• BIST 106.843
  • Altın 142,689
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 29 °C
  • Ankara 31 °C

İETT Tosun’dan sonra yeni model üretecek

İETT Tosun’dan sonra yeni model üretecek
İETT Genel Müdürü Dr. Hayri Baraçlı, İETT’nin ilk Türk troleybüsü Tosun’dan sonra Leyland marka otobüsün imalatına başladıklarını, çalışmanın Büssing ile devam edeceğini bildirdi.

Dr. Hayri Baraçlı, 1968 yılında İETT’li ustalarca üretilen ilk Türk troleybüsü Tosun aracından sonra geçmişte filoda yer alan Büssing, Renault, Man ve Ikarus marka otobüslerin de orijinaline sadık kalınarak yeniden yapılması için çalışma yürüttüklerini söyledi. Dünyada ilk troleybüslerin 1882 yılında Berlin banliyösünde kurulduğunu, Türkiye’de ilk troleybüs şebekesinin ise 1947 yılında Ankara’da çalışmaya başladığını söyleyen Baraçlı, sistemin İstanbul’a 1961 yılında geldiğini anlattı.

Leyland, Büssing ve Ikarus modellerinin örneklerinin çıkarılması için çalışmalar sürüyor

Baraçlı, enerjisini havai hattan alan, bu nedenle İstanbullularca ‘boynuzlu’ olarak adlandırılan çevreci troleybüslerin şehirde meydana gelen elektrik kesintileri yüzünden sık sık yollarda kalmaya ve seferleri aksamaya başlayınca trafiği engellediği gerekçesiyle 1984 yılında işletmeden kaldırılarak araçların İzmir Belediyesi’ne gönderildiğini anlattı. Baraçlı, özellikle İETT işçilerinin eseri olan Tosun’un yeniden canlandırılması için attıkları adımların sonuç verdiğini ve eski bir Ikarus marka otobüs aksamı üzerine imal edilen aracın 87 numaralı Edirnekapı-Taksim hattında sefere başladığını söyledi. Baraçlı, son olarak; “İşçilerimiz tıpkı Tosun’da olduğu gibi geçmişte İETT filosunda yer alan ve İstanbulluların hafızalarına kazınan Leyland, Büssing, Renault, Man ve Ikarus marka araçların örneklerinin çıkarılması için çalışıyor. Bu çalışmalarımız tamamlandığında İstanbullular, tıpkı Tosun’da olduğu gibi diğer otobüslerle de nostaljiyi yaşama imkanı bulacak. Leyland marka otobüsümüz mayıs ayında servise hazır hale gelecek” dedi.

Tosun, ilk yerli yapım troleybüs olma özelliği taşıyor

İstanbul’daki troleybüs macerasının kentin her iki yakasında uzun yıllar hizmet veren, ancak hızı ve kapasitesinin artan nüfusa cevap verememesi üzerine yerini elektrikle çalışan ve otobüslere oranla daha ekonomik olan troleybüslere bırakan tramvayların kaldırılması üzerine başladığını söyleyen Baraçlı, “Troleybüsler için ilk hat Topkapı-Eminönü arasında döşendi. İtalya’dan getirilen araçlar 27 Mayıs 1961’de düzenlenen törenle hizmete alındı. Toplam uzunluğu 45 kilometre olan şebeke, troleybüsler için kurulan 6 ayrı kuvvet merkezi ve 100 araçlık filodan oluşan sistemin maliyeti o günkü rakamlarla 70 milyon TL’yi buldu. Ağırlıklı olarak Şişli ve Topkapı bölgesinde hizmet veren troleybüslerin kapı numaraları 1’den 100’e kadar sıralandı. Bu bilgi bizim için önemli, çünkü İETT’li işçiler 1968 yılında eski bir otobüs aksamı üzerine 101. troleybüsü imal ettiler ve bu yeni araca yuvarlak hatlarından dolayı ‘Tosun’ adını verdiler. Böylece ilk Türk troleybüsü olan Tosun, ortaya çıktı ve 101 kapı numarasıyla değişik hatlarda İstanbullulara hizmet verdi” dedi.

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim