• BIST 81.712
  • Altın 147,398
  • Dolar 3,8050
  • Euro 4,0356
  • İstanbul 5 °C
  • Ankara 1 °C

Hyundai Assan, i20'nin 2. neslini üretecek

Hyundai Assan, i20'nin 2. neslini üretecek
Hyundai Assan, İzmitli i20’nin ikinci nesli için yatırımlara 2014’te başlayacak.

Yan sanayi ile birlikte 630 milyon doları bulan yatırımın ardından kapasitesini 200 binli adetlere çıkaran Hyundai Assan, yeni yılda ikinci bir yatırıma daha girişecek. Halen üretilen i20 modelinin ikinci neslini üretmeye hazırlanan Hyundai Assan, yeni modelle birlikte kapasitesinin tamamını kullanır hale gelecek.
Milliyet'in haberine göre, eylül ayında üretimine başladığı i10 ile birlikte Hyundai Avrupa’nın küçük otomobil üssü haline gelen Hyundai Assan, yeni yılda da farklı bir yatırıma imza atmaya hazırlanıyor. Halen Avrupa için İzmit’teki tesislerde üretimi devam eden i20’nin yeni nesli de, 2014’te aynı fabrikada bantlara çıkacak. Hyundai avrupa, aracın geliştirme çalışmalarını sürdürürken, Hyundai Assan’daki çalışmalar da yeni yılda başlatılacak.
Türkiye’de üretilecek yeni i20, 2014’teki Paris Otomobil Fuarı’nda ilk kez tanıtılacak.

İstihdam da artacak

Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, yeni i20 yatırımıyla birlikte İzmit fabrikasındaki istihdamın 1.629 kişiden 2 bin 500’e ulaşacağını, tesisinin üretiminin de i10 ve yeni i20’yle birlikte ikiye katlanacağını söyledi.
i10 modeli sayesinde 2013’te 102 bin adet olarak gerçekleşecek üretimin, gelecek yıl 200 bin adede çıkacağını anlatan Göker, bu rakamın 110 bin adedini i20’nin oluşturacağını belirtti. Üretime paralel olarak ihracatın da artacağını belirten Göker, “85 bin adet olan ihracat, 180 bine çıkacak. 2013 ve 2014’te üretimin yanı sıra ihracat rekorlarını da peşpeşe kıracağız” dedi. Hyundai Assan, 2014’te 3 milyar liranın üzerinde ihracat geliri elde edecek.
Göker, yatırım miktarıyla ilgili bilgi vermezken, yaklaşık 100-150 milyon dolar civarında olması bekleniyor.

i10’da hedef yükseldi

Hyundai Assan Genel Müdürü Göker, yeni i10 talebinin, beklentilerin üzerinde gerçekleştiğini vurgulayarak, aracın aldığı ödüller ve AB’nin krizden çıkış sinyalleri vermesinin siparişlerin artmasında etkili olduğunu bildirdi.
Göker, “Yüksek talep nedeniyle 2014’te 80 bin olarak hedeflenen i10 üretimi, 89 bin adede çıkacak. i10 üretimi yüzde 12 artacak” dedi. İzmit tesisinin tam kapasite çalışmasıyla, Hyundai’nin Avrupa’da 500 bin adetlik üretime ulaşacağını ifade eden Göker, “Çek Cumhuriyeti’nde 300 bin araç üretiliyor. Avrupa’da üretilen her 10 araçtan 4’ü ‘Made in Turkey’ imzalı olacak” diye konuştu. Göker, 2014’te 1 milyonuncu aracı bantlardan indireceklerini de sözlerine ekledi.

Genel müdürlükte yeni ama şirketin en kıdemlisi

Yaklaşık 2.5 ay önce Hyundai Assan’da Genel Müdür koltuğuna oturan Önder Göker, görevinde yeni olmasına karşın şirketin en eski çalışanı. 1991’de Hyundai Assan’a giren Göker’in sicil numarası 47. Ancak kalan 46 kişi şirketten ayrılmış. Göker, Hyundai’de birçok farklı kademede çalışmış. 1991’de yeni Genesis’in tanıtım toplantısında, aracı podyuma bizzat kendisi çıkarmış.

Fiat’ın model atağına Bursa’dan Ar-Ge desteği

Yaklaşık 900 milyon dolarlık yatırımla bir yandan Doblo’nun yenilenmesi projesini yürüten, diğer yandan da tamamen yeni bir sedan üzerinde çalışan Tofaş, 2014’te Ar-Ge konusuna da ağırlık verecek. Bir yandan Türkiye’de üretilecek yeni araçların geliştirilmesinde çalışacak Tofaş Ar-Ge’si, diğer yandan da Fiat’ın 2017’ye kadar sürecek model atağına da destek olacak.
Tofaş CEO’su Kamil Başaran, 2012’nin başından bu yana geleceği inşa ettiklerini, alt yapı yatırımlarıyla Fiat dünyası içinde “altın” seviyeye yükselen ilk Fiat fabrikası olmayı başardıklarını anlatırken, Tofaş Ar-Ge’sinin  iki yıl içinde “otonom” bir yapıya kavuşacağını kaydetti. Başaran, “2014, 15 ve 16 yıllarında Tofaş kendi ürünlerini geliştiren, model, tasarım ve patent konusunda  otonom olan, müşteri isteklerini tespit edip buna göre üretim yapan, ihraç eden bir fabrika haline gelecek” dedi.

Mühendislik ihracı

Tofaş Ar-Ge bölümünün, bir yandan Doblo, diğer yandan da 520 milyon dolarlık yatırımla hayata geçecek yeni sedan projesi üzerinde çalıştığını vurgulayan Başaran, “Bunun yanında Fiat’ın 2017 yılına kadarki model atağına da destek olacağız. EMEA  (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) bölgesi için geliştirilecek modellerde Ar-Ge bölümümüz aktif olacak. Ayrıca Latin Amerika, Hindistan gibi bölgelerde üretilecek araçların mühendislik çalışmalarını da yapıyoruz. Mühendislik ihracatı da yapacağız” diye konuştu.
Geliştirdikleri yeni sedan modelin “tek” olmayacağını da belirten Başaran, “2015’ten itibaren satışa sunulacak yeni sedan, yepyeni bir platform üzerine üretilecek. Ancak Tofaş’ın bir ‘mono’ modelle devam etmesi mümkün değil. Rekabet, bu platform üzerinden yeni modeller geliştirmeye zorluyor. Farklı versiyonlar ve modeller de olabilir” dedi. Başaran, “Üreteceğimiz araçların ihracat şansı olmalı. İç pazarın da genişlemesi önemli. Pazar büyüklüğü elverirse,  daha çok sedanlar yaparız” ifadesini kullandı.
2013’de zor bir yıl geçirdiklerini, zorluğu da mevcut müşterileri tutma konusunda yaşadıklarını anlatan Başaran, 2014’ün de kolay olmayacağını ifade ederek “Ancak bu kez işimiz kolay. Çünkü yeni modellerimiz olacak” diye konuştu.

574 bİn euro’luk modele 7 sİparİş

FerMas Şirket Müdürü Ferhat Albayrak, 2013’te Ferrari satışlarının 23 adede yükseldiğini, en çok talebin de, aynı zamanda markanın en yüksek fiyatlı (başlangıç fiyatı yaklaşık 700 bin euro) ve en hızlı modeli F12 Berlinetta olduğunu kaydetti. Bu modelden 8 adet teslim ettiklerini hatırlatan Albayrak, eylülde Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılan 458 Speciale’de de siparişlerin 7’yi bulduğunu belirtti. İlk 458 Speciale’nin teslim edildiğini anlatan Albayrak, bu aracın fiyatının 574 bin euro  olduğunu söyledi. Tüm dünyada merakla beklenen özel model La Ferrari’nin Türkiye’de iki sahibinin olacağını hatırlatan Albayrak, teslimatların 2014’ün ilk yarısında yapılacağını sözlerine ekledi.

Maserati satışları katlanacak

Bu yılın Maserati için farklı bir yıl olduğunu, markanın tarihinde ilk defa aynı yılda iki farklı 4 kapılı modelini pazara sunulduğunu anlatan Ferhat Albayrak, yeni Quattroporte ve Ghibli ile toplamda 25 adetlik satış rakamına ulaştıklarını vurguladı. Geçen yıl Türkiye’de 18 adetlik satış yapan Maserati, aralık teslimatlarıyla birlikte yılı toplamda 40 adetle kapatırken, 2014’te 60’ı Ghibli olmak üzere toplam 80 adetlik satışı hedefliyor. Maserati modellerinin fiyatları 155 bin 485 bin euro’dan başlıyor.

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim