ankara escort, ankara escort,
  • BIST 106.991
  • Altın 151,481
  • Dolar 3,6762
  • Euro 4,3196
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 3 °C

İlk 3 sırayı bilişim ve teknolojinin devleri aldı

İlk 3 sırayı bilişim ve teknolojinin devleri aldı
En değerli 100 dünya şirketi içinde ilk üç sırayı bilişim ve teknoloji devleri Apple, IBM ve Google paylaştı.

İlk 3 sırayı bilişim ve teknolojinin devleri aldı

En değerli 100 dünya şirketi içinde ilk üç sırayı bilişim ve teknoloji devleri Apple, IBM ve Google paylaştı.

Apple’ın marka değeri yüzde 19 artışla 182,9 milyar dolara çıkarken IBM’in değeri 115,9 milyar dolara, Google’ın ise 107,8 milyar dolara ulaştı. Türkiye’den sıralamaya giren bir marka bulunmazken listenin en hızlı değer artışı yakalayanı ise Facebook oldu.
 
Dünyadaki ekonomik belirsizliğe rağmen en büyük markalar büyümeye devam ediyor. Finansal verilerle tüketici marka varlığı ölçümlerini birleştiren araştırmada, sıralamada yer alan ilk 10 markanın 7′si teknoloji ya da iletişim markası olarak öne çıktı. Çalışmaya göre Apple, marka değerini yüzde 19 artırarak 182,9 milyar dolara çıkardı ve en değerli marka oldu.
 
WPP tarafından sunulan ve Millward Brown Optimor tarafından bu yıl yedincisi hazırlanan çalışmaya göre IBM yüzde 15 büyüme göstererek marka değerini 115,9 milyar dolara çıkarırken, sıralamadaki ikinciliğini IBM’e kaptıran Google ise 107,8 milyar dolarlık marka değeri ile 3′üncü sıraya geriledi. 8 yaşında olan Facebook, halka arzının öncesinde yüzde 74 değer artışı yakalayarak listenin en hızlı değer artışı yapan markası unvanını kazandı; 33,2 milyar dolar marka değerine sahip olan şirket 35′inci sıradan 19′uncu sıraya yükseldi.
 
Birçok ülkede Apple ürünleri ile rekabet eden Samsung’un değeri ise 14,2 milyar dolara çıktı. Bu yıl sıralamaya ilk kez Afrika’dan bir şirket girdi. Mobil iletişim markası MTN, listenin 88′inci sırasında ve marka değeri 9,2 milyar dolar.
 
Araştırmada yer alan markaların toplam değeri yüzde 66 artarak 2,4 trilyon dolara ulaştı. Millward Brown Küresel Üst Yöneticisi (CEO) Eileen Campbell, markaların şirketlerin sigorta poliçeleri olduğunu belirterek, ”Birçok kategorideki markayı zorlayan ve uzun süredir devam eden ekonomik kriz, politik belirsizlik ve doğal felaketlere rağmen, dünyanın önde gelen markaları büyümeye devam ediyor, işlerini koruyor ve geliştiriyor.” dedi.
 
Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan ise, 8 değişik sektörde halka açık Türk markalarının değerinin hesaplandığını ve Türkiye’nin en değerli 25 markasının belirlenmesi için yapılan bu çalışmadan Küresel 100 Marka sıralamasına girebilen marka çıkmadığını açıkladı. En değerli 100′üncü küresel marka olan DHL 7,6 milyar dolarla listenin sonunda yer alırken, en değerli 25 Türk markası listesinin başındaki markanın değeri 2,4 milyar dolar olarak hesaplandı.
 
Bu yılki araştırma geleceğin ‘Mobil’de olduğuna işaret ederken, mobil, durgunluk dönemlerinde tüketicinin kesintiye gitmek ya da vazgeçmek istemediği birkaç kalemden biri olarak bir noktaya kadar kendini korumayı başardı. En değerli telekom markası AT&T’nin marka değeri 68,8 milyar dolar olurken, ABD’nin en büyük mobil hizmet sağlayıcısı olan Verizon, marka değerini yüzde 15 arttırdı, şirketin marka değeri 49,1 milyar dolar oldu.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim