• BIST 9079.97
  • Altın 2323.892
  • Dolar 32.355
  • Euro 34.922
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 12 °C

İDO'nun özelleştirilmesi bu ay netleşiyor

İDO'nun özelleştirilmesi bu ay netleşiyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 10 milyar dolar gelir beklediği İGDAŞ ve İDO'nun özelleştirme yöntemi bu ay netleşiyor.

İDO'NUN SATIŞI BU AY NETLEŞİYOR

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 10 milyar dolar gelir beklediği İGDAŞ ve İDO'nun özelleştirme yöntemi bu ay netleşiyor.

Belediye Meclisi'nde ele alınacak raporu hazırlayan danışmanlık firmaları, blok satış önerdi. İGDAŞ da blok satışla birlikte halka arzın üzerinde duruluyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin en gözde iki şirketi İstanbul Gaz Dağıtım Sanayi Ticaret AŞ (İGDAŞ) ve İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ (İDO)'nin özelleştirme sürecinde sona yaklaşılıyor. Belediyenin yaklaşık 10 milyar dolar beklediği iki şirketin özelleştirilmesi için danışman firma bir rapor hazırladı. Bu ay belediye meclisinde ele alınacak raporda, İDO'nun blok satış usulü ile özelleştirilmesi gerektiği belirtildi. İGDAŞ'ın ise halka arz ile blok satışının birlikte değerlendirilebileceği üzerinde duruluyor. Özelleştirme yöntemi hakkındaki son kararı meclis üyeleri verecek. Belediye kaynaklarından alınan bilgilere göre, İGDAŞ özelleştirmesinin danışmanı Citigrup-EFG İstanbul Menkul Değerler-AK Menkul Değerler konsorsiyumu ile İDO'nun özelleştirilmesine danışmanlık yapan Finans Yatırım-Arup konsorsiyumu geçen hafta son durumla ilgili belediyenin üst düzey yöneticilerine sunum yaptı. Görüşmede İDO ve İGDAŞ'ın mali durumlarından idari yapılarına, şirketlerle ilgilenen firmalardan özelleştirme modellerine kadar birçok konu ele alındı. İki şirkete yerli ve yabancı birçok firmanın talip olduğu vurgulandı. 10'dan fazla taliplisi bulunan İDO'yu isteyen firmalar arasında Almanya ve Kuveyt'ten ciddi birkaç konsorsiyum bulunduğu öğrenildi. İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nin ekim ayı toplantıları 11-15 Ekim tarihlerinde yapılacak. Meclisin bu ayki toplantısında İDO ve İGDAŞ'ın özelleştirilmesi ile ilgili raporlar da bulunuyor. İGDAŞ, 4,2 milyon abone ve 4 milyar metreküplük doğalgaz tüketimi ile yerli ve yabancı onlarca şirketin gözünü kamaştırıyor. İGDAŞ'a Rus Gazprom, Gaz de France, İtalyan Eni, Merrill Lynch, Credit Suisse ve Kuveytli yatırım fonu St. Martins Property'nin aralarında bulunduğu yabancı şirketlerin yanı sıra Koç, Limak, Aksa, Akfen, Zorlu, Oyak ve Yıldızlar Holding gibi yerli şirketlerin de yer aldığı 20'yi aşkın dev talip. 1986'da kurulan İGDAŞ, geçen yıl 2,84 milyar TL değerinde net satış gerçekleştirdi. Şirket, 8 milyonu geçen Türkiye toplam doğalgaz abonelerinin yarısına sahip.

İDO'ya ise yerli ve yabancı 12 şirket talip oldu. Geçen yıl 400 milyon lira gelir elde eden şirket 2009'da 80 milyon TL de yatırım gerçekleştirdi. 1987'de kurulan İDO, Şubat 2005'te Büyükşehir Belediye Başkanlığı'nın Şehir Hatları İşletmesi'ni devralmasının ardından İstanbul'da deniz ulaşımından sorumlu tek otorite oldu. Şirket, 19 hatta, 25 deniz otobüsü, 10 hızlı feribot, 17 araba vapuru ile 31 noktaya hizmet götürüyor. İDO, 34 adet yolcu vapuru ve 49 Şehir Hatları iskelesini ise İBB iştiraki olarak kurulan İstanbul Şehir Hatları Turizm San. ve Tic. AŞ'ye devretti.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim