 34 TL hedef fiyata ulaşmaktayız (eski hedef fiyat 28.2 TL). 12 aylık %15 getiri potansiyeli doğrultusunda “Endeksin Üzerinde Getiri” olan tavsiyemizi “Endekse Paralel Getiri” olarak değiştiriyoruz.
 
Tahmin ve tavsiyemize ilişkin başlıca riskler (yukarı ve aşağı yönde) şunlardır;
 
1) petrol fiyatlarında ciddi kalıcı artışlar (düşüşler) gerçekleşmesi (2013-15 varsayımımız sabit 105 dolar/varil),
 
2) dış etkenler (politik, sosyal, ekonomik, terör, salgın hastalık gibi) nedeniyle yolcu trafiğinin ve fiyatların tahminlerimizden ciddi düşük (ya da olumlu koşullar sayesinde yüksek) seyretmesi,
 
3) sektörde iç ve dış rekabetin öngörülenden güçlü (ya da zayıf) olmasıyla fiyatlar ve marjlar üzerinde baskı oması (ya da fiyat ve marjların daha güçlü seyretmesi),
 
4) kurlarda uzun süreli aşırı oynaklık yaşanması sonucu fiyatlamanın zorlaşararak marjlara olumsuz etkide bulunması (ya da kur hareketlerinin marjlara olumlu katkı yapması),
 
5) ülkelerarası ikili anlaşmalara bağlı olan yeni hat açılımlarının korumacı politikalar nedeniyle tahmin edilenden yavaş ve zayıf seyretmesi (ya da öngörülenden daha hızlı ve güçlü seyretmesi), 6) yeni İstanbul havalimanının açılmasında yaşanacak ciddi gecikmelerin Sabiha Gökçen’de Pegasus için beklenenden daha uzun ve güçlü rekabete yol açması (ya da altyapı koşullarının rekabette önemli bir artışa yol açmaması).
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim