• BIST 83.067
  • Altın 146,538
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 5 °C
  • Ankara -4 °C

İDOBÜS projesi için tüm firmalar devrede

İDOBÜS projesi için tüm firmalar devrede
Yıl sonuna kadar İDOBÜS projesini hayata geçirecek olan İDO’nun karayolu ayağında stratejik ortağı olmak isteyen taşımacılık sektörünün devleri adeta kıran kırana mücadele ediyor.

İDOBÜS projesi için tüm firmalar devrede

İDOBÜS A.Ş. için ismi geçen en güçlü aday sektörün en güçlü iki markası olan Ulusoy-Kamil Koç ortaklığı. İDOBÜS’e teklif veren bir diğer taşımacılık şirketi ise Varan’ı son anda elinden kaçıran Metro Turizm.

İDO DEV PROJELERLE GELİYOR

Geçtiğimiz Nisan ayında düzenlenen ihale ile 861 milyon dolara Tepe-Akfen Grubu tarafından satın alınan İDO, yeni yıla kadar iki büyük projeyi hayata geçirecek.

İDOBÜS ile denizyolu ve karayolunu entegre ederek Ege ve Akdeniz'e açılmaya hazırlanan İDO, Marmara'da Ro-Ro taşımacılığı da yapacak.
 
EGE VE AKDENİZ'E YOLCU TAŞIYACAK 

Kuruluş aşamasında olan İDOBÜS A.Ş ile denizyolu ile karayolu taşımacılığını entregre edecek olan İDO, Avrupa ve Anadolu yakasından Ege ve Akdeniz'e açılmayı planlıyor.

İDOBÜS İÇİN KILIÇLAR ÇEKİLDİ

Şu anda İDOBÜS A.Ş ile İDO'ya partner olmak isteyen taşımacılık sektörü devleri arasında kıyasıya bir rekabet yaşanıyor. Taşımacılık sektörünün dev markaları İDO’nun stratejik ortağı olmak için adeta yarışıyor.
 
Edinilen bilgilere göre sektörden çok sayıda firma İDOBÜS için teklif verdi.Taşımacılık sektörünün iki güçlü markası Ulusoy Turizm ve Kamil Koç birlikte teklif verirken 20 yıl gibi kısa bir sürede sektörün en eski ve en güçlü firmalarına kafa tutar hale gelen Metro Turizm’ de İDOBÜS projesi için teklif veren şirketler arasında yeralıyor.
 
VARAN HAYALİ SUYA DÜŞMÜŞTÜ

Bilindiği Metro Turizm geçtiğimiz Haziran ayında taşımacılık sektörün en prestijli ismi olan Varan Turizm’i satın almak için ön protokol imzalamış ancak Varan’ın son anda satıştan vazgeçmesi üzerine Metro’nun Varan hayali suya düşmüştü.

Sektörde şok etkisi yapan Varan’ın Metro’ya satışı sektörün diğer güçlü isimleri tarafından da üzüntü ile karşılanmıştı. Varan’ın satıştan vazgeçmesinin altında yatan asıl nedenin ise rakiplerin Metro ismine sıcak bakmaması ve Varan’a bu konuda telkinde bulunmaları olduğu konuşuluyor.
 
ULUSOY VE KAMİL KOÇ ORTAK TEKLİF VERDİ

Ulusoy Turizm Genel Müdürü Mustafa Yıldırım, Gazeteport'a yaptığı açıklamada sektördeki şirketlerin  entegre taşımacılık için güçlerini birleştirme kararı aldıklarını belirterek İDOBÜS A.Ş için Kamil Koç ile birlikte güç birliğine giderek İDO'ya çok cazip bir teklif sunduklarını söyledi.
 
Böyle büyük bir proje için mesleki yeterliliğin ön şart olduğunu ve İDO'nun da bu konuda seçici davranacağını düşündüklerini kaydeden Mustafa Yıldırım, "İDOBÜS için en güçlü aday hem fiyat hem de mesleki yeterlilik noktasında biziz" şeklinde konuştu.
 
BURSA'DAN EGE VE AKDENİZ'E YOLCU TAŞINACAK

Avrupa ve Anadolu yakasından Bursa'nın Güzelyalı ve Mudanya iskelelerine her saat başı yapılacak karşılıklı seferlerle taşınan yolcular daha sonra gidecekleri şehirlere otobüslerle taşınacak.
 
EZBER BOZAN FİYATLARA YOLCU TAŞIYACAK

Tek bir biletle Ege ve Akdeniz'deki şehirlere yolcu taşımacılığı yapacak İDOBÜS A.Ş, yılbaşında itibaren hizmet vermeye başlayacak. Şu anda mevcut deniz otobüsleri ile hizmet verecek olan İDO, gerekli olduğunda yeni deniz otobüsü alımı da yapacak. 

Yine İDO kaynaklarına göre, İDOBÜS karayolu aktarmalı bu hizmeti çok ucuz hatta ezber bozan fiyatlarla gerçekleştirecek.
 
İDO'ya yakın kaynakların verdiği bilgiye göre, Tepe-Akfen Grubu'nun deniz ve karayolu entegrasyonuna büyük önem verdiği ve bu konuda yeni yatırımlara hazırlandığı belirtiliyor.
 
MARMARA'DA RO-RO İŞİNE GİRİYOR

Özelleştirme sürecinin hemen ardından hummalı bir çalışmaya giren İDO'nun ikinci büyük projesi ise Ro-Ro taşımacılığı.

İDO, Marmara'da Eskihisar-Bandırma arasında karşılıklı seferlerle Ro-Ro taşımacılığı yapacak. Böylelikle tırların İstanbul trafiğine girmeden Körfez'den Anadolu'ya geçişi sağlanacak ve Körfez yolu by-pass edilecek.


Marmara'da Ro-Ro taşımacılığına ciddi bir yatırım yapmaya hazırlanan İDO, her iki yakada da yeni iskeleler açacak ve yeni gemiler satın alacak.

RAKAMLARLA İDO

30 Eylül 2010 itibariyle İDO ikiye ayrılarak gemi, iskele ve personeli ile birlikte İstanbul Büyükşehir iştiraki olan İstanbul Şehir Hatları Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş'ye devredildi. Mevcut faaliyetleri hızlı feribot, deniz otobüsü ve arabalı vapur operasyonlarından oluşan İDO, 2010 yılında yaklaşık 50 milyon yolcu ve 7 milyon araç taşıdı.

Filosunda 10 hızlı feribot, 25 deniz otobüsü ve 17 arabalı vapuru olan İDO'nun 21 tanesi İstanbul şehir içinde, 14 tanesi de İstanbul dışında olmak üzere toplam 35 iskelesi bulunuyor. İDO, 5 tanesi İstanbul şehir içi, 9 tanesi İstanbul dışı olmak üzere toplam 14 ana hatta faaliyet gösteriyor.
 
YILLIK 350 MİLYON YOLCU HEDEFLENİYOR

2011 yılı başı rakamlarına göre ise İDO'nun yıllık yolcu taşıma sayısı 100 milyonu geçti. 2009 yılında "‘Dünyanın En Büyük Yolcu ve Araç Taşımacılık Şirketi’ seçilen İDO'nun yıllık araç taşıma kapasitesi ise 7 milyona ulaştı.
 
Türkiye'de yolcu taşımacılığının yüzde 92'si hala karayolu üzerinden yapılıyor. Bu nedenle taşımacılıkta karayolunun önemi çok büyük. Karayolu taşımacılığının yıllık yolcu kapasitesi yaklaşık 250 milyon. Sadece bu açıdan bakıldığında bile deniz ve karayolu entegre taşımacılığı her iki sektörde için büyük bir önem taşıyor.

Kaynak: Gazeteport

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim