• BIST 9142.4
  • Altın 2325.105
  • Dolar 32.3778
  • Euro 35.0091
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 21 °C

İlk yüzde yüz yerli deniz motoru onaylandı

İlk yüzde yüz yerli deniz motoru onaylandı
Yüzde 100 yerli marine motorları imal etmek vizyonuyla 2008 yılında kurulan Arthor Güç Sistemleri, 15 metreden 30 metreye kadar teknelerin kullanabileceği ilk yerli motorları Türk Loydu ile sertifikalandırdı.

İlk yerli deniz motoru onaylandı

Yüzde 100 yerli marine motorları imal etmek vizyonuyla 2008 yılında kurulan Arthor Güç Sistemleri, 15 metreden 30 metreye kadar teknelerin kullanabileceği ilk yerli motorları Türk Loydu ile sertifikalandırdı.

Arthor Güç Sistemleri A.Ş., 25 yıla yaklaşan motor ve güç sistemleri geliştirme deneyimi ile Türkiye’ye ilk % 100 yerli marine motorlarını kazandırma vizyonuyla 2008 yılı başında kuruldu. Şirketin projesi, Türkiye’nin ilk yerli marine motor geliştirme projesi olarak TÜBİTAK tarafından desteklenerek Eylül 2009 tarihinde başarıyla tamamlandı. Genel Müdür Yardımcısı Ali Bayrak, motorun bir yıl gibi kısa bir sürede global rakiplerinden farksız, hatta kimi özellikleri ile daha üstün bir motor ailesi yaratıldığına dikkat çekti.

Bu başarıya ilave olarak Arthor Güç Sistemleri’nin Ağustos 2011’de de Gemi Ana ve Yardımcı Makinalar ürün ana grubunda Türk Loydu Tip Onay sertifikası alarak, Türkiye’ye ilk ve tek %100 yerli bu sertifikaya sahip ürünleri kazandırdığı bildirildi. Bunun neticesi olarak ülkemiz ekonomisine bu alanda ithal ikame ürün sağlayarak ilerleyen yıllarda ciddi bir katkı sağlayacaktır.

Kamyon motorundan üretildi

Ford’un endüstriyel motor ürünleri yetkili bayisi olan yüzde yüz Türk sermayeli bir şirket olan Arthor Güç Sistemleri, Ford mühendisliği ile üretilen motorlar üzerinde sektörlerin ihtiyaçlarına yönelik çözümler getiriyor. Arthor, benzer çözümleri  Eskişehir İnönü Fabrikası’nda üretilen Ford Cargo kamyonları için geliştirilen ağır hizmet tipi Ecotorq motorlarına uygulayarak deniz motoru üretmeye başladı. Ecotorq motorların üzerine inşa edilen 6 silindirli ARMG73/ARMG90 motorlar ile 250 ve 275 kvA marine tipi jeneratörlerin yanı sıra, ARM73/ARM90 motorlar ile de 260, 320, 350 ve 380 PS marine motorlar üretmeye başladı. 2009 yılından itibaren bu motorların üretilip satıldığını söyleyen Ali Bayrak, şu anda Türkiye denizlerinde 50’nin üzerinde makinelerinin hizmet verdiğini belirtti. Türk Loydu’ndan aldıkları onay sertifikasının Ford Ecotorq 260-320-350 ve 380 HP ürünler için geçerli olduğunu söyleyen Bayrak,  “Bu ürünlerle hem tekneler için ana makina hem de tekne ve gemiler için jeneratör imal etmekteyiz. Bu motorlar, özellikle 15m’den 30m’ye kadar neredeyse hiç durmadan çalışan ticari tekne sahiplerinin düşük yakıt tüketimi ve düşük servis maliyeti sağlıyor” dedi.

Türk Loydu belgesinin Türkiye karasularında hizmet veren yerli üretim tekne ve gemiler için yeterli olduğunu söyleyen Bayrak, “Türk Loydu IACS üyeliğine başvurmuş onayı tamamlanınca ürünlerimiz uluslararası karasularda da kullanılır hale gelecektir. Şu anda Türkiye’de üretilen 24m üzeri gemi/teknelerde Türk Loydu sertifikası aranmakta ve yeterli olmaktadır” yorumunda bulundu.

Perşembe Rotası

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim