• BIST 9533.03
  • Altın 2492.827
  • Dolar 32.4863
  • Euro 34.7687
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 26 °C

Hyundai 5 milyonuncu aracını da sattı

Hyundai 5 milyonuncu aracını da sattı
Hyundai'nin Avrupa'da ilk defa 1977 yılında ''Pony'' ile başlayan macerasında 5 milyonluk satış adedine ulaştığı bildirildi.

Hyundai 5 milyonuncu aracını da sattı

Hyundai'nin Avrupa'da ilk defa 1977 yılında ''Pony'' ile başlayan macerasında 5 milyonluk satış adedine ulaştığı bildirildi.

Hyundai'den yapılan yazılı açıklamada, 24 yıllık serüvende sürekli artan satış grafiği ile Avrupa pazarı için önemli bir seviye olan 5 milyon adetlik satışa ulaşıldığı, bu satışın yaklaşık 1 milyon adedinin son üç yıllık süreçte gerçekleştiği belirtildi.

Özellikle son 27 aylık satışlarda Hyundai'nin Avrupa'daki başarısını hızla artırdığı ifade edilen açıklamada, şunlar belirtildi:

''Avrupa pazarına girişinden 19 yıl sonra, 1996 yılında 1 milyonluk satış adedine ulaşan Hyundai, 2001 yılında 2 milyonuncu aracını Avrupa tüketicisi ile buluşturdu.

Avrupa genelinde marka bilinilirliğinin artışı ve satış noktalarının yaygınlaşması ile 2005 yılında 3 milyon barajını geçen Hyundai, 2008 yılında da 4 milyon adetlik satışa ulaşmıştı.

2007 yılında Avrupa pazarı için özel olarak geliştirilen, tamamen Avrupalı i30 modelinin satışa çıkması ile Avrupa ülkelerindeki satışları hız kazanan Hyundai markası, aynı başarıyı daha sonra devamı gelen diğer i-Serisi modelleri ile sürdürdü.

Satışa sunulan ve i30 gibi Avrupa tüketicisinin beklentilerine karşılık vermek üzere tasarlanan i10, i20, ix20 ve ix35 modelleri de aynı başarıyı farklı segmentlerde devam ettirerek satışların bu noktaya ulaşmasını sağladı.

Tüm bu modeller ile Hyundai, Avrupa pazarında kendi rekorunu kırarak ve tüm markalar arasında en yüksek artışı elde ederek 2010 yılında yüzde 2,6 pazar payı yakaladı.''

Hyundai Motor Europe Kıdemlı Başkan Yardımcısı Allan Rushforth, ''5 milyonluk satış adedine ulaşmak bizim için çok önemli. Bu başarı ile rekabetin en üst düzeyde yaşandığı Avrupa pazarının önemli oyuncuları arasına girdik.

Ancak bu, markamız için sadece bir başlangıç. 2011 yılında Avrupa pazarında payımızı yüzde 3'e çıkarmayı hedefliyoruz. Uzun vadeli hedefimiz ise ikinci 5 milyonluk satışı çok daha kısa sürede yakalamak'' değerlendirmesinde bulundu.

Açıklamada, Hyundai'nin Avrupa pazarı için yatırım yapmaya devam ettiği, bu yıl Çek Cumhuriyeti'ndeki fabrikasının fiziki kapasitesini 300 bine çıkartmayı planladığı, aynı zamanda ix20 ile ix35 gibi modellerin geliştirildiği ve yeni i40'a hayat veren Almanya'daki Ar-Ge merkezinde de Avrupa pazarına yönelik düşük emisyonlu dizel motorların gelişimi için çalışmalar yürütüldüğü kaydedildi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim