• BIST 9059.38
  • Altın 2295.098
  • Dolar 32.3137
  • Euro 35.1151
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 22 °C

İETT'ye A Plus Kamuda Bir İlk

İETT'ye A Plus Kamuda Bir İlk
İETT Genel Müdürlüğü’nün 1 milyar 700 milyonluk 2015 Yılı Bütçesi, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nde onaylandı. Mecliste yapılan toplantıda İETT’nin Küresel Raporlama Girişimi’nden (GRI) kamuda bir ilk olan A Plus onayı aldıklarını ifade etti.

Belediye Meclisi’nde bütçeyi sunan İETT Genel Müdürü Mümin Kahveci, 2014 yılı itibariyle 3 bin 27 otobüsten oluşan yenilenmiş filosuyla 725 hatta hizmet verdiğini ve günde 4 milyon 250 bin yolcu taşıdıklarını, bu yıl durak sayısını bu yıl 502 adet artırarak 7 bin 405’i açık, 4 bin 611’i kapalı olmak üzere 12 bin 16’ya çıkardıklarını kaydetti. Hürriyet gazetesinin haberine göre, akıllı duraklarda yolcuları hat ve zamanlama konusunda dijital ekranlar ile bilgilendirdiklerini, duraklarda “Alo 153 Bas-Konuş” sistemi ile her an yolcuların şikayet ve önerilerine kulak verecek bir sistem üzerinde de çalıştıklarını vurgulayan Kahveci, İETT’nin Küresel Raporlama Girişimi’nden (GRI) kamuda bir ilk olan A Plus onayı aldıklarını vurguladı. “Hizmet Kalitesi Ölçüm Modeli ile kurumumuza ait her noktada açık ve gizli denetimler yaparak hizmet kalitemizin seviyesini ölçüyor ve iyileştirmeye açık alanlarımızı tespit ediyoruz” diyen Kahveci, ETT Akademi’de toplu taşıma araçlarını kullanan şoförlere e-learning, güvenli sürüş pisti ve simülasyon merkezi ile teorik ve pratik eğitimler ile psikolojik danışmanlık hizmeti verdilerini dile getirdi.

Görme engelliler için anons sistemi

Kahveci, otobüsleri engelli erişimine uygun hale getirdiklerini ve görme engelli yolcular için dış anons sistemini başlattıklarını ifade ederek, “Ayrıca, 3n.iett.gov.tradresinden erişim sağlanabilen web sitemiz ile engelli yolcumuz evine en yakın duraktan geçen otobüsün kaç dakika sonra geleceğini ve engelli erişimine uygun olup olmadığını online olarak görebiliyor. Şoförlerimize de işaret dili eğitimleri veriyor, binalarımızı engellilerin erişebilirliğine uygun olarak tasarlıyoruz” şeklinde konuştu.

Akıllı araç konsepti

Geliştirdikleri akıllı araç konseptiyle İstanbullulara konforlu ve son teknoloji ile donatılmış bir yolculuk sunduklarını hatırlatan Kahveci, sözlerini şöyle sürdürdü; “Akıllı telefonların toplu ulaşımda da kullanılabilir olması için MOBİETT uygulamamızı hayata geçirdik. Yaptığımız iyileştirmeler ile MOBİETT’e farklı dillerde kullanım, araç durağa gelmeden alarm sistemi, otobüs özelliklerinin ve duraklardaki aktarma bilgilerinin görüntülenmesi gibi özellikler ekledik. MOBİETT 1 milyona yaklaşan kullanıcısıyla daha kolay iletişime geçebilmek için “Beyaz Masa” özelliğiyle de anlık iletişim imkanı veriyor. MOBİETT 6 bine yakın otobüsün durağa varış sürelerinin gerçek zamanlı olarak kullanıcılara verilebileceği bir altyapı sunuyor. Bu yıl geliştirdiğimiz “Nasıl Giderim” uygulaması ile de seyahat güzergahlarını belirliyoruz. İETT 14 farklı kanaldan yolcuları ile iletişime geçiyor. Böylece tanınırlık, beğenilirlik seviyesini doğru şekilde tespit ederek iyileştirmeye açık alanları belirlenmesini sağlıyor, toplum üzerindeki algıyı güçlendiriyoruz.

Elektrikli otobüsler

Tüm İETT filosunu çevre dostu motorlu araçlardan oluşturduklarını, doğalgazlı araçlarımızla çevreci yönetim politikamızı desteklediklerini aktaran Kahveci, bu araçlar sayesinde bir yılda 2200 ton daha az karbon emisyonu salındığını, araç filosunda gerçekleştirmek istedikleri yeniliklerden birinin de “elektrikli otobüsler” söyledi.

www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim