• BIST 102.091
  • Altın 146,953
  • Dolar 3,5323
  • Euro 4,1978
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 25 °C

İhracatta Japon rüzgarı esti yüzde 20 arttı

İhracatta Japon rüzgarı esti yüzde 20 arttı
Türkiye'nin, yıllardır artırmaya çalıştığı Japonya pazarına ihracatı, ülkenin en büyük perakende zinciri Aeon'un yaptığı alımların etkisiyle canlandı.

İhracatta Japon rüzgarı esti yüzde 20 arttı

Türkiye'nin, yıllardır artırmaya çalıştığı Japonya pazarına ihracatı, ülkenin en büyük perakende zinciri Aeon'un yaptığı alımların etkisiyle canlandı.

Japon perakende zinciri Aeon'un Türkiye'den yaptığı alımlar sayesinde bu ülkeye yapılan ihracatın, bu yılın ilk 5 ayında yüzde 20 arttığı bildirildi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili Eli Alharal,  yaptığı açıklamada, Japonya'nın dünyanın en büyük pazarlarından biri olmasına rağmen Türkiye'nin bu pazardan pay alamadığını, geçmişte orkinos ve bazı gıda ürünleriyle kısıtlı kalan ihracatı hak edilen seviyeye getirmek için uzun bir süredir çaba gösterdiklerini ifade etti.

Japon pazarında yer bulmanın uzun soluklu çaba gerektirdiğini, bazı sektörlerde tanıtım çalışmaları yapıldığını, son 2 yılda da Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan'ın önderliğinde büyük Japon şirketleriyle temasa geçtiklerini anlatan Alharal, şunları kaydetti:

''Aeon, 59 milyar cirosuyla Japonya'nın en büyük perakende zinciri. Bu ülkeye ihracatımızın artması da Aeon marketlerinde yer bulmaktan geçiyordu. Bakan Çağlayan ile 2 yıl önce Aeon Başkanı Motoya Okada ile görüştük. Bakan Çağlayan, Türkiye ile Japonya arasındaki dış ticaret dengesinde Türkiye aleyhine büyük bir açık bulunduğunu, Türk mallarına daha fazla ilgi gösterilmesi gerektiğini belirtti. Bu görüşme sonrası Okada, Türkiye pazarıyla özel olarak ilgilenmeye başladı. Aeon'dan gelen alım heyetleri İzmir ve İstanbul'da görüşmeler yaptı. Bu görüşmeler hemen neticesini gösterdi. Özellikle tekstil-konfeksiyon, deri, kuru meyve, fındık ve zeytinyağı ihracatında önemli artışlar yakalandı. Tabi bu daha başlangıç. Aeon ile tanışma safhasını yeni tamamladık.''

''Yüzde 100 artış kimseyi şaşırtmasın''

Alharal, Japon işadamı Okada'nın son olarak 22 Haziran'da Türkiye'ye gelerek çeşitli sektörlerden temsilcilerle toplantı düzenlediğini, bu görüşmede ihracatın daha fazla artması konusunda kararlar alındığını ifade ederek, şöyle devam etti:

''Dünyanın en büyük gruplarından biri olan Aeon'un Başkanı Bay Okada'nın Türkiye ile özel olarak ilgilenmesi bizi çok umutlandırdı. Yaptığımız toplantıda daha fazla ticaretin önündeki engelleri ve yapılması gerekenleri tek tek ele aldık. Kuru meyvede, Japon damak tadının farklı olması nedeniyle ürünlerin tanıtımına ihtiyaç vardı. Bize mağazalarda tanıtım ve tadım günleri düzenlenmesi konusunda destek verdi. Konfeksiyonda yüksek kalitede kreasyonların hazırlanması konusunda önerilerde bulundu. İhracatımız yüzde 20 artış gösterdi, ancak kısa zamanda yüzde 100'ler oranında artarsa kimse şaşırmasın.''

Eli Alharal, Aeon'da Türk markalarının satılmaya başlaması sonrası Japonya'nın diğer perakende gruplarının da Türkiye'ye alım heyetleri göndermeye başladığını kaydetti.

Hazır giyim sektörü, Japon pazarından umutlu

Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Kızılgüneşler de Aeon'un yanı sıra son 1 yılda çok sayıda Japon firmanın bulunduğu alım heyetinin Türk firmalarıyla görüştüğünü, yapılan bağlantılar sonucu ilk ürünlerin sevkıyatlarının yapılmaya başlandığını ifade etti.

Bir çok Türk firmasının Japon alıcıların beklediği kalite standardında üretim yapabilecek yeteneğe sahip olduğu belirten Kızılgüneşler, ''Krizle birlikte daralan Avrupa'ya alternatif olarak yeni pazar yaratmamız gerekiyordu. Konfeksiyonda fiyat skalası nedeniyle bizim ürünlerimizi alabilecek çok fazla pazar yok. Japonya'da başladığımız çalışmalardan çok olumlu neticeler alıyoruz'' dedi.

Kızılgüneşler, Japonya'da Türkiye'ye karşı var olan olumlu imajın da ticarete olumlu etkisinin bulunduğuna dikkat çekerek, Avrupa modasını yakından takip eden Japon tüketici için bu trende uygun ve yüksek kalitede iş çıkaran Türk hazır giyim markalarının tercih sebebi olacağına inandıklarını ve halen hazır giyimde 1 milyon 300 bin dolar seviyesinde olan ihracatın 50-60 katlık bir potansiyele sahip olduğunu söyledi.

TİM rakamlarına göre, Türkiye'den Japonya'ya 2011'in 5 aylık döneminde 113 milyon dolar olan ihracat, bu yılın aynı döneminde yüzde 20 artışla 136 milyon dolar olarak gerçekleşti.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Avrupa borsaları karışık seyirde25 Eylül 2017 Pazartesi 15:16
  • Asya borsalarında Nikkei 225 endeksi pozitif ayrıştı25 Eylül 2017 Pazartesi 15:01
  • Devlet kuzu piyasasına ithal etle müdahale ediyor25 Eylül 2017 Pazartesi 14:49
  • Piyasada kayıplar arttı25 Eylül 2017 Pazartesi 14:32
  • Bayer’in dijital tarım yatırımı 200 milyon euroya ulaşacak25 Eylül 2017 Pazartesi 13:49
  • TATA Türkiye pazarında yatırıma hazırlanıyor25 Eylül 2017 Pazartesi 13:32
  • Motorine zam geliyor25 Eylül 2017 Pazartesi 13:16
  • Global ticaret hacmi azaldı25 Eylül 2017 Pazartesi 13:01
  • Çiğ süt fiyatlarındaki artış raflara yansıyacak23 Eylül 2017 Cumartesi 18:06
  • Moody's Birleşik Krallık'ın kredi notunu düşürdü23 Eylül 2017 Cumartesi 17:34
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim