• BIST 106.843
  • Altın 142,689
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 30 °C
  • Ankara 25 °C

IATA: Global hava kargo taşımacılığı talebi düşüşte

IATA: Global hava kargo taşımacılığı talebi düşüşte
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA)’nin açıkladığı rakamlara göre dünyadaki hava kargo taşımacılığı sektörü önceki yıla kıyasla yüzde 1.2 düşüşte.

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA)’nin yaptığı açıklamada; aydan aya büyüyen kargo hacmi ile hava kargo taşımacılığının; küresel talebin azalması nedeniyle düşüşe geçtiği belirtildi.
 
IATA tarafından yapılan açıklamada; hava kargo taşımacılığı hacimleri; bir önceki yıla kıyasla % 1.2 düşüşte; ancak geçen yılın değerleri 2015'in ekim ayına kadar kıyaslandığında toplam kargo hacmi yükseliş gösteriyor.
 
IATA CEO’su Tony Tyler yaptığı açıklamada, “Büyüme oranı düşmesine ve global ekonomik görünümün kırılgan olmasına rağmen Asia-Pasifik coğrafyası yine büyüyor ve global ihracat siparişleri daha iyi görünüyor” diye konuştu.

HAVA YOLLARI DOLANDIRICILARA YILDA 800 MİLYON DOLARDAN FAZLA KAPTIRIYOR

Kredi kartı ile alınan uçak biletlerinde dünya genelinde her yıl büyük oranda sahtecilikler yaşandığı ortaya çıktı.

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği'nin (IATA) verilerine göre, hava yolu şirketlerinden kredi kartı üzerinden yapılan uçak bileti alımlarının her yıl otalama yüzde 0,3’ü sahte alımları içeriyor. 

Az gibi görünen bu oran toplamda 800 milyon doları aşkın bir rakama tekabül ediyor. IATA verilerine göre, geçtiğimiz yıl 640 milyon doları doğrudan hava yolu şirketlerinin satış kanallarından, 220 milyon doları da acentelerden olmak üzere kredi kartları ile toplam 860 milyon dolarlık uçak bileti alımında hava yolu şirketlerinin dolandırıldığı anlaşıldı. 
 
Bu durumun önüne geçmek için çalışma başlatan IATA, merkezi Almanya’nın Frankfurt kentindeki Ypsilon.Net teknik kontrol şirketi ile anlaştı. 
 
Ypsilon.Net’in IATA için geliştirdiği “IATA Argus” adlı kontrol sistemi ile uçak bileti alımı yapılmak istenen kredi kartlarının sahte olup olmadığının sistem tarafından kontrol edilebileceği ve böylece hava yolu şirketleri ve acentelerin kayıplarının daha aza indirilebileceği belirtiliyor. 

MOBİL TELEFONLAR HOSTES OLACAK

Havacılık sektöründe hep ileriye, yeniliklere, yeni model uçaklara, yeni teknolojilere, yeni uçuş noktalarına, modern havalimanlarına, hasılı sürekli geleceğe odaklanma söz konusu olduğu için hep gelecek ve yenilikler konuşulur. Bu yüzden sektörde uçak siparişleri çok tartışılırken, uçak teslimatları onlar kadar konu edilmiyor. Açılan yeni hatlar, uçaklardaki yenilikler ve sunulan farklı hizmetler sürekli ilgi odağı oluyor.

Önceden havalimanlarında yolculara yardımcı olmak üzere önemli oranda yer hostesi istihdam edilirken; artık hosteslerin yerini teknolojik uygulamalar almaya başladı. Bu sene de pek çok havalimanında yolcuların konforunu artıracak uygulamalar devreye girecek. Terminallerde akıllı telefon ile etkileşime giren havalimanı hizmet birimlerinin yönlendirici sistemleri, otomatik olarak uçağın kapısına ya da kafeye yolcuları yönlendirebilecek. Önümüzdeki 3 yılda da havalimanlarının yaklaşık yüzde 80’i bu sistemleri uygulayacak. Ayrıca havalimanlarında belli bir süre için ücretsiz internet hizmeti de yaygınlaşacak. 

UÇAKLAR KAYBOLMAYACAK

Özellikle okyanus üzerindeki uçakları izlemek, “Kayboldu” şeklindeki haberleri ortadan kaldırmak için 2016 milat olabilir. Malezya Havayolları’nın 370 sefer sayılı uçağının 2014’te kaybolması üzerine Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO), uçakların uydular kanalıyla izlenebilmesi için yeni kurallar getirip düzenlemeler yapılması yönünde çalışmalarda bulundu. Uydu kanalıyla yolcu uçaklarının takibini sağlayacak standart takip sisteminin, 2016’da hayata geçirilip 2 yıl süreyle test edilmesi bekleniyor. Ayrıca 2016’da dronelarla ilgili yeni yaptırımlar gündeme gelecek. Artık hayatımıza girmiş olan dronelarla beraber insanların nasıl daha güvenli yaşayabileceği tartışılacak.

YENİ TEHDİT: SİBER SALDIRILAR

Sivil havacılık sektöründe, kaza oranlarının azalarak yolculuğun daha konforlu hale gelmesinde en önemli faktör olarak karşımıza çıkan teknolojik yenilikler, aynı zamanda yeni tehditlere de ortam hazırlıyor. Belki önümüzdeki yıllarda uçaklar Malezya Havayolları örneğinde olduğu gibi kaybolmayacak; ancak seyir halindeki uçaklar için daha büyük tehlikenin siber saldırılar olacağı tahmin ediliyor. Nasıl bir tehditle karşılaşılacağı ve ne gibi önlemler alınması gerektiği ise bu sene tartışılmaya başlanacak.

500 YOLCU UÇAĞI AŞILACAK

Başta Türk Hava Yolları (THY) olmak üzere Pegasus, Onur, Atlasjet, Sunexpress, Corendon, Tailwind, Borajet, Freebird ve Anadolujet’in filosunda bulunan uçak sayısı 2015 sonu itibarıyla 490’a ulaşırken, havalimanlarını kullanan yolcu sayısı da 180 milyonu aştı. Eğer 2016’da önemli bir sorunla karşılaşılmazsa Airbus ve Boeing gibi şirketlerin Türkiye pazarına bakışlarını şaşırtacak şekilde 550 uçağa yaklaşılacak. Havalimanlarını kullanan yolcu sayısı ise 200 milyonu aşacak. Toplamda 1342 tescilli sivil hava aracının faaliyet gösterdiği Türkiye'de, 100 civarında olan iş jeti tarafında ise bir durgunluk söz konusu.

DAHA UCUZA 3.7 MİLYAR UÇUŞ

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin (IATA) tahminlerine göre 2016’da 3.7 milyar yolcu hava yoluyla seyahat edecek.

Özellikle yakıt fiyatlarının son 2 yılda yaklaşık yüzde 60 oranında düşmesinin sektördeki olumlu etkisi bu sene de devam ederek, bilet fiyatlarının ucuzlaması bekleniyor. Ayrıca daha teknolojik ve verimli uçakların filolara girmesiyle birlikte hava yoluyla seyahate ilgi artacak. Yolcu ve kargo taşımacılığında büyüme devam edecek. Süper verimli Airbus A320neo, bu sene uçmaya başlayacakken; muadillerine göre yüzde 15-20 daha az yakıt harcayacak olan bu uçağın, bakım ve onarım maliyetlerinde şirketler için ciddi avantajlar söz konusu olacak. Bütün bu detaylar yolcuya ucuzluk, şirketlere verimlilik, sektöre ise büyüme olarak yansıyacak.

DÜŞÜK MALİYETLİLER BÜYÜYECEK

“Bayrak taşıyıcı” veya “milli havayolu” olarak tarif edilen şirketlerle birlikte, 2015’te düşük maliyetli hava yollarıyla da (low cost carriers) 950 milyondan fazla yolcu seyahat etti. Geçen yıl, yaklaşık 3.4 milyar hava yolu müşterisinin yüzde 28’ine hizmet veren düşük maliyetli şirketlerin uçuş ağları ve sayıları, özellikle gelişmekte olan ülkelerde büyümeye devam edecek.

THY-HANOİ VE KÜBA-ABD

Bu sene, dünya genelinde sefer sayısının artırılması beklenen en önemli uçuş noktası Vietnam olarak ön görülüyor. 2010’da Vietnam pazarına giren Türk Hava Yolları (THY) da Saygon’dan sonra Vietnam’daki ikinci uçuş noktası Hanoi’ye 2016’da uçmaya başlayacak. Öte yandan Havana ile Washington arasında buzların çözülmesiyle yarım yüzyılı aşkın süredir devam eden uçuşa kapalılık durumu sona erdi. Küba-Amerika arası tarifeli uçuşlar başladı. 2016’da en çok ilgi görecek destinasyonlardan birinin de Küba olması bekleniyor.

EN UZUN UÇUŞ: DUBAI-PANAMA

Dünyanın en uzun non-stop uçuşu rekoru 1 Şubat 2016’da Emirates’in eline geçecek. Birbirlerine 13 bin 800 km uzaklıkta bulunan, Dubai ile Panama’nın başkenti Panama City şehirlerini 17 saat 35 dakikalık bir uçuşla birbirine bağlayacak olan Emirates, bu uçuşta Boeing 777- 200LR modelini kullanacak. Şu anda dünyanın en uzun nonstop uçuşunu Qantas, 16 saat 55 dakikada Sydney ile Dallas arasında gerçekleştiriyor.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim