• BIST 9099.63
  • Altın 2325.507
  • Dolar 32.3719
  • Euro 35.0404
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 21 °C

İhracatın şampiyonu Med Marine oldu

İhracatın şampiyonu Med Marine oldu
TİM’in "İhracatın Şampiyonları" listesinde yer alan Gemi ve Yat sektörü’nden Med Marine, Proteksan Beşiktaş Denizcilik ilk üçü paylaştı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi, 2011 yılında en fazla ihracat yapan firmaları "İhracatın Şampiyonları" ödül töreni ile taçlandırdı. TİM’in "İhracatın Şampiyonları"  listesinde yer alan Gemi ve Yat sektörü’nden Med Marine, Proteksan Beşiktaş Denizcilik  ilk üçü paylaştı.

TİM düzenlenen ''2011 Türkiye İhracat Şampiyonları Ödül Töreni''ne, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik ve Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan katıldı.

Geçtiğimiz yıl gemi ve yat sektöründe en fazla ihracat yaparak ödül alan firmalar da belli oldu.  Gemi ve Yat sektörü’nün ihracat birincisi Med Marine oldu. Sektörde en çok ihracat yapan ikinci firma  Proteksan  olurken, 2011 yılında en çok ihracat yapan üçüncü firma ise Beşiktaş Denizcilik  oldu.

Med Marine'den Hakan Şen ödülünü Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'dan aldı.  Proteksan ve Beşiktaş Denizciliğin ödüllerini Zafer Çağlayan verdi.

Stratejimizin YPK gündemine alınmasını bekliyoruz

Törende bir konuşma yapan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Türkiye girişimcisinin ve ihracatçısının öncelikli ihtiyacının, siyasi ve iktisadi istikrar ortamının yarattığı cesaret olduğunu vurgulayarak, cesaretin yaratılan istikrar ortamında arttığını söyledi. Türkiye'nin proaktif ihracatçılarının, dünyadaki olumsuz ekonomik konjonktüre rağmen, büyük başarılara imza attığına dikkati çeken Büyükekşi, ''2011 yılında gerçekleştirdiğimiz 135 milyar dolarlık ihracat rekoru bunun en güzel kanıtı'' dedi. Büyükekşi, 55 bin ihracatçının temsilcisi Türkiye İhracatçılar Meclisi olarak, stratejik bir karar noktasından yola çıktıklarını belirterek, şöyle konuştu:

''Biz 2023 Türkiye İhracat Stratejisi projesinde, ülke ölçeğinde 22 stratejik hedef, 105 ölçüt ve 60 eylemden oluşan Türkiye Strateji Haritası ve Performans Programı'nı oluşturduk. Türkiye'nin ihracat vizyonunu, 3 aşamada dörder yıllık vizyonlar ile 'atılım', 'yatırım' ve 'liderlik' şeklinde dönemlere ayırdık. Projemizle, ihracata dayalı büyüme için tüm sektörlerimizin topyekün atılımını planladık. Ülkemizin ve sektörlerimizin ihracat strateji haritalarını çıkardık. '2023 Türkiye İhracat Stratejisi' proje çalışmamızı tamamladıktan sonra, 30 Aralık 2010 tarihinde projemizi Ekonomi Koordinasyon Kurulu'na sunduk. Projemiz, 24 Mart 2011 tarihinde Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla Dolmabahçe Başbakanlık Ofisi'nde kamuoyuna açıklandı. Sayın Başbakanımız projemizin bir kamu projesi haline getirilmesi talimatını verdi. Çalışmanın önümüzdeki günlerde Yüksek Planlama Kurulu gündemine alınmasını bekliyoruz.''
Büyükekşi, 2023 Türkiye İhracat Stratejisi'nin, Türkiye'nin geleceği adına alınmış, önemli bir karar olduğunu ifade ederek, bu stratejiyle, 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat, 1,1 trilyon dolar dış ticaret, dünya ihracatından yüzde 1,5 pay hedeflediklerini bildirdi. Mehmet Büyükekşi, 1 milyar doların üzerinde ihracat yapan il sayısını 29'a, 1 milyar dolardan fazla ihracat yapan firma sayısını da 50'nin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini de söyledi. Başbakan Erdoğan'ın öncülüğünde ihracatta, tasarımda, inovasyonda, Ar-Ge'de, markada ve değer yaratmada liderliğe yükseleceklerini belirten Büyükekşi, Türkiye'nin ihraç ettiği ürünlerin, kalitede, markada, tasarımda ve teknolojide aranan isimler olacağını ifade etti.

Deniz Haber Ajansı-Tarkan BİRİCİK

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim