• BIST 9789.68
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 25 °C

İlk yerli dizel tren raylara indirildi

TÜVASAŞ tarafından üretilen Türkiye'nin ilk yerli dizel tren seti düzenlenen törenle raya indirildi.

İlk yerli dizel tren raylarda

Ulaştırma Eski Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye Cumhuriyetinin 100. yılına kadar 10 bin km yüksek hızlı demiryolu, 4 bin km normal demiryolu ve her yıl 800 km demiryolunu hattını yenileyeceklerini söyledi.

TÜVASAŞ Genel Müdürü İbrahik Ertiryaki, Dizel Tren Set projesinin TÜVASAŞ tarihinde devrim niteliğinde bir proje olduğunu belirterek, "Dizel Tren Set üretimi yapmak, TÜVASAŞ'ın zamanın gerektirdiği ihtiyaçlara göre üretim yaptığını bir kez daha göstermektedir. Lisans almak suretiyle başladığımız Dizel Tren Set üretiminin, üç araçlık ilk seti tamamlanarak, yol testlerini yapmak amacıyla bugün raya indiriliyor. Bu projenin kapsamı toplam 84 araçtan oluşmaktadır. 84 aracın 12 seti 3'lü, 12 seti de 4'lü olmak üzere üretimi gerçekleştirilerek, TCDD'ye teslim edilecektir. Araçlar, saatte maksimum 140 km hız yapabilmektedir. Yolcunun istediği şekilde ayarlayabileceği uçak tipi koltuklar, anons sitemi ve LCD ekranlar vasıtasıyla bilgilendirme sistemine sahip araçlarda, 3'lü setler 196 koltuk, 4'lü setler 256 koltuk oturma kapasitelidir. Her bir tren setinde çift taraflı kumanda kabini mevcuttur. Maksimum yolcu konforunu sağlamak amacıyla tam otomatik iklimlendirme, UIC şartlarına uygun elektronik kontrollü otomatik kapı ve fren sistemine sahip araçlarda en son teknolojiler kullanılmaktadır" dedi.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Dizel Tren Setinin TÜVASAŞ tarafından üretilmesinin Türkiye'de bir ilk olduğunu belirterek, Cumhuriyetin 100. yılına kadar 10 bin km yüksek hızlı demiryolu yapacaklarını belirtti.

Ulaştırma eski Bakanı Binali Yıldırım göreve geldiklerinde niye kendi trenimizi yapıyoruz diye sorduklarını ifade ederek, "Yurt dışına gittiğimizde zaman oradaki Avrupa'daki Uzakdoğu'daki tren setlerini görüp ona imreniyoruz bizim onlardan neyimiz eksik bu ülke bu ülke insanı tarihe mührünü vurmuş 600 yıl dünyaya hükmetmiş medeniyetlerin en güzelini insanlık dersi vermiş bu ülke insanı bunu yapamaz mı? dedik. Arkadaşlarımız yaparız dediler o gün başladı bu serüven ama gönlüm isterdi ki görevi bırakmadan bu trenle seyahat edeyim. Varsın olsun geç olsun güç olmasın işte treni de yaptınız sağ olun var olun" dedi.

Demiryollarının bu ülkenin kaderini değiştiren bir kurum olduğunu ifade eden Yıldırım, "Demiryolları sadece tren üreten demiryolları yapan bir kurum değildir. Atatürk'ün dediği gibi demiryolları bu ülkenin ümran yoludur refah yoludur. Ama gel gör ki bu demiryollarına Cumhuriyetin kuruluşunda başlatılan o hamle 1950'de otomobil çıkıyor ondan sonra kaderine terk ediliyor. 1950 ile 2002 yılları arasında bir yılda yapılan demiryolu miktarı sadece 18 km yılda 18 km demiryolu yapılmış. 60 yıl boyunca demiryolu filan yapılmamış mevcudu da koruyamamışız. 2002 yılında göreve geldik durum vahim. Ne yapmak lazım tekrar demiryollarının ayağa kaldırmak lazım. Acil olarak bir şeyler yapmak lazımdı. 50-60 yılın ihmalini unutulmuşluğunu ortadan kaldırmak lazımdı. İşte onun için kolları sıvadık. Arkadaşlarımızla ahdettik Türkiye'ye hızlı treni getireceğiz dedik getirdik mi? Hızlı treni Eskişehir'den Ankara'ya yürüttük. Türkiye Avrupa'nın 6. dünyanın 8. hızlı tren işletmeciliği ülkesi haline geldi. Amerika Ulaştırma Bakanı geldi hızlı treni görünce dünyanın süper gücüyüz ama Türkiye'deki gibi hızlı trenimiz bile yok dedi. İşte bunu dedirten sizin evlatlarınız siz bunu başardınız tebrik ediyorum. Bununla da kalmadık dedik ki Türkiye hızlı tren rayını da yapacak normal tren rayını da yapacak, Türkiye buji takımını da yapacak Türkiye bağlantı elemanlarını da yapacak, Türkiye hızlı makasını da yapacak. Türkiye traversini de yapacak trenlerimizin otomasyonunda yapacak sinyalini de yapacak alt yapısını da yapacak. Bugün bunların hepsini yapmayı başardık. Bununla da kalmadık dünyaya tren setleri yapıyoruz. İşte TÜVASAŞ Bulgaristan'dan AB ülkesinden sipariş aldı. Irak'a iş yapıyor. TÜLOMSAŞ Amerika'nın dünyanın lokomotif devi General Electric'le anlaşma yaptı 50 tane yeni nesil lokomotifi Eskişehir'de yapacak ve İngiltere'ye ilk siparişini yaptı teslim etti. İşte demiryollarının nereden nereye geldiğinin en açık örneğini sizinle paylaşıyorum. Bunun kim yaptı bunu cefakar vefakar demiryolcular yaptı siz başardınız sağ olun var olun.Elinize sağlık yüreğine sağlık" diye konuştu.

Yıldırım, demiryollarında daha yolun başında olduklarını belirterek, Adapazarı Türkiye'ye tren yapıyor. Ama Adapazarı'nda kullanılan trenler istediğimiz gibi aynı standartlarda değil. Burada söylüyorum bundan sonra burada yaptığımız her tren Adapazarı hattında çalışacak. Siz yeter ki yapın siz yeter ki yapmaya devam edin. 82 tane set siparişimiz var. İş kaybımız yok. Çalışın üretin ülkenin de yüzünü güldürün insanında yüzünü güldürelim bir olalım beraber olalım Ülkemizi Cumhuriyetimizin 100. yılına birlikte taşıyalım. Bu önemli hizmetti bu hizmeti 8 yıl boyunca bekledik ve nihayet bu güzel günü Sakarya'da birlikte başarıyoruz. Bundan sonra ki işimiz artık bugün ne yaptıklarımızla övünmek değil. Bundan sonraki işimiz ileriye bakmak" dedi.

Cumhuriyetin 100. yılında büyük hedefler koyduklarını ifade eden Yıldırım, "Demiryollarında büyük hedefler koyduk. Bugün 11 bin km ömrünü tamamlamış demiryolu hattımız var. Bunun 5 bin 400 km sini yeniledik. Garlarımızı istasyonlarımızın tamamını elden geçiriyoruz ama önümüzdeki 12 yılda burası çok dikkat edelim 10 bin km'ye varan çok yüksek hızlı demiryolu yapacağız. Yeni 4 bin km'ye varan normal demiryolu yeniden yapacağız. Her yıl 800 km mevcut demiryolu hattımızı yenileyeceğiz. Böylece Cumhuriyetin 100. yılına girdiğimizde Türkiye Batısı ile Doğusu ile Kuzeyi ile Güneyi ile 25 bin km modern demiryoluna kavuşmuş gelişmiş müreffeh bir ülke olacak ve o zaman demiryollarının refah ve ümran yolu olduğu gerçek anlamda yaşanmış olacaktır. Şimdi artık Türk insanı Türk işçisi dünyanın gelişmiş ülkelerinde ne yapılıkfdlmış. 60 yıl boyunca demiryolu filan yapılmamıyorsa bizde o olacak çağrısına kulak veren ve bunu başaran bir ülke olduk. Şimdi artık savaş gemimizi de yapıyoruz. Şimdi artık her türlü ticari gemiyi de yapıyoruz. Tren stemizi de yapıyoruz. Hızlı tren setlerini de yapıyoruz. Artık uçağımıza yapacağız uydumuzu da uçuracağız. İşte Türkiye'nin varacağı hepimizin arzu ettiği nokta bu" diye konuştu.
Konuşmaların ardından TÜVASAŞ tarafından üretilen dizel tren set raya indirildi. Binali Yıldırım, treni kullanarak kısa bir yolculuk yaptı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.