• BIST 82.363
  • Altın 147,310
  • Dolar 3,7689
  • Euro 4,0344
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 2 °C

İlk 'çift katlı köprü' projesi tamamlandı

İlk 'çift katlı köprü' projesi tamamlandı
Malatya ve Elazığ'ı birbirine bağlayan ve 2 bin 30 metre ile Türkiye'nin en uzun köprüsü olan Fırat Demiryolu Köprüsü'nün üzerine yapılması planlanan karayolu köprüsünün projesi tamamlandı.

Türkiye'nin ilk 'çift katlı köprü' projesi tamamlandı

Malatya ve Elazığ'ı birbirine bağlayan ve 2 bin 30 metre ile Türkiye'nin en uzun köprüsü olan Fırat Demiryolu Köprüsü'nün üzerine yapılması planlanan karayolu köprüsünün projesi tamamlandı.

Malatya Valisi Ulvi Saran, çift katlı köprünün projesinin tamamlandığını bildirdi. Köprünün, Türkiye'nin ilk iki katlı köprüsü olacağını ifade eden Saran, Elazığ'ın Baskil ilçesinden gelip Malatya'da ikamet eden 40 binin üzerinde insan olduğunu ifade etti. Ayrıca, Baskil yöresinde yetişen kayısının Malatya'da pazarlandığını belirten Saran, "Burada 20 bin ton civarında kayısı yetişiyor. Bu nedenle gerek Baskil'den Malatya'ya, gerekse Malatya'dan Baskil'e gerçekleşen yolcu trafiği ile kayısı vetarımürünlerinin Malatya'ya getirilmesi son derece meşakkatli oluyor. Bu taşımacılık genellikle barajdan feribotla yapılıyor. 2003 yılındaki feribot kazasında 10'un üzerinde vatandaşımızın hayatını kaybettiği bilinen bir şey. Burada karayolu köprüsü olmadığı için karşıdaki ürünler ve ahali, Kömürhan Köprüsü'nü dolaşarak gelmek zorunda kalıyor. Bu da uzun bir güzergahın katedilmesi anlamına geliyor." dedi.

Baskil ilçesinden Malatya'ya doğrudan geçişi sağlayacak bir hat olup olmayacağını düşündüklerini anlatan Saran, demiryolu köprüsünün, çelik konstrüksiyonun üzerine kaplama yapılarak, üst katını karayolu geçişine uygun hale getirip getiremeyeceklerini düşündüklerini ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi'nden Malatya'ya uzmanları davet ettiklerini söyledi. Saran, şunları kaydetti:

"Köprünün projesini tamamlandı. Yapılan mühendislik hesaplarına göre köprünün ayakları sağlam. Üzerindeki çelik yapı da mukavemete sahip olmakla birlikte ağır tonajlı kamyonların da geçebileceğini dikkate alarak kenarlıklarına takviye yaptık. Köprünün çelik konstrüksiyonunu yeni demir çelik ilavesi ile güçlendireceğiz. Köprünün üzerine yapılacak olan bir kaplama ile Malatya tarafından ve Elazığ tarafından bir rampa ile iki yönlü ulaşım sağlanacak. Karakaya- Fırat Demiryolu Köprüsünün aynı zamanda karayolu geçişine de uygun hale getirilmesine dönük etüt-proje çalışmaları tamamlanarak projenin Yatırım Programına alınması aşamasına gelinmiştir."

Çift katlı köprü projesiODTÜİnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Görevlisi Yrd. Doç. Alp Caner, Rua Mühendislik Genel Müdürü Barbaros Sarıca ile ABD Norwich Üniversitesi'nden Mühendis Nick Marianos tarafından hazırlandı. Toplam uzunluğu 2 bin 30 metre olan Karakaya Baraj Gölü üzerindeki Fırat Demiryolu Köprüsü 1981 yılında ihale edilmiş, 1986 yılında dönemin Başbakanı Turgut Özal tarafından tren ulaşımına açılmıştı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim