• BIST 82.130
  • Altın 147,965
  • Dolar 3,7924
  • Euro 4,0583
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 4 °C

İDO'ya karşı olan Burulaş liman arayışında

İDO'ya karşı olan Burulaş liman arayışında
İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) işletmesine alternatif olarak deniz otobüsü şirketi kuracak olan Burulaş, Eminönü, Kabataş veya Beşiktaş'ta bir iskele kuracak.

Fiyat tarifesiyle tepki çeken İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) işletmesine alternatif olarak deniz otobüsü şirketi kuracak olan Burulaş, Eminönü, Kabataş veya Beşiktaş'ta bir iskele kuracak.

Fiyat tarifesiyle tepki çeken İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) işletmesine alternatif olarak deniz otobüsü şirketi kuracak olan Burulaş, Eminönü, Kabataş veya Beşiktaş'ta bir iskele kuracak. Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy, deniz otobüsünün ardından feribot işletmeciliğini de düşünebileceklerini söyledi.

İDO'ya rakip Bursa'dan geliyor. İDO'nun fiyat politikası vatandaşların tepkisini çekerken, Burulaş İDO'ya alternatif olarak deniz otobüsü işletmesi açacak. 3 yıldır hazırlıklarını sürdüren Burulaş'a vatandaşlar da destek veriyor. Havayolu şirketleri gibi kampanyalar yapan, geç bilet alana pahalı bilet satan İDO'nun politikasını eleştiren Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy, İDO, tekelci konumuyla vatandaşları mağdur ediyor. Vatandaşların ihtiyacına göre kötüye kullanıyordu. Uçaklarda olan kampanyayı deniz otobüsünde uygulamak istiyor. Halbuki bu olmaz. Sadece 2 saatlik yolculuk için erken alana ucuz, geç alana pahalı bilet uygulaması yanlıştır. İnsanların ani karar verdikleri, kısıtlı imkanlarla okuyan öğrenciler genelde İDO'yu kullanıyor. 'Son dakika gelirsen bu olur' diye deniz yolu ulaşımı literatüründe bir uygulama yok. Bu konuda alternatif kurumu kuracağız. Bunu Bursa halkının menfaati için mecburuz" dedi.

Belediyenin düzenleyici fonksiyonunu yerine getirmek zorunda olduğuna işaret eden Fidansoy, liman konusunda da İstanbul'da 3 iskeleden birine yerleşeceklerini söyledi. Deniz otobüsü satın almak ve kiralamanın sorun olmadığını ifade eden Fidansoy, "İskelemiz zaten Mudanya'da var. Karşı tarafta da iskele oluşturmak mümkün. Yenikapı'da İDO var. Bu yüzden oraya iskele yapmayacağız. Kabataş, Beşiktaş veya Eminönü'den birine iskele kuracağız.

Gemi ithalatı herhangi bir makine ithalatından daha da kolay. Yurt dışındaki limandan kaydını silip bu limana kaydediyorsunuz. İDO böyle yapmaya devam ederse kendi gemimizi çalıştırmaya başlayacağız. Burada önemli olan yurttaşlarımızın gidecekleri yere stressiz olarak gitmeleridir. Bilet fiyatını 10 liradan yüzde 100 artıran İDO, 'Kusura bakma canın isterse' diye bir tavır sergileyemez" diye konuştu.

Şu an deniz otobüsü işletmesi üzerinde durduklarını kaydeden Fidansoy, "Liman çalıştırmak için feribot lazım. Feribotu ilk başta düşünmüyoruz. Çünkü ihtiyaç olursa ileride feribotu da düşünürüz. Çünkü Anadolu yakasına giden feribotla gidiyor. Çünkü orada dağınık bir durum var. Oraya da zaten Yalova'dan gidiliyor. Avrupa yakasına giden vatandaşın araç ihtiyacı yok. Mesafeler yakın".

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim