Hyundai Merchant Marine, 8,600 TEU kapasiteli konteyner gemisiHyundai Brave’iyi çevre dostu gemiye dönüştürüldüğünü, açıkladı. Bu yeşil dönüşüm Güney Kore’nin ilk dünyanın ise ikinci dönüşümü. Dönüşümün en önemli noktalarından biri de gemilerin, burun kısmında ve su hattının hemen altında olan balblı baş olarak da bilinen bölümü içeriyordu ve Hyundai Brave’in yeni burnu ekolojik bir şekilde düzenlendi. Burunun uzunluğu 1,5 metre geriletilirken, toplam çevresi ise azaltıldı.
Gemide yapılan değişimlerin ana nedeni yakıt tasarrufu sağlamak. Hyundai Brave’in orjinal burnu 27 knotluk yüksek hızlı seyir için tasarlanmıştı, düzenlenen yeni burun daha düşük olan 18 knotluk hız için tasarlandı.
Dönüşüm sayesinde, geminin yüzde 3 oranında yakıt tasarrufu yapması bekleniyor, 1,040 tonluk yakıt manasına gelen bu tasarruf 600,000 dolarlık bir kâr demek.
Güney Kore’nin ilk yeşil dönüşümü HMM’in ortakları olan Norveç’li sınıflandırma grubu DNV (Det Norske Veritas) ve Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering’in araştırma geliştirme iştiraki şirketi olan, Daewoo Ship Engineering Company ile birlikte yaptı.
İstanbul Haber Ajansı - Ahmet ÖZDÜZGÜN