• BIST 9490.36
  • Altın 2492.827
  • Dolar 32.4863
  • Euro 34.7687
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 26 °C

İç Anadolu’da lider Mercedes-Benz’e rakip MAN oldu

İç Anadolu’da lider Mercedes-Benz’e rakip MAN oldu
Görüşülen 79 firmanın filosunda bulunan araç sayıları ve marka tercihleri değerlendirildiğinde %25’lik bir oranla ilk sırayı Mercedes-Benz alırken, MAN markasının %24 lük bir oranla Mercedes-Benz’e rakip olduğu görüldü.

“KAMYONUM DERGİSİ”  anket çalışmasını dördüncü olarak İç Anadolu Bölgesi genelinde gerçekleştirildi. Görüşülen 79 firmanın filosunda bulunan araç sayıları ve marka tercihleri değerlendirildiğinde %25’lik bir oranla  ilk sırayı Mercedes-Benz alırken, MAN markasının %24 lük bir oranla  Mercedes-Benz’e rakip olduğu görüldü.

Mercedes-Benz’in tercih edilme nedenleri ise;  yaygın servis ağı, ikinci el değeri ve yakıt performansı olarak sıralanıyor.

Kamyonum Dergisi İç Anadolu’da sektörün tercihlerini okurlarına sundu

UND üyeleri ile gerçekleştirdiğimiz “Bölgesel Marka Tercihi” anketi tüm hızıyla devam ediyor. Bu ankette İç Anadolu bölgesinin nabzını tuttuk. Firmalara yönelttiğimiz, daha çok hangi markanın tercih edildiği, markanın tercih edilme nedenleri, yeni araç yatırımı yapıldığında nelere dikkat edildiğine ilişkin soruların cevaplarını sizlerle paylaşıyoruz.

Başkent Ankara’nın da yer aldığı, önemli ulaşım yollarının üzerinde bulunduğu İç Anadolu Bölgesi,  lojistik sektöründe önemli bir yere sahip.

İç Anadolu, "Mercedes-Benz" dedi

İç Anadolu’da 118 UND firması arasından 79 firma ile basit rastgele örnekleme türü kullanılarak görüşmeler yapıldı. Görüşmeler neticesinde, toplam sahip olma maliyeti  %46 ile tercih sebeplerini belirlemede en önemli etken olarak görüldü. Toplam sahip olma maliyetini %33’lük oranla yakıt performansı, %21’le servis ağının yaygınlığı takip etti.

Düzenlenen ankette %25’le ilk sırayı alan Mercedes-Benz’in firmalar tarafından tercih edilme nedeni; yakıt performansı, servis ağı ve ikinci el değeri olarak sıralandı. 

İç Anadolu’da 2. sıra MAN’ın oldu

İç Anadolu’da  %24’le 2. sırayı MAN aldı. MAN markasının firmalar tarafından tercih nedeni; yakıt performansı olarak değerlendirilirken,  yaygın servis ağının da markanın tercihinde önemli bir paya sahip olduğu ortaya çıktı.

Üçüncü sıra  Iveco’nun oldu

Iveco İç Anadolu Bölgesi’nde %17 ile MAN’ın arksından tercih edilen markalar sıralamasında 3. sırada yer aldı. Toplu alım maliyetinin düşük olması bu markanın tercih edilmesinde önemli rol oynarken, yakıt performansı da bir diğer tercih nedeni olarak kaşımıza çıktı.

Yapılan anketimizde Iveco’dan  sonra sıralamada %9’la Ford Trucks, Renault Trucks ve DAF dördüncü sırayı paylaşırken, bunları %6 ile Scania markası ve %1’le Volvo takip ediyor. 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim